/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billedbehandling til HP Photosmart 215
Fra : niss45
Vist : 885 gange
50 point
Dato : 19-11-03 16:40

Kan nogen hjælpe med at oplyse om der findes software til HP photosmart 215, det skal ikke være HP´s egen softvare men et program hvor man kan downloade billederne til en mappe fra kamera. Det må gerne være et lille nemt program som ikke kræver det helt store kendskab, da vedkommende der skal bruge det vil have det så nemt som muligt.
Foretrækker et svar som ikke fortæler muligvis eller måske , men et som kan bruges sammen med HP photosmart 215

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-03 16:50

Da HP Photosmart 215 bruger CF kort bør det kunne hentes via filhåndtering.
Ellers kan man ved hjælp af en kortlæser (USB) hente filerne via filhåndtering/denne computer.
Nu kan billedfilerne behandles af næsten alle billedprogrammer, da det er JPG filer.
Emesen.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 19-11-03 17:09

Vil lige tilføje at jeg ikke har installeret specielt software til kameraet, men installeret billedebehandlings enheden under kontrolpanelet enhedshåndtering hardware.
Har også forsøgt at hente billeder ind i stifinder, men for den besked at enheden ikke kan findes, selvom den er tændt og køre over USB kablet...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-03 17:15

Der skal indstalleres en driver til overførsel via USB.
Læs lige anvisningen, for jeg mener den skal ind først, og den beder så om at få USB stikket/camera sat til.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 50 point
Dato : 19-11-03 19:35

Afinstaller det du har installeret. Indsæt CDén fra HP, autorun starter. Installer såvel photosmart som kamera. Nu har du verdens mindste komplicerede billedbehandklingsprogram. Når du sætter kameraet til USB, overfører kameraet automatisk til den mappe du har valgt under installationen. Her på kontoret fungerer dette uden problemer. Dine billeder bliver sorteret efter dato.
Lettere kan det ikke være.

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 20-11-03 14:51

Tak for svaret jmsgruppen. jeg fandt mappen , problemet var at jeg manglede driveren , og at jeg forsøgte på min egen PC ..