/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ændring tekst i sidefod på flere Excel a~
Fra : Leo.pedersen
Vist : 1511 gange
100 point
Dato : 18-11-03 19:05

Jeg har en del opgaver i Excel, som bedst løses ved at have oplysninger i flere arkfaner, men teksten i sidefoden skal være ens på alle arkfaner.

Nogle gange skal jeg skiftet teksten i sidefoden, så bliver jeg nød til at gå ind i hver af de 25 arkfaner og ændret dem enkeltvis.

Findes der en måde så jeg kan gøre det på en gang?

Har prøvet at markere alle arkfaner og så rette i sidefoden, men det får kun virkning for den arkfane som er fremme.

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 18-11-03 19:16

Du kan gøre det i grupperedigering:

Klik på fanen for det første ark
Hold Shift-tasten nede og klik på fanen for det sidste ark
Vælg herefter Filer->Sideopsætning, og tilpas sidefoden.
Ophæv grupperedigeringen igen ved at klikke på et ark udenfor markeringen

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 18-11-03 19:17

Er arkene ikke fortløbende kan du istedet holde CTRL-tasten nede og klikke på de ark, der skal med i grupperedigeringen.

Accepteret svar
Fra : JanneP

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-03 20:06

Hej leo.pedersen - det synes jeg lyder underligt...

Jeg har lige prøvet at markere flere faneblade og gået op i Vis sidehoved/sidefod og lavet sidefoden der, og hos mig virker det fint?! - ligeledes når jeg går ind gennem sideopsætning...

Gad vide om det skyldes programversion (jeg kører 97)?

Hilsen JanneP

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 18-11-03 20:10

JanneP>> Nej, grupperedigering fungerer også i både 2000 og XP.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-11-03 21:22

Testet erikjuul's metode i office 2000 = OK
Vejen til sidehoved/sidefod kan også være> vis>sidehoved og sidefod.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 19-11-03 08:26

Tak for svaret JanneP.

Hej med jer allesammen.

Har altid brugt menuen "Filer - Sideopsætning - sidehoved/sidefod".

Har lige prøvet at følge jeres anvisninger, med en helt nyoprettet projektmappe, det fungerer fint.

Så prøvede jeg at ændre i blot en arkfane, hvorefter jeg ikke efterfølgende kan ændre i alle arkfaner ved at markere dem.

Så kom jeg til at se at JanneP (og senere også emesen) nævnte vejen "vis - sidehoved/sidefod", og den vej fungerer det alligevel, så jeg har fået løst mit problem.

Tak til alle for hjælpen, idet det var JanneP som først (inddirekte) kom med det rigtige stikord, så er det der pointene falder. Idet svaret kom indirekte, så giver jeg desværre kun 2 stjerner, men alligevel tak til alle for hjælpen.

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 19-11-03 10:25

Hej Leo - jeg overlever nok *GG*