/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
conventere subtitles
Fra : frederikshavn
Vist : 391 gange
50 point
Dato : 20-11-03 17:17

Jeg har nogle divx film,som jeg gerne vil have undertekster på,men kan ikke finde dem på dansk,findes der evt. et pgr.som kan conventere til dansk,fra et andet sprog

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-03 23:31

Det kan du vist nok (desværre) glemme alt om. Det er jo ikke kun spørgsmålet om det bliver dansk, men at det bliver forståeligt dansk, alt fra andre sprog kan ikke blot direkte oversættes til dansk, men skal tilpasses grammatisk ol.

Har du ikke prøvet at følge med i en engelsk film, og undret dig over den måde man har oversat en sætning på?

Det kræver at filmen i forvejen samtidig har en dansk oversættelse.

mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 21-11-03 00:09

Tak for svaret ellebye.jo nogen passer den danske teksk af h........til