/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Rensevæske til cdér
Fra : kaasing
Vist : 579 gange
20 point
Dato : 20-11-03 17:06

jeg har købt sådan et rense kit til cd´er men nu er det der væske brugt op kan man selv lave noget og hvordan gør man????????????? :0)

Accepteret svar
Fra : perkh

Modtaget 20 point
Dato : 20-11-03 22:00

Hej Kaasing
Køb prophyl alkohol hos materialisten det kan gøre det samme.
mvh
perkh

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-11-03 23:22

Du kan såmen nøjes med almindelig opvaskemiddel og varmt vand. Alt det andet er kun for at score yderligere kroner ud af folk.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 21-11-03 00:11

Isoprotyl er nok det bedste og bruge, det kan købes mange steder, men det skal være uden farve !!!
V.H. haeggelin

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-11-03 00:23

Kan nogen komme med en fornuftig forklaring på, hvad alkohol kan gøre, som opvaskemiddel ikke kan???? (bortset fra at kunne drikkes, dog ikke methylalkohol)

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 21-11-03 13:50

Det affedter bedre og så fordamper det hurtiger end vand med opvaskemiddel, desuden kan opvaskemiddel lave en 'filmlag' hvis du ikke får skyllet ordentlig efter.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-11-03 14:15

Tja, jeg har nu brugt den metode i mange år uden problemer, blot man skyller efter med med godt varmt vand.

Godkendelse af svar
Fra : kaasing

Dato : 21-11-03 15:41

Tak for svaret perkh.