/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Død harddisk i bærbar
Fra : Baracca
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 19-11-03 23:33

Jeg har sat en Fujitsu 40 GB i min bærbare og den har fungeret fint ind til for nylig. En dag, hvor den havde stået tændt et stykke tid, begyndte den pludselig at komme med noget "spoolsv"-halløj, hvor man skulle angive et filnavn. Den kørte påfaldende langsom og var meget lang tid om at starte op. Når jeg starter den op nu skriver den bare, at der er læsefejl og at der skal trykkes Ctrl-Alt-Delete for at genstarte. Under opstarten kan den godt se, at det er en Fujitsu-disk, der er i computeren... Der er to partitioner på disken, hvor alle mine dokumenter ligger på D:\

Nogen der har et bud på hvad det kan skyldes. Det vigtigste er, at jeg kan komme i kontakt med D-partitionen og redde mine dokumenter. Vil et ekstern USB-kabinet evt. kunne løse det?

Accepteret svar
Fra : makholm

Modtaget 110 point
Dato : 20-11-03 00:13

Hejsa

mit forsalg til at løse dit problem så ville jeg tage disken ud og sætte den på en stationær pc med en lille adapter fra 3.5" til 2.5" disk og så sætte den til slave så kan du se din disk (hvis ikke den er helt DØD)
det har jeg lavet før på den måde og det er sikker så sker der ikke noget med disken og så har man også mulig hed for at kører lost and found på disken når man har et andet styresystem på primær disk og din som sekundær.....

mvh Martin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-03 00:40

Nu skriver du ikke hvilket styresystem du har, men ved XP kan du hvis du ingen batteri har i, 3 gange pludselig fjerne strømmen til den, så vil den 4. gang komme og sige om den skal tilbagestilles eller køre i fejlsikret tilstand (anbefales).
spoolsv plejer at have noget med printere at gøre, har du fjernet en printer som var tilsluttet?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Baracca

Dato : 23-11-03 15:57

Tak for svaret makholm.