adtech.de
Fra : wolffi
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 18-11-03 19:17

En af mine venner har henvendt sig til mig med et problem......som jeg så vil sponserere :=)

Når han vil ind på www.krak.dk prøver en anden side at åbne i stedet.

adressen er: adserver.adtech.de/?adiframe|2.0|339|94064|1|1target=_blank;...

eller sådan noget i den retning (skrevet ned pr. telefon)

Jeg har forsøgt at hjælpe med følgende:
køre nyeste opdatering af ad-aware 6
køre AVG virus check - panda virus check
fjerne temporary internet files

Når han prøver at åbne for www.krak.dk - fryser hans PC - og genstart er eneste mulighed

Efter en søgning og sletning af diverse filer med indholdet "adtech" er problemet det samme. Efter genstart er alle disse filer genetablerede.

Er der én der kan hjælpe mig lidt videre, så jeg har mulighed for at hjælpe?

Wolffi

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 210 point
Dato : 18-11-03 19:22

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 21-11-03 21:18

Hej Arlet,

her er så logfilen :=)

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRAM FILES\ASUS\PROBE\ASUSPROB.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\PROGRAMMER\AHEAD\INCD\INCD.EXE
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRAMMER\WINZIP\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\UNZIPPED\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 6.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mdac_runonce] C:\WINDOWS\SYSTEM\runonce.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Machine Debug Manager] C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37935.2622800926
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab

hilsen Wolffi

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-11-03 21:36

Ved ikke om spybot har gjort det, for der er ikke noget synligt i loggen.

Forhør ham lige om det stadig er problemet, efter en genstart efter spybot

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 21-11-03 22:56

Spybot har sikkert gjort arbejdet - han er på nu - tusind tak for hjælpen

hilsen Wolffi

Godkendelse af svar
Fra : wolffi

Dato : 21-11-03 22:57

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-11-03 22:59

Det var godt, takker for point*S*

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 21-11-03 23:48

lige en extra tilføjelse.

min ven havde i internetindstillinger - avanceret følgende "ting" mellem
HTTP 1.1 indstillinger og Microsoft VM :

noget Java SUN liggende - efter at dette var vinget af og spybot havde renset diverse skumle ting - var den hjemme !

takker igen :=)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-11-03 23:57

Ja, spybot er bare fantastisk