/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook/andre office XP programmer?
Fra : food_life
Vist : 554 gange
130 point
Dato : 27-02-02 07:47

Outlook/andre office XP programmer?

Når et brev eksempelvis skrives i WORD er det muligt at sende dette direkte via outlook 2002; men skal outlook være startet eller skal WORD selv starte/kalde programmet? Det fungerer hos mig hvis outlook er startet; men hvis ikke, så får jeg en fejl om at det er noget galt med netværksforbindelsen eller at Office er installeret forkert? Hvad er rigtigt eller forkert?

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 27-02-02 08:15

hej food_life

hos mig fungerer det selvom outlook er lukket. Men så skal netværksfobindelsen (Stofanet) være åben. Er du på net eller på modem?

kjeldgaard

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-02-02 08:47

- jeg er på modem (isdn)

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 27-02-02 09:58

- kommer den også med fejlmeddelelserne, når du har netværksforbindelsen åbent?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-02-02 10:16

- ja, det gør den - jeg skal have outlook åben for at det fugerer!

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 27-02-02 10:33

Hmmm - giver din outlook fejlmeddelelser på andre opgaver?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-02-02 10:50

Nej - fungerer perfekt!

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 27-02-02 11:13

Hov- jeg opdagede først nu,at det er i XP - jeg kører Win98. Det kan jo tænkes at det er en "bug" i XP. Har du været inde og se om der er opdateringer på http://office.microsoft.com/danmark/downloads/ vedr. dette? Det var værd at prøve.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 11-03-02 21:47

Opsætningen er sat til Microsoft Outlook!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-03-02 10:31

Prøv via kontrolpanelet "tilføj/fjerm programmer
og og vælg din microsoft office installation
og tilføj/fjern, i den menu der kommer frem vælger
du "reparer office".
det kan tyde på der er en fejl i installationen af office.
jeg har været ude for det samme problem, og ovennævnte
løste mit problem, netop fordi der manglede at blive indstalleret
eet eller andet i office, som starter din outlook.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 16-03-02 19:53

Tak for rådet; men desværre virkede det ikke hos mig!

Kommentar
Fra : dimmerdk

Dato : 21-03-02 12:45

Hvis du klikker på en email adresse på en webside, hvad starter så Outlook eller Outlook espress ?

Virker din "send til" i din stifinder ? (prøv at højreklik på et dok og vælg sendtil - postmodtager....

Jeg mistænker at du på et tidspunkt har fået "skod" i din MAPI .... dvs. valgt et forkert program til post afsendelse, for om du kører modem eller fast, virker den del på samme måde...MEN hvis du kigger i din system32 mappe og finder alle som hedder noget med mapi*.* og sammenligner tider med din office pakkes filer, så skal din mapi.dll & mapi32.dll gerne ligne noget ala :

C:\WINNT>dir mapi*.* /s
Disken i drev C har ikke noget navn.
Diskens serienummer er BABE-BABE

Indhold af C:\WINNT\system32

14-04-1999 11:06 521.568 MAPI.DLL
29-08-2000 01:00 131.072 mapi32.dll
02-03-1999 11:21 41.232 MAPISRVR.EXE
29-08-2000 01:00 131.072 mapistub.dll
31-01-2002 09:23 679 mapisvc.inf

DER må godt være filer som er nyere, MEN absolut ikke nogen med fil dato 0-0-1984 (0000), for så
kan office installationen ikke reparer, M$ har en konvention om at de ikke bare erstatter filer de
ikke kender versions nummeret på .... så måske har et eller andet 'dumt' program erstattet din MAPI ???

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 21-03-02 17:34

Hvis du klikker på en email adresse på en webside, hvad starter så Outlook eller Outlook espress ?
* Outlook!
Virker din "send til" i din stifinder ? (prøv at højreklik på et dok og vælg sendtil - postmodtager....
* Virker kun hvis outlook er startet!
Jeg mistænker at du på et tidspunkt har fået "skod" i din MAPI .... dvs. valgt et forkert program til post afsendelse, for om du kører modem eller fast, virker den del på samme måde...MEN hvis du kigger i din system32 mappe og finder alle som hedder noget med mapi*.* og sammenligner tider med din office pakkes filer, så skal din mapi.dll & mapi32.dll gerne ligne noget ala :

C:\WINNT>dir mapi*.* /s
Disken i drev C har ikke noget navn.
Diskens serienummer er BABE-BABE

Indhold af C:\WINNT\system32
* XP
14-04-1999 11:06 521.568 MAPI.DLL
* 02-03-1999 510
29-08-2000 01:00 131.072 mapi32.dll
* 09-10-2001 110
02-03-1999 11:21 41.232 MAPISRVR.EXE
* 02-03-1999 39
29-08-2000 01:00 131.072 mapistub.dll
* 09-10-2001 110
31-01-2002 09:23 679 mapisvc.inf
* 15- 03-2001 8
* 19-11-2001 65 mapiml.dll \ICQ
* 09-10-2001 391 mapimig.cat \dllcache
* 09-10-2001 391 mapimig.cat \catroot\...
* 07-03-2001 128 mapi32.dll \fælles filer\system\mapi\1030 ….
DER må godt være filer som er nyere, MEN absolut ikke nogen med fil dato 0-0-1984 (0000), for så
kan office installationen ikke reparer, M$ har en konvention om at de ikke bare erstatter filer de
ikke kender versions nummeret på .... så måske har et eller andet 'dumt' program erstattet din MAPI ???
* Ja, sådan ser det ud hos mig – hjælper det?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 06-04-02 22:49

Geninstallation er prøvet!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 130 point
Dato : 07-04-02 00:38

fejlen ligger i outlook !

SYMPTOMS
On a system that has Outlook 2002 installed, when you attempt to send an e-mail by using the Send To command in a Microsoft Office 2000 program, you receive one of the following error messages:

Program could not start the e-mail program. Check your network connection. Make sure Office is installed correctly, your e-mail program is set up correctly, and you can connect to your e-mail server.
Program can't load the e-mail envelope. This could be caused by a network connection problem or a problem with your Office installation.

WORKAROUND
To work around this issue you can do one of two things. The first is to save the file in the application (Excel, Word, etc), create a new mail message and then attach the file and send the e-mail.

The second is to revert to Outlook 2000 or upgrade the remaining Office 2000 programs to Microsoft Office XP.

STATUS
Microsoft has confirmed this to be a problem in the Microsoft products that are listed at the beginning of this article.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q280962