/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
PLEASE
Fra : NET_up
Vist : 415 gange
1 point
Dato : 27-02-02 08:28

Hejsa

Jeg følger lidt med her i nyhedsgruppen på sidelinien, som jeg læser gennem kandu.dk.

Lige en lille bøn til nogle af de flittige skribenter herinde:
Kan I ikke følge reglerne på usenet mht. at citere - please ???

Et eksempel:
Fam. Paasch skriver et godt indlæg - MEGET LANGT - som mange gerne vil tilkendegive at de er enige i. I stedet for at skrive en kort besked, der siger jeg er enig, bliver HELE det oprindelige indlæg lige citeret i bunden af indlægget. Ved en hurtig optælling kunne jeg tælle 6 gange hvor indlægget var indsat i bunden uden at noget konkret var blevet citeret - et indlæg på ca. 125 linier.

Det giver rundt regnet 750 linier nytteløs tekst bare i denne tråd, og vi er faktisk nogen der stadigvæk sidder og betaler minutpris på vores modem

Så please ????

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 08:25

NET_up <NET_up.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:OJ%e8.9879$Rz2.361345@news010.worldonline.dk...
> Hejsa

> Lige en lille bøn til nogle af de flittige skribenter herinde:
> Kan I ikke følge reglerne på usenet mht. at citere - please ???

Sjovt nok - det tænkte jeg også på igår.... (Jeg betaler også minutpris!).
En anden ting er også, at mange skriver svaret oven over det oprindelige
indlæg, men "ifølge reglerne" skal svaret stå under det oprindelige indlæg.
Andre sletter simpelthen det oprindelige indlæg, og for alle dem, som kun
får nye indlæg frem, er det lidt umuligt at se, hvad vedkommende svarer
på........

Mvh. Marlene.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 08:34

"NET_up" <NET_up.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:OJ%e8.9879$Rz2.361345@news010.worldonline.dk...

> Jeg følger lidt med her i nyhedsgruppen på sidelinien, som jeg læser
> gennem kandu.dk.
>
> Lige en lille bøn til nogle af de flittige skribenter herinde:
> Kan I ikke følge reglerne på usenet mht. at citere - please ???

De generelle retningslinier for citatteknik kan læses på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Og ellers vil jeg give dig fuldstændig ret, det er somme tider noget
gevaldigt rod at hakke sig igennem hvad der skulle være den røde tråd i en
række af indlæg.
Det koster så få anstrengelser at følge netiketten, men øger læsevenligheden
mange gange.

vh
Alex Linaa

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 09:10

"Marlene" <Ryg@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c7c89f9$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> En anden ting er også, at mange skriver svaret oven over det oprindelige
> indlæg, men "ifølge reglerne" skal svaret stå under det oprindelige
indlæg.
> Andre sletter simpelthen det oprindelige indlæg, og for alle dem, som kun
> får nye indlæg frem, er det lidt umuligt at se, hvad vedkommende svarer
> på........

Nu er der jo en grund til at de fleste newsreaders samler meddelelserne i
tråde, netop fordi det er mest hensigtsmæssigt at læse indlæg på denne måde.
At nogle sletter gamle indlæg er vel et problem de selv skaber, ikke
usenets?
Det er kutyme at klippe i det indlæg man svarer på, så man kun citerer de
dele man har en kommentar til, og så svarer under dette. Det giver IMO en
ganske fin læsevenlighed, idet man er fri for at skulle pløje sig igennem
200 linier bundcitering for at finde hvad det var skribenten havde en
kommentar til, og når det så tillige sprarer båndbredde....
Det stiller selvfølgelig krav til den der svarer om at klippe essensen ud af
det han svarer på, men det er vel det mindste man kan gøre hvis man har et
ønske om at andre gider forholde sig til hvad man har på hjerte, i stedet
for at ryste på hovedet på forhånd og springe 200 liniers rod over.

Denne diskussion hører faktisk hjemme i news:dk.admin.netikette, hvortil jeg
sætter FUT (Alle svar vil havne her)

Venlig hilsen
Alex Linaa

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 19:02

"Marlene" <Ryg@post12.tele.dk> wrote in message news:<3c7c89f9$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> NET_up <NET_up.news@kandu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:OJ%e8.9879$Rz2.361345@news010.worldonline.dk...
> > Hejsa
>
> > Lige en lille bøn til nogle af de flittige skribenter herinde:
> > Kan I ikke følge reglerne på usenet mht. at citere -

Marlene skrev klip/: men "ifølge reglerne" skal svaret stå under det
oprindelige indlæg.

Hejsa NG.

Hvad er det for nogle regler der omtales??? Hvor findes de??
MVH Susanne.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 19:38

>
> Hvad er det for nogle regler der omtales??? Hvor findes de??

> MVH Susanne.

Alex Linaa sendte links i morges, og indlægget er lige under her
(endnu!)
Hilsen
Sannie

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 1 point
Dato : 14-07-02 07:52

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??