/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ole Christian Thor og Karen Olsdatter Dr~
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 1120 gange
100 point
Dato : 20-11-03 21:54

Jeg søger oplysninger om Ole Christian Thor, født ca. 1751. Gift med Karen Ols Datter (Dröbach), født ca. 1760. I FT-1787 er de bosat Tigergade 8, Nyboder i København. De har 4 døtre: Maria Cathrina Thor, 7 - Karen Thor, 6 - Giertrud Thor, 4 - Juliane Christine Thor, 2.

1805 bliver Juliane gift med guldsmed Andreas Svendsen. 1834 er de bosat i Adelgade, Skt. Annæ kvarter i København.

Jeg har lidt flere oplysninger om Andreas Svendsen, samt om deres børn. Alle oplysninger modtages med tak.

Finn Kyhn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-11-03 20:01

Jeg ved ikke om du har disse data på deres børn fra FS:

Senta
fra Fs.IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

JULIANE KIRSTINE THOR
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 15 APR 1786 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: OLE CHRISTENSEN THOR Family
Mother: KAREN OLSDR DROBACH

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C218504 1784 - 1792 0044441 Film NONE

Sheet:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Marie Cathrine THOER
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Christening: 25 Apr 1780 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Ole THOER
Mother: Karen OLSDR

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C218503
Source Dates: 1771 - 1784
Film or Fiche Number: 44440
Collection Details: Holmen; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-11-03 20:13

Fra DDA.
senta
Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Sankt Annæ Vester Kvarter, , Matr. 292, 1890, FT 1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Ole Christian Thorn, 52, Gift, , Sergent Holmen,
Karen Olsen, 42, Gift, , g O.C.Thorn,
Marie Cathrine [Thorn], 21, Ugift, , Fader O.C.T.,
Karen [Thorn], 20, Ugift, , Fader O.C.T.,
Gertrud Cathrine [Thorn], 16, Ugift, , Fader O.C.T.,
Juliane [Thorn], 14, Ugift, , Fader O.C.T.,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-11-03 20:33

Her er data for deres vielse
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

OLE CHRISTENSEN THOR
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: KAREN OLSDT Family
Marriage: 18 FEB 1779 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M201057 1742 - 1813 0044550 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-11-03 12:05

Hej Finn!
Søger du efter aner til Ole Christian Thor, født ca. 1751. og Karen Ols Datter (Dröbach), født ca. 1760, eller er det deres videre skæbne og efterkommere?
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-11-03 14:58

Hej alle.
Tak for de foreløbige svar.
Juliane Kirstine Thor og hendes mand Andreas Svendsen er mine aner. Andreas Svendsens far var præst på fyn og efter hans død er Andreas flyttet til København. Juliane og Andreas har 3 børn født i Assens, Peter Christian Svendsen, født 1806 og Ole Christian Thor Svendsen, født 1811. Jeg mangler alt om deres videre færden. Den tredie søn er Anton Jacobinus Svendsen, født 1814, død 1892. Han er min ane og jeg har hele hans efterslægt. Han blev boende på fyn. I FT-1834 fra KBH. kan jeg se at der er yderligere 3 børn, sandsynligvis født i København. Det er Anemaria Svendsen, født 1821.    Johan Peder Adelhart Svendsen, født 1825 og Johannes Van Sollinge Magens Svendsen, født 1828. Disse 3 har jeg ingen oplysninger om.
Julianes forældre har jeg vielse og ca. fødsel, men mangler deres død. Juliane og Andreas har jeg fødsel og vielse, men mangler deres død. 1834 var de bosat i Adelgade 287 i Skt. Annæ kvarter, København.
Er der nogen der kan hjælpe med ovenstående?
Hilsen Finn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-03 15:59

her er adressen til kirbøger online, det kan være du kan finde dem her
http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/folketalling.asp
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-03 18:39

Fra FS. har du disse data. ?
senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Ane Marie Svendsen
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 01 NOV 1821 Assens, Odense, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Andreas Svendsen Family
Mother: Juliane Kristine Thor

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 458036
Page Number:
Reference number:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
Andreas Svendsen Pedigree

Birth:
Christening: 16 OCT 1780 Fjelsted, Odense, Denmark
Marriage:
Death:
Burial:

Father: Peder Svendsen Family
Mother: Anna Jacobsen

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Juliane Kristine Thor Pedigree

Birth: About 1784 Assens, Odense, Denmark
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Peder Christian Svendsen Pedigree
Male

Birth: 01 JUL 1806 Assens, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Karen Olie Svendsen Pedigree
Female

Birth: 25 APR 1809 Assens, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Ole Christian Thor Svendsen Pedigree
Male

Birth: 02 SEP 1811 Assens, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

4. Anton Jacobinus Svendsen Pedigree
Male

Birth: 09 AUG 1815 Assens, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Andreas Julius Svendsen Pedigree
Male

Birth: 29 AUG 1819 Assens, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

6. Ane Marie Svendsen Pedigree
Female

Birth: 01 NOV 1821 Assens, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

7. Johan Peter Adelhart Svendsen Pedigree
Male

Birth: 03 AUG 1825 Assens, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

8. Johannes Wanrollie Mogens Svendsen Pedigree
Male

Birth: 06 AUG 1828 Assens, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-11-03 19:51

Jeg har tidligere forsøgt mig på familysearch (og igen idag) men kan ikke få de oplysninger frem som senta kan. Skal man være "medlem" for at få flere oplysninger end mig?
Det var overraskende at se at der var 8 børn født i Assens, de 3 har jeg fundet dåben på. Resten tjekkes snarest. Men hvad bliver der af alle de børn?
mvh
Finn
kyhn.faaborg@mail1.stofanet.dk

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-11-03 20:01

Er der ikke noget galt i navngivningen?
"Husband
Andreas Svendsen Pedigree

Christening: 16 OCT 1780 Fjelsted, Odense, Denmark

Father: Peder Svendsen Family
Mother: Anna Jacobsen
Altså burde ovenstående Andreas hedde Pedersen til efternavn og ikke Svendsen?

Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-03 20:22

Du skal ikke være medlem,kun hvis du vil sende data til deres database, jeg søgte på International Genealogical Index og Odense , om det er den samme familie ved du selv.
prøv dig frem, også med varitioner på de forskellige efternavne, men husk alle data skal du tjekke i kirkebogen, der kan være fejl på FS.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-03 20:26

Her er sønnen Anton Jacobinus Svendsen
Senta
You searched for: Anton jacobinus Svendsen [refine search]
Exact Spelling: On
Matches: All Sources - 3
International Genealogical Index - Denmark
1. Anton Jacobinus Svendsen - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 09 AUG 1815 Assens, Odense, Denmark

2. Anton Jacobinus Svendsen - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 09 AUG 1815 Assens, Odense, Denmark

3. ANTON JACOBINUS SVENDSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 27 FEB 1842 Assens, Odense, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 3
Return to top of page

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-11-03 21:51

Så har jeg fundet ud af at bruge IGI, det var bare mig der sov.

Vedr. Peder Svendsen, søn af stolemager Caspar Svenden. Så er det rigtigt at han burde hedde Casparsen og deres børn et nyt sen-navn. Peder Svendsen var præst, jeg ved ikke om det kan have nogen indvirkning på denne tid? Hans kone Anna Jacobsen har også slægtsnavnet Wognsen med, efter sin far i Kundby.

Takker for hjælpen, men hvad med efterkommerne - er der ingen der arbejder i denne slægt? Den ene af Andreas Svendsens sønner bliv gift i Assens området med en Rieffesthal. Er der nogen der ved noget om denne slægt?

Finn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-03 21:57

Søg på Fs. og efternavn her er hit på 8x Rieffesthal,fra Odense.
Senta
You searched for: Rieffesthal, Odense, Denmark, Denmark
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 8
Select records to download - (50 maximum)
1. RIEFFESTHAL - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 22 AUG 1861 Kong, Odense, Denmark

2. HARDING BALTHAZAR RIEFFESTHAL - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 23 DEC 1859

3. HARDING BALTHAZAR RIEFFESTHAL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 12 FEB 1860 Kong, Odense, Denmark

4. WINCENS RIEBER RIEFFESTHAL - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 06 AUG 1840

5. WINCENS RIEBER RIEFFESTHAL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 16 SEP 1840 Vor Frue, Odense, Odense, Denmark

6. RIEFFESTHAL - International Genealogical Index
Gender: Female Death: 22 AUG 1861

7. MAREN BIORN RIEFFESTHAL - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 17 JUN 1843 Gamtofte, Odense, Denmark

8. JOHANNE MARIE ANNE CATHRINE RIEFFESTHAL - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 26 FEB 1859 Sankt Knud, Odense, Odense, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

--------------------------------------------------------------------------------

If you don't find what you are looking for in these
records, I can provide Research Guidance
on additional sources to search.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-11-03 23:55

Hun skulle hedde Sophie Magdalene Rieffesthal, være født omkring 1801 og være død før 1850. Da ses han som enkemand.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-03 15:41
Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-11-03 15:46

Har du set lidt på disse navne fra FS. ????
Senta
3. HARDING BALTHAZAR RIEFFESTHAL - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 12 FEB 1860 Kong, Odense, Denmark

4. JOHANNE MARIE ANNE CATHRINE RIEFFESTHAL - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Marriage: 26 FEB 1859 Sankt Knud, Odense, Odense, Denmark

5. MAREN BIORN RIEFFESTHAL - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Marriage: 17 JUN 1843 Gamtofte, Odense, Denmark

7. Vincens Riber Rieffesthal - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 06 AUG 1840 Of, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

8. WINCENS RIEBER RIEFFESTHAL - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 16 SEP 1840 Vor Frue, Odense, Odense, Denmark

9. RIEFFESTHAL - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 22 AUG 1861 Kong, Odense, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 9

--------------------------------------------------------------------------------

Vital Records Index - Denmark
10. Johan Peter RIEFFESTHAL - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 25 Oct 1759 Odense, Odense, Denmark
Matches: Vital Records/Denmark - 1
Return to top of page

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-12-03 20:13

Fra FS. muligvis din Sophie Magdalene Rieffesthal,
Senta

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Sophie Magdalene Rieffestal
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 01 MAR 1793 Of, Sollested, Odense, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Carl Frederik Rieffestal Family
Mother: Maren Bjorn Bendixen

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 459197
Page Number:
Reference number:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
Carl Frederik Rieffestal Pedigree

Birth: 1761 Of, Sollested, Odense, Denmark
Christening:
Marriage: 1787
Death: 01 MAR 1844 Sollested, Odense, Denmark
Burial:

Father: Hans Baltharsarsen Rieffestal Family
Mother: Karen Braadt

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Maren Bjorn Bendixen Pedigree

Birth: 1770 Fjellebro, Herringe, Svendborg, Denmark
Christening:
Marriage: 1787
Death: 13 JUN 1799 Sollested, Odense, Denmark
Burial:

Father: Hans Bendixen Family
Mother: Ermegaard Margrethe Rasmussen Fog

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Caroline Margrethe Rieffestal Pedigree
Female

Birth: 1788 Of, Sollested, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Sophie Magdalene Rieffestal Pedigree
Female

Birth: 01 MAR 1793 Of, Sollested, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Hans Bendixen Rieffestal Pedigree
Male

Birth: 14 JUL 1794 Of, Sollested, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

4. Lucia Christiane Rieffestal Pedigree
Female

Birth: 15 MAR 1796 Of, Sollested, Odense, Denmark
Christening:
Death: 09 MAR 1813
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Frederikke Benjamine Rieffestal Pedigree
Female

Birth: 14 NOV 1797 Of, Sollested, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

6. Benjamin Rieffestal Pedigree
Male

Birth: 06 JUN 1799 Of, Sollested, Odense, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0