/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gasovn istedet for brændeovn???
Fra : charlotte.r
Vist : 1552 gange
120 point
Dato : 19-11-03 12:09

Jeg har set at der er kommet nogle nye ovne på markedet (gasovne). Af Udseende ligner de meget en brændeovn.
Jeg ville høre om der er nogen, der kender noget til dem?? (gode/dårlige sider)
Kan det betale sig (økonomisk) at vælge en gasovn fremfor en brændeovn?? Og Hvad koster det??
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen Charlotte

Accepteret svar
Fra : jysch

Modtaget 130 point
Dato : 19-11-03 12:48

Hej Charlotte

Jeg har begge dele - i en stue hvor jeg ikke er ret meget har jeg en gasvarmer til sublement og i mit køkken/alrum har jeg en brændeovn.

Jeg tror at det bedst kan betale sig med en brændeovn, især hvis du kan skaffe træ til rimeligt pris.

En opfyldning af gasflaske koster mellem kr. 148 - 220 - og hvis den skal tændes hver dag et par timer så holder den ca 8 - 10 dage.

Jeg håber at du kan bruge dette.

Mvh. Jysch

Godkendelse af svar
Fra : charlotte.r

Dato : 19-11-03 13:11

Tak for svaret jysch.