/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Gode bøger
Fra : MSS
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 20-11-03 11:39

Hej

Har nogle af jer erfaringer med gode bøger ang. børn ?? Opdragelse, udvikling etc. ?

mvh
MSS

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 20-11-03 11:42

Anna Wahlgren - De kære børn pris. 299
Finn Korsaa - Parforhold og børneopdragelse pris. 269
Annette Kast-Zahn - Alle børn kan lære regler pris. 159
At forstå børns tanker pris. 149
Dorthe Kidmose - Hit en leg pris. 98

Disse bøger fortæller lidt om det hele
Held og lykke

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 20-11-03 13:49

Hej du,

Jeg har én du godt må låne, men S skal nok være lidt større før den er relevant.

"Lær at lytte så dit barn taler og at tale så dit barn lytter"

hilsen
Mallie

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 20-11-03 16:25

Jesper Juhl - Dit kompetente barn
Lola Jensen - En håndsrækning til familien Danmark

Hilsen Bente

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 21-11-03 16:46

Hej MSS

Libero eller Pampers sender gratis 4 gode bøger der følger barnet trin for trin.
Anna Wahlgreens Kære børn skal du låne på biblioteket før du invistere i et eksemplar. Der er en "enten / eller" bog og meget i den er forældede oplysninger hvor Sundhedsstyrrelsen mener nogt andet idag.
Jeg har haft stor glæde af bladene "Vores barn" og Vi forældre" da de er fuldt opdateret om de nyeste ting hvorimod bøger ofte er forældede meget hurtigt.

Jeg håber du finder de gode råd du søger, om det så bliver i bøger, blade, internet eller i dit hjerte.

Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 23-11-03 00:45

Jeg synes du skal læse: "At blive sig selv" af Marianne Brodin. Eller "Et spædbarns dagbog" af Daniel Stern - også selv om dit barn ikke længere er helt spæd.

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 02-12-03 08:29

Hej

Tak for alle de gode forslag.

Er der nogle af jer, der har læst bøger af Sigrid Riise ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 02-12-03 08:30

Nej desvære..

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 02-12-03 09:56

Vhilke bøger har hun udgivet ?
Jeg troede kun hun var citeret fra radioprogrammet.
Hvis du kender titlerne vil jeg meget gerne have dem.
Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 02-12-03 10:33

Sigrid Riise:

100 gode råd om børneopdragelse
Lad børnene være i fred
Et liv med børn
Børneliv - forældreliv

mvh
MSS

Accepteret svar
Fra : eskild8720

Modtaget 50 point
Dato : 19-12-03 09:10

der er også :rød stue kalder+de kompetente voksne begge bøger er skrevet af:Margrethe Brun Larsen,børnepsykolog med mange års erfaringer i børnehaver.Begge bøger er gode.Hun holder også foredrag
mvh.eskild

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 22-12-03 08:05

Tak for svaret eskild8720 - og glædelig jul.

mvh
MSS