/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Snusende schæfer
Fra : BarsKill
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 18-11-03 16:57

Hej forum.
Jeg er den lykkelige ejer af en pragtfuld fræk og driftstærk hvalp på 6 mdr. Han er i halv kønsmodning - har glemt det meste træning - så det er som det skal være. MEN: Han støver rundt - både ude og inde - med snuden i underlaget - krasser tæpper, blade, grene - ALT væk, og snuser som besat....
Det har jeg aldrig oplevet før - Har du? Og kan du forklare det? Og give et godt råd (afledning hjælper i 17 splitsekunder )
KH Karsten

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 18-11-03 17:00

hvor meget har du trænet med ham

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 18-11-03 17:11

Vi er på vej til hvalpeprøve ( træner A og C jævnligt) og går 2 til 4 spor om ugen (200 - 800 m) ad gangen

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 18-11-03 18:05

tror din hund er over trænet - husk han kun er 6 md- og har hele livet for sig - du afstress ham

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 18-11-03 18:12

Hej Ulrika.
Jeg tror nu ikke det er overtræning - han virker normalt ganske tilfreds og rolig - men han bruger altså sin lugtesans på en anden (ny) måde.
Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt tid - hvis jeg ikke får et bedre svar skal du nok få 100 points.
KH Karsten

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 18:32

Skynd dig at oplære ham til redningshund, eller brandhund, eller nakohund, eller eftersøgningshund, men hvis du ikke vil have han skal bruge sin næse så meget, så lad være at drysse foder ud (græsplæne), men lad ham få det i en skål.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-11-03 18:35

Hej, Karsten.. Kan det ikke være, at der et eller andet, der blevet væk for ham?? Det lyder, som om han leder efter et eller andet. -Når du skriver, at han normalt virker tilfreds og rolig, så er det altså ikke hele tiden, han farer rundt og snuser?
Du må sætte dig ned og studere ham, og prøve og se, om du kan regne ud, hvad det er, han er i gang med. Man kan jo næsten læse sin hunds tanker, hvis man studerer den grundigt nok.

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 18-11-03 19:04

"Nogen" har leget med ham med en rød plet fra en laser-pen, men det er tre til fire dage siden...Det kan han da ikke huske??
Jeg har bedt "nogen" lade være i fremtiden

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-11-03 21:10

Ja se det kunne være forklaringen,men hvor om alting er så har du en inteligent hund.Det skulle du tage og udnytte.
Gå til spor træning med ham. God for nøjelse til Jer begge.

Accepteret svar
Fra : ulrika

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-03 22:24

det er klart et problem det med laser-pen - meget fornuftigt at du har fra bedt dig det frem over - du må nu lære ham/ aflede ham istedt for at søge rundt og det kommer til at tage lange mere tid end underholdningen med laser pennen.
det kan blive et problem frenover hvis du ikke for det stoppet nu

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 18-11-03 23:26

Jeg synes du skal give ham en rød bold I kan lege med i nogle dage, og se om det kan aflede opmærksomheden, fra den røde prik som er blevet væk.
En anden mulighed, er at der sidder noget i hans næse som lugter, det har jeg prøvet med min hund, vi var ved at blive vanvittige af dens snusen hele tiden og overalt. Indtil dyrlægen opdagede den lille "dims" i næsen.

Karin

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 19-11-03 16:46

Tak for svaret Ulrika. Du får dine points.
KH Karsten

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 19-11-03 16:49

Selv tak og tak

Held og lykke frem over