/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Filoplysninger med rød baggrund - hvorfo~
Fra : mayday
Vist : 496 gange
300 point
Dato : 18-11-03 17:06

I en, og kun en, undermappe til mappen Dokumenter på mit C-drev er der en rød baggrund bag filoplysningerne uanset hvilken visning jeg bruger.

Hvorfor? og hvordan fjernes bagrunden?

Bruger XP Home/Office XP Pro.

Hej
Mayday

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 18:27

Højreklik på den røde baggrund, tryk egenskaber tryk tilpas trykgendan standard.
VH palle Hansen

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 18-11-03 18:41

Hej pallehansen
Dur ikke, det eneste der kan "gendannes standard" under tilpas er selve mappens udformning (foto) og ikke indhold.
Har du et andet forslag eller vejledning?
Hej
Mayday

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 19:40

Jeg er lidt tom, prøv at arb. videre med hjælp i Windows.
Man kunne også forestille sig der har været en virus spyware, er det noget du kender til der ligger i den mappe, og er der andre der har adgang til den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 18-11-03 20:21

Hej pallehansen

Jeg har tygget rundt i systemet, men du har nok ret i det kan have noget at gøre med adgangen til mappen, men jeg er den eneste bruger (og administrator), og som nævnt er det den eneste mappe fænomenet optræder i.

Hvis mappen kaldes frem i en dialogboks i fotbindelse med indsættelse af en fil i en mail, er der ingen rød baggrund.

Bevares det er til at leve med - men når der nu er så , mange hjælpere på kandu og jeg point at øde af.

Hej
Mayday

Kommentar
Fra : moest

Dato : 19-11-03 11:32

Hejsa

Kan du prøve at gå ind i en mappe der ser ok ud - gå i mappeindstillinger og i fanen vis vælge at alle mapper skal se ud som denne.
Det er et skud i tågen, men burde virke
Mvh
Moest

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 19-11-03 12:23

Hej Moest

Tak for skuddet - men det virkede ikke.

Hilsen
Mayday

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 19:31

Endnu et skud i tågen:
Jeg går ud fra at det er et office dokument.
Er det en fil som ikke er lukket rigtig - åben fil >arbejd> luk igen.
evt. åbnet fra diskette og gemt i mappen.
Emesen.

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 28-11-03 21:56

Hej emesen
Det er alle filerne i den pågældende mappe der har en rød baggrund uanset filtype, det er min antagelse at baggrundsfarven måske har sammenhæng med deling af mapper?.

Men det er som nævnt den eneste mappe der har baggrundsfarve bag filoplysningerne.
Oprindelig havde mappen samme navn som mit brugernavn (Ole), jeg har prøvet, at omdøbe mappen, men det hjalp ikke.

Som nævnt tidligere er der ikke unormalt ved brug af mappen - men der må være en forklaring på fænomenet - og det er den jeg prøver at finde.
Hilsen
mayday

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 22:06

win 2000
Jeg har lige prøvet at dele en mappe (lokalnet) med forskellige betingelser.......ingen ændring
Emesen.

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 30-12-03 20:19

Hej
Så er der lidt mere på spil - det kunne være rart at få dette lille problem ud af verden i år.

Ikke et problem der generer i den daglige brug - men nysgerrigheden for at finde løsningen er der stadig.

Mayday

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-03 23:25

Kunne være kryptering, men det er kun et gæt! Eller en komprimering?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 01-01-04 21:17

Det er træls når man får sådant en opgave, men mener nu jeg har fundet ud af at der er programmer/hackere der laver det for sjovt, og forklaringen er at der er oprettet en fil der hedder desktop.ini inde i mappen. mayday, kan du ikke åbne den og sende teksten herind?
Hvis jeg har ret og der ligger en fil med det navn der inde, så viser den hen (IconArea Image= xxxxxx) til et billede med rød farve.

SÅDAN OPRETTES EN MAPPE DER HAR EN BAGGRUNDSFARVE: (Jeg kan nu ikke lige få det til at fungere, men teksten har jeg oversat fra engelsk)
Opret en mappe direkte i C der hedder myfolder
Nu laver vi den til en systemfolder:
I kør skriver du: cmd og trykker enter
Efter C:\dokument and settings\navn>
Kopiere du dette ind: attrib +s c:\myfolder og trykker enter
Nu er mappen myfolder en systemmappe

Kopier dette herunder og sæt ind i notesblok, og så ændre du linien der siger IconArea Image så den peger på det bibliotek og den fil som du vil bruge som baggrunds billede.

[ExtShellFolderViews]
{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}={BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD
706EC}

[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
Attributes=1
IconArea Image=C:\YOUR LOCATION\OF\ANY\IMAGE.JPG
IconArea Text=0x00000000

Den sidste linie i dette script fortæller Windows hvilken farve teksten vil blive,
Feks:
0x00000000 = black
0x00FF0000 = blue
0x0000FF00 = green
0x000000FF = red
0x00C000C0 = purple

Gem nu den rettede notesblokfil som desktop.ini og placer den i det bibliotek (myfolder) som du oprettede og lavede til en systemmappe.
Luk nu biblioteket og åben det igen, så er mappens baggrundsfarve ændret.

PS:
Hvis en mappe indeholder det forkerte baggrundsbillede og du ikke kan ændre det, så start/kør/regedit (enter)og fjern denne nøgle:
HKEY CURRENT USER\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags."
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 02-01-04 01:18

Hej Palle

Jeg har søgt efter desktop.ini - men der findes ingen fil med det navn på computeren overhovedet.

Som jeg tidligere har anført er det kun bag filoplysningerne der er rød baggrundsfarve - altså ikke på hele baggrunden.

I mappen er der udelukkende word-filer, og det er som nævnt den eneste mappe hvor den røde farve optræder.

Jeg har ikke prøvet (tør ikke) at fjerne HKEY CURRENT USER\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags idet "Bags" indeholder en del undermapper - bl.a en der hedder Desktop men også flere Shell.

Som jeg tidligere har nævnt er der ingen problemer forbundet med den røde baggrund - blot underlig hvordan den er opstået.
Hilsen
mayday

Godkendelse af svar
Fra : mayday

Dato : 19-01-04 14:40

Tak for svaret pallebhansen, selv om jeg ikke har fået løst fænomenet lukker jeg spørgsmålet, som nævnt er det ikke noget der giver problemer vedf betjening af computeren, blot underlig - det er muligt dit svar er løsningen men som jeg skrev er der nogle tin jeg ikke rigtig turde pille ved. Håber du osse er på banen en anden gang.
Hilsen
Mayday

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-01-04 16:26

Selv tak, ja jeg er på banen.
Nu det med søg, så tror jeg ikke du har slået avanceret søgning til, hvor man også søger i skjulte filer og systemfiler.
Hvis du slår dem til (skjule og system), så tror jeg du finder desktop.ini bland andet i C:\Documents and Settings\dit navn\Skrivebord\Dokumenter
I dokumenter indeholder min desktop.ini intet, dvs. den er tom når den åbnes med notesblok.
I billeder indeholder min desktop.ini dette:
[.ShellClassInfo]
InfoTip=@Shell32.dll,-12688
IconFile=%SystemRoot%\System32\mydocs.dll
IconIndex=-101

Hvis du finder en desktop.ini i den mappe hvor der optræder den røde baggrund, så kunne du lige kopiere teksten herind, det kunne være sjovt at se.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 19-01-04 19:47

Hej Palle Hansen

Der var faktisk en desktop i mappen med den røde farve her er indholdet:

[ExtShellFolderViews]
{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}={BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}

[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
IconArea_TextBackground=0x000000FF

[.ShellClassInfo]
ConfirmFileOp=0

problemet stammer vel herfra:IconArea_TextBackground=0x000000FF, men hvorfor pokker er den en icon-fil i denne mappe.
Når jeg ikke har set den før er det selvfølgelig fordi den var skjult.

Er løsningen at slette filen, eller ændre koden for TextBackground?