/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CPU-brug 100%
Fra : Better_Performance
Vist : 911 gange
100 point
Dato : 19-11-03 22:04

Spørgsmålet har været stillet før.
Men jeg har altså det problem, at uanset hvad f..... jeg gør, så har jeg et brug på 100% og det er sådan set uafhængig af hvor mange eller få processer der er kørende, er der nogen der har en forklaring, og gerne en løsning??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 19-11-03 22:25

Hvor ser du at de 100% bruges.?
Kører harddisken hele tiden?
Og bliver din comp. langsommere af det.?
Hvis du trykker Ctrl+Alt+delete får du joblisten, i fanebladet processer, kan du da lige nøjagtig se hvilket program der sluger procenterne.
Det er kun aktiv systemproces der må snuppe op mod 100% (men det er ikke en egentlig proces)
Mon ikke det er en virus/spy proces, der tager alle resurser
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-11-03 22:33

Hvis det er Aktiv Systemproces der tager næsten alt, er det kun godt, da det er ledig kapacitet.
Hvis ikke, så prøv at gå til: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
og scan med X-blocker samt Panda Onlinescan.
m v h
HC

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-11-03 22:41

Aktiv systemproces tager 20kb

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-11-03 22:51

Min computer arbejder meget langsomt, men HD kører IKKE konstant

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-11-03 22:52

så starter du med at scanne for ad-ware og vira.
Der er lavet en lille "paranoia-liste" over nogle programmer som stopper, renser o.s.v. for ad-ware, spyware m.m.
der er en liste her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#spyware

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-11-03 23:01

HJÆÆÆLP

Når jeg prøver at køre Panda online scan kommer den op med en fejl som siger at objektet ikke understøtter metoden.

Er min computer ad helvede til?????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-03 00:00

Har du slet ingen antispy eller antivirus på din comp.
Hvis du har K-Komputer CD ligger de også her i fine gratis versioner, eller køb bladet i morgen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-11-03 00:03

Jeg har både ad-aware og AVG antivirus, jeg finder en del data miners med ad-aware ind imellem, men ingen vira, kan en virus lægge sig ind på en måde så scanneren ikke finder den?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-03 00:31

Nej, det har jeg aldrig hørt om, at de "stor" antivirusprogrammer som AVG (hvis de er opdateret) ikke skulle kunne finde nogle virus.
Så du har ingen virus.
Panda er ikke bedre end AVG.
At ad-aware finder nogen en gang imellem, er helt naturligt, fordi feks. Kazaa mm. er bundet sammen med dem, og simpelthen ikke vil fungerer uden "spywaren".
1. "Aktiv systemproces tager 20kb", ja men hvilke programmer tager resten.
2. "Hvor ser du at de 100% bruges.?" Det svarede du ikke på?
3.Kører du XP? 4. Hvormange ram? 5.Hvilken Prossorhastighed.?
6.Hvilke processer kører nede i højre hjørne.?
7.Kører nogen af dine CD drev hele tiden?
8.Hvornår blev den langsommere, var det efter du havde installeret drivere/programmer?
9.Hvis du kører XP eller Me, har du så prøvet at tilbagestille den i tilbehør systemværktøjer
10. Er det ved at knibe med hardiskplads, hvormange GB har du fri
11. Har du kørt defragmentering.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-11-03 10:19

Hej Better_Performance

Hvis du ønsker Better performance, så syntes jeg du skal prøve at hente spybot: http://www.safer-networking.org/

Jeg har netop renset min svogers computer og den var dælme medtaget, jeg har aldrig set noget lignende, 179 stykker uønsket software. Computeren var faktisk så langsom at jeg måtte starte den op i fejlsikker tilstand for overhovedet at komme igang. Der var alt fra Dialers, hijacks til trojanere .

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-11-03 08:15

Hej Better_performance

Nu ved jeg ikke om du har fået lavet din pc, det fremgår ikke af tråden men da den endnu ikke er lukket, går jeg ud fra det endnu ikke er lykkedes dig

Jeg har lige haft nøjagtigt samme problem med en anden pc og hverken spy eller virus scan hjalp. Heller ikke joblisten viste noget underligt.
Til sidst gik jeg ind i tilføj/fjern programmer og slettede de fleste unødvendige programmer, og det hjalp faktisk Jeg ved så ikke hvilket program der havde drillet, men noget tyder på at et program havde "listet" sig ind på computerer og lavet lidt "ravage".

Jeg håber dette kan hjælpe dig

// Toupie

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-11-03 09:24

Tak for alle forslagene, men jeg har i mellemtiden selv fået løst problemet, det var en forkert printerinstallation der var skyld i sagen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-11-03 09:47

Better_Performance

Det var da herligt at høre ikke mindst for dem der tidligere har prøvet at hjælpe dig

Glædelig Jul

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-11-03 11:12

Jeg vil gerne have lukket tråden, men ved ikke lige hvem der bør have pointene, derfor har jeg valgt at give dem til den første der svarede ind på spørgsmålet.

Tusind tak for hjælpen allesammen