/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
internet????????
Fra : piakj
Vist : 362 gange
500 point
Dato : 18-11-03 22:03

hej vi sidder på en højskole hvor vi har et netværk med mac, der er flere af os der har hentet vores bærbare de kørte bare, så skulle en af os hente en driver til et usb netkort, han gjorde det på sin bærbare der er installeret med windows xp, pludselig ville den ikke mere på internettet. Vi har prøvet alt!! tror vi, blandt andet formatteret den, og stadigt intet internet, vi har lan forbindelsen med den går ikke videre. Flere gange er det som der kommer en lås på ikonet i netværksforbindelser!!
Da den blev formatteret for en uge siden var der ingen problemer men nu vil en bare ikke hvad gør vi

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 510 point
Dato : 18-11-03 22:28

I har vel prøvet at deaktivere netkortet >slukke og starte (ikke genstarte)
Hvis det er den "forkerte" driver og i har formateret og lagt Xp ind igen, bør denvære væk. Hvis altså C: først er slettet >oprettet>ind med XP(den formaterer selv)
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 22:40

Har i prøvet at trykke start netværkssteder og vis netværksforbindelser de forbindelser der er her (lan) højreklikkes på, og der trykkes reparer.
VH palle Hansen

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 19-11-03 09:38

kontroller lige om i har indtastet den korrekte gateway.

start -> kør
skriv cmd
skriv ipconfig

Hvad siger den nu? Hvis den ikke har konfigureret en gateway så er det derfor det ikke virker.
Låsen på ikonet betyder at XP's firewall er slået til. du kan fjerne låsen ved at højreklikke på netværksforbindelsen og trykke egenskaber. vælg advanceret, og fjern fluebenet så firewallen bliver slået fra. tryk ok og låsen er væk.

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 19-11-03 16:46

alle disse ting er gode forslag vi havde bare prøvet dem alle, det viste sig at pludselig var der flere bærbare der ikke kunne komme på, derfor slukkede og tændte slukkede for routeren og pist den virkede men tak fro hjælpen kan man dele pointene mellem jer???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-11-03 16:54

Nej du kan ikke dele point's,du må vælge en af de ovenstående,glade drenge,eller trække lod iblandt dem,for at lukke spørsmålet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-11-03 16:56

ups,drenge/piger,hvem ved.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-03 17:01

Afstår.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-04 17:32

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest, du har jo allerede mistet dine point.
Der er mange der har dit spørgsmål stående, som ikke kan forstå du ikke lukker det.
Jeg siger ikke at jeg skal have point, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:41

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : piakj

Dato : 30-06-04 00:37

Gammelt svar som jeg helt havde glemt, det viste sig at vær routeren, men dit anv har tit givet mig svr så nu husker jeg at give dig pointene