/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bliv af med "log ud" og skifte licens
Fra : martingreen
Vist : 668 gange
50 point
Dato : 27-02-02 10:18

Hejza.

Jeg har købt en bærbar de kører win 98.. Jeg vil gerne blive af med logonskærmen, så man ikke behøver at logge åp?
Win 98 er også registret under et andet navn? Det vil jeg gerne ændre til mit ege

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 27-02-02 11:12

Mht. logonskærmen: Slet først evt. andre brugere i kontrolpanelet. Derpå går du ind i adgangskoder og ændrer din adgangskode til et tomt felt.

Mth. registreringsnavnet: I registreringsdatabasen under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENT VERSION finder du RegisteredOwner. Dobbeltklik på den og skriv dit eget navn.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 11:14

"martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3l1f8.11990$PE.601359@news000.worldonline.dk...
> Hejza.
>
> Jeg har købt en bærbar de kører win 98.. Jeg vil gerne blive af med
> logonskærmen, så man ikke behøver at logge åp?

Du kan downloade tweakUI og sætte den til at logge på automatisk.

> Win 98 er også registret under et andet navn? Det vil jeg gerne ændre
> til mit ege

Kan ændres i registreringsdatabasen (kør->regedit), husk eventuelt at tage
en backup, bare for en sikkerheds skyld, hvis det er dit første besøg i reg.
databasen.
find nøglen der hedder:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MS Setup (ACME)\User\Info
Her er der 2 værdier (DefName og DefCompany), dissse indeholder firma og
navn og kan ændres efter ønske.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 11:23

For at du ikke skal "logge på" skal du i Kontrolpanel gå ind i gruppen
netværk og her ændre til Windows logon i stedet for Microsoft Netværks logon
og herefter genstarte.

--

Med venlig hilsen

John Stenbak Hansen

"martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3l1f8.11990$PE.601359@news000.worldonline.dk...
> Hejza.
>
> Jeg har købt en bærbar de kører win 98.. Jeg vil gerne blive af med
> logonskærmen, så man ikke behøver at logge åp?
> Win 98 er også registret under et andet navn? Det vil jeg gerne ændre
> til mit ege
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 27-02-02 12:13

okey allesammen..

Logonskærmen er nu væk og pc går direkte til skrivebordet, MEN der står stadig log ud Bente i startmenuen?

Og jeg kan ikke finde den rigtige nøjle i registreringsdatabasen?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-02 12:39

Hej martingreen
Gør følgende
Start-kør-skriv regedit-klik på ok-så kommer du ind i registreringsdatabasen
Ny navn og organisation
Er Windows-installationen ikke registreret til den korrekte bruger og organisation. Begge dele kan ændres i registreringsdatabasen-nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE, Software, Microsoft, Windows, CurrentVersion, RegisteredOwner/RegisteredOrganization.
her finder du navnet Bente-det sletter du og skriver dit eget navn-og så genstarter du din maskine-så skulle den være der
MVH Brian

Godkendelse af svar
Fra : martingreen

Dato : 28-02-02 00:38

Tak for svaret briani.