/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Web-sider uden billed??
Fra : Mone
Vist : 527 gange
150 point
Dato : 27-02-02 01:39

Hej.

Mon der er nogen der kan hjælpe mig??

Jeg har et problem på nogle web-sider.

Problemet er, at der hvor der skulle være billeder, er der bare en firkant med et
rødt X i venstre hjørne. Og på andre sider, er der ligesom et lille mønster i venstre hjørne (blå & rød mener jeg).

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert??

Jeg er altså ikke verdensmester udi i dette medie. Så jeg vil meget gerne, hvis det
kan forklares på ganske alm. dansk
Ja,ja, vi ka' jo ik' vær' li' kloge allesammen vel??

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 06:26

Hej

I instillinger i explorer uder advanseret er der et flue ben du skal klikke
til ved vis billeder.

Mvh Ole

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-02-02 06:43

Jeg prøver:
Alle dine billeder skal ligge i din "Image" mappe i dit web.
Eks.: C:\mit_web\Images\billede1 (og billed 2,3 osv.)

Dine billeder må i helst ikke ligge andre steder. For at få dem ind i din "Image-mappe" skal du IMPORTERE dem fra deres "forkerte" placering.
Hvis du benytter Frontpage er proceduren denne: Åbn Frontpage - "Dit web" - Filer - Importer - vælg den eller de filer (billeder) du vil have importeret. Og så har du derefter bare at tilrette dine links til dine billeder.
Håber dette hjælper
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : als

Dato : 27-02-02 09:01

biller = billeder. Undskyld tyrkfejlen!

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 27-02-02 17:24

Hejza..

Jeg tror ikke alle er helt med på hvad det er du spørg om?

1. Hvis du er ved at lave en hjemmeside og den skal udgives på internettet skal alle din filer
på internetstedet ligge i den samme mappe.

2. Hvis du støder på det problem når surfer rundt på intetnettten så prøv først at tryk på Opdater (F5).
Hvis det ikke hjælper så tryk på høre museknap på det røde kryds og vælg "vis billede" i menuen.
Hvis det heller ikke har hjulpet så skal du lige checke om din browser overhovedet er instillet til at vise billeder.. Det gøres sådan her... Tryk på "Funktioner" og derefter "internetinstillinger", tryk derefter på fanebladet "avanceret" og rul ned i menuen til det sted der står "Vis billeder"... Du skal checke om det punkt er afkrydset.. Hvis ikke så tryk derpå.

Prøv det..Hvis det ikke hjælper så skriv lige en meldning..

Med venlig Hilsen Martin Green, 16 år.

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 27-02-02 17:28

Det gik vist lidt hurtigt...

høre = højre
internetten = internettet
instillet = indstillet

Martin Green

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 27-02-02 18:20

Hej med jer.

Og tak for alle de gode forslag.

Men, men, men, det virker ikke.

Martin, det er rigtigt, jeg tror også at nogle nok har misforstået mit spørgsmål.
Men det er IKKE min EGEN hjemmeside, men som du skriver, når jeg surfer på nettet.

Og alle de ellers gode forslag du komme med, dem har jeg prøvet, inden jeg sendte
spørgsmålet videre. Jeg har også idag, Restored, hele molevitten. Men lige meget hjælper det.

Jeg håber stadig, at der er nogen der kan hjælpe mig. Ellers må jeg jo nok have fat i
en læge

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : als

Dato : 27-02-02 19:54

Har du flash installeret? Hvis ikke, kunne det være at der hvor du mener at skulle se et billede, er en flash-aktivitet, som ikke kan vises da du ikke har flash installeret.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-02-02 20:03

Hej igen
du skriver at det bare er nogle sider, du har problemer med. Kan du nævne et par stykker?? og evt. skrive adressen på dem, så vil jeg prøve om de giver problemer hos mig (jeg benytter IO6.0)
Jeg har nemlig af og til været ude for samme problem, og har mistanke om at nogle sider/tags/billeder kun er konstrueret til at blive vist korrekt i Netscape.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : bardun

Dato : 28-02-02 10:04

Tror at problemet kunne være at du ikke har en fast IP-adresse. Har du ADSL eller lign.?

Kommentar
Fra : Silver

Dato : 28-02-02 13:48

Har du en firewall installeret... De kan nogle gange blokere for mere end rigeligt! Prøv at se i indstillingerne af den, hvis du har en altså..

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 01-03-02 00:31

Kære alle, som har prøvet at hjælpe mig.

Men jeg har altså opgivet dette her, og bestilt en "læge".

Det er jo ikke sådan når sådan en som jeg, der er lidt "tumpet"
til denne slags ting, sender et spørgsmålm og alligevel ikke kan
finde ud af det. Men jeg syntes mange af de kommentarer I er
kommet med allesammen, der har jeg faktisk prøvet næsten det
hele.så nu kommer der en som har nooooget mer tjek på dette
medie end jeg har.

Men ellers mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 01-03-02 06:44

Hej Mona
Når dit problem er blevet fikset, gider du så ikke lige smække en kommentar med løsningen ind, så du evt. kan hjælpe andre med samme problem.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-03-02 08:44

Enig med catbody. Gør lige det Mona. Vi er faktisk interesseret i hvor fejlen lå.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 01-03-02 08:57

Hej Catbody og Als

Jo, det kan i lige regne med at jeg meeeget gerne vil.

Og endnu engang, tak for alles hjælp.

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 02-03-02 17:47

Hej Catbody

Du efterlyste en dag et par sider, hvor jeg har problemet med det der røde X.

Men du ved nok, når man liiiiige står og skal bruge det, tjaa så kommer det ikke.
Men idag, fik jeg lidt forårsfornemmelser (inden det begyndte at sne), og ville ind
og bestille en rejse. Og vupti, så var der et rødt kryds.

Prøv at gå ind på www.apollorejser.dk - tryk derefter på booking på listen i venstre side. Når så du kommer ind på Bookingsiden, skal du gå ned og vælge UNGE UNDER 18 ÅR, kør helt ned i bunden af billedet, og der er så et lille rødt krydt. Jeg har også fundet en andenside, den hedder www.lfhjemmesitter.dk , jeg håber du har et godt forslag til hvad det kan være.

Jeg har ikke haft besøg af "LÆGEN" endnu, men jeg lader høre fra mig så snart jeg ved noget.

Venlig hilsen
MONE --- ikke MONA

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 150 point
Dato : 02-03-02 21:03

Hej mone! Jeg har afprøvet de sider du nævner og jeg har helt de samme røde krydser som du har og ingen billede. Det må helt klart være webdesignerne som har klokket i det. Fejlen er ikke hos din pc. Sådan er det ind imellem. Jeg kan så bare ikke forstå at de ikke gør noget ved det. Apollorejser må da være bekendt med fejlen. De går vel deres hjemmesider igennem. Man kan ligesom bedre acceptere det når det er private hjemmesider. Du kan altså være helt rolig. Fejlen er ikke hos dig. Ha' en fortsat god weekend og held og lykke på rejsen. mvh als

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 02-03-02 23:44

Hej als

Tak for svaret , nu har du reddet både min week-end OG min ferie.

Og det glæder mig, at det ikke var heeelt tosset. Men man ka'jo aldrig vide vel?
når man roder med noget som man ikke liiige har heelt check på.

Så nu tror jeg at jeg afbestiller den der "læge" igen.

Der skal også lyde et tak til alle jer andre, som har prøvet at hjælpe, så nu behøver jeg jo ikke at skrive til jer senere ang. hvad fejlen var. For det hele står jo li'e her.

Med venlig Hilsen
Og fortsat god week-end.
Mone