/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
så er min lyd forsvundne
Fra : peremilolsen
Vist : 1864 gange
500 point
Dato : 18-11-03 12:07

Hej først så er det en kanon god side der er her tussen tak for det
så til mit spørgsmål efter at jeg installeret et web karmarer på min computer som der kører
win xp pro så er min lyd forsvundne og uanset om jeg installer driveren igen eller sætter et nyt lydkort i den ( lydkortet er et ( SB live ) er der ikke lyd på
driveren er korket installeret igen fejl men når jeg prøver at spille musik får jeg fejlen
( der er ingen aktive mixerenheder tilgængelige og så står der at jeg skal installer mixerenheder hvordan gør jeg det og hvad kan der være galt
hjælp hjælp

Med venlig hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-11-03 12:28

Prøv at gå ind i computeradministration>enhedshåndtering>enheder til lyd,video og spil>navn audio driver>højre klik>egenskaber>driver>fjern og
genstart pc'en og lad window indstallere den automatisk igen,der kommer
en box frem når du kommer ind i windows igen,som siger der er fundet ny hardware,og så vil den indstallere lyddriveren igen,auto.
Manse9933

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-11-03 14:01

Du kunne oxo bare tjekke om du var kommet til at mute din lyd eller skrue helt ned inden du går helt amok med diverse

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 19-11-03 11:30

Hej Manse9933 jeg har prøvet i computeradministration enhedshåndtering enheder til lyd og video
og fjernt det og window har indstallere den automatisk igen men mixerenheder er der IKKE
der kommer

hilsen
per olsen

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 19-11-03 15:01

hej per

har du ikke den orginale driver,har du prøvet at fjerne web camera både driver samt fysisk
prøv derefter at instalere lyden igen, kommer lyden så ?

hilsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-11-03 15:20

Okay, din lyd driver altså samme sted i enhedshåndtering,egenskaber>egenskaber>mixerenhed>klik på krydset og marker under menuen>egenskaber og se om der markering i,brug mixerfunktion på denne enhed,det er din lyd driver,tjek også status for den enhed,prøv det samme med
mediestyringsenheder,maker de frodkællige DLL filer>egenskaber der finder du
status og indstillinger for disse,tjek også enhedsstatus under generelt,lyddriver>ressourcer.
Manse9933

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 19-11-03 18:36

Hej 1133 og Manse9933

jeg har prøvet at fjerne web camera både driver samt fysisk da det er ( SOLGT )
prøv derefter at instalere lydkortet igen hvor der ikke var lyd på det ?
da jeg få at vide at der er ingen mixerenhed er tilgængelig ??
i enhedshåndtering egenskaber egenskaber mixerenhed kan jeg ikke krydse noget af
da felterne er interaktiv HJÆLP HJÆLP
Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 19-11-03 19:53

hej per
hvad kan jeg skrive,prøv at genetalere xp oven på den gamle
hvis ikke det hjæper format c: håber dine dukumenter ligger på d: e: f.
hvis ikke det hjælper ??? tror jeg du har en defekt hw enhed
ellers tja.hvad kan man sige
min xp har instaleret alt perfekt lyd webcam(logitech) alt fung.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-11-03 21:39

Ja så ser det ud til at du ikke har denne mixerenhed(Dll fil)på din pc,den må
være slettet på en eller anden mystisk måde,så det ser ud som om du må til at prøve nogle alternertiver,jeg har så to foreslag>
Prøv at sætte din windows cd i dit drev og så åbner du start>kør/run og skriver/kopiere dette ind i kør/run, sfc /scannow og så klikker du ok
nu vil dine systemfiler blive tjekket om de er i orden og i de rigtige versioner,husk der skal være mellemrum mellem sfc og / hjælper dette ikke
så kan du prøve det næste>
Det andet foreslag er du køre en opgradering/reparation,jeg har prøvet det mange gange før for venner og bekendte,og der er ikke mistet data og opsættninger/indstillinger under disse opdateringer o.s.v det kan forekomme
at der nogle programmer der skal genindstalleres,der er to måder at gøre det
på inde fra windows eller ude fra,men du kan jo komme ind i windows så inde fra er den letteste måde at gøre det på>
du sætter din win cd i drevet og når den åbner det blå hoved vindue så klikker du på, installere windows XP og så kommer du ind i et menu hvor du har nogle valg,her vælger du opgradering(anbefales)og så følger du bare
anvisningerne som de kommer,du skal bare huske at have din win cd registreings nøgle parat,den skal du indskrive under processen.
Så nu er det dit valg,men prøv først det første foreslag.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-11-03 21:44

du kan bare spørge vis der er noget du er i tvivel om,men nu skal jeg op og se en film.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-11-03 21:48

opgradering/reperation, det tar en 38 til 45 minutter

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 20-11-03 13:02

hej Manse9933
kan du sige noget om hvad denne mixerenhed (Dll fil) skal hede på min pc

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 14:18

Nej det kan jeg ikke sige dig, det er en del af din lyddriver,men jeg tænkte,
du kunne prøve og dawnloade direckt x 9b,igen,(jeg ved selvfølig om du har denne fil)men det indeholder lyd dll filer,og så kan du teste din direckt
sound,under(sound/musik oppe i toppen)for at se om du kan finde frem til problemet,kik også under direckt x filer,nu kan jeg ikke lige huske hvor
genvejen er til programmet er, fordi jeg har selv lavet en direkte genvej til filen i system32 med et genvejs program,men den ligger her(et blåt rundt icon med et gult x)og hedder>
C:\WINDOWS\system32\dxdiag.exe
Du kan også bare søge efter dxdiag.exe med din søgefunktion.
Manse9933
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 14:21

det kan være, bare at dawnloade dette program,kan løse dit problem

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 20-11-03 15:04

Hej Manse9933
jeg har lige prøve og dawnloade direckt x 9b igen hvor jeg får denne fejl

DxDiag Notes
DirectX Files Tab: No problems found.
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No sound card was found. If one is expected, you should install a sound driver provided by the hardware manufacturer. ???
Music Tab: No problems found.
Input Tab: No problems found.
Network Tab: No problems found.

under sound i DirectX kan jeg ikke lave en test
PS hvis jeg booter op i win 98 er der ikke nogen problemer

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 15:11

Det ser ud som om du skal finde en ny driver til dit lydkort,fra web siden,for din lydkorts producent og indstallere den på din xp patition,hvad er det nøjaktige navn på dit lydkort?
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 15:13

Det kan være at den driver du har kun er kompatibel med 98 og ikke xp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 15:31

Du kan prøve at dawnloade dette program>
AIDA32 - Enterprise System

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
og indstallere det på din 98 patition det kan nok ikke gendkende dit lyd kort på xp, siden direckt x ikke kunne finde det,i det program kan du få info
om din hardware og som reglen vil du kunde finde et link ud for/under de
forskællige hardware til producenternes hjemmesider/driver sider(gratis dansk) prøv.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 15:42

min lyd driver hedder f.eks. Primary Sound Driver
SiS 7018 Wave,fra sis,og du kan prøve og se om du kan finde din i aida,så handler det om om at finde en der er xp kompatibel.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 15:54

kik under pc> opsummering peg på /før din musse pil hen over din lyddriver så skulle der komme nogle links frem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 16:00

hov forresten, aida skal have adgang ud gennem din firewall,før du kan benytte disse links

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 20-11-03 17:20

hej Manse9933
det er de nye driver jeg bruger til mit lydkort og det virket også fint da jeg installeret xp
lige til jeg installeret det web camera

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 17:30

har du prøvet sfc /scannow? ellers kan jeg kun se en opdatering/reparation
som løsning,lige nu,jeg skal nok vende tilbage vis jeg får en lys ide.
Manse9933

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-11-03 17:41

Lige for at blande mig.

Kan det tænkes at der er lyddrivere med til web-kameraet der konflikter med lydkortes "normale" drivere?

ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-11-03 08:02

Du kan prøve at at afindstallere din lyddriver igen og så køre en reg clean
altså rydde op i din reg database,det kan være nogle korupte reg nøgler der er blevet efterladt efter gammel software,vis du ikke har en reg cleaner
så er der en her jv16power tool,oppe under tool/værktøjer>

ftp://ftp.uni-koeln.de/pc/win32/misc/jv16pt.exe

og så gendinstallere lyddriveren.
Manse9933

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 21-11-03 19:55

hej Manse9933
jeg har også prøve afindstallere mine lyddriver også køre en reg clean på den og installere lyddriveren igen
intet hjælper

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-11-03 20:00

Du har vel været i kontrolpanel og kigget på din "lyd/multimedier" og om den er slået til........har du alm. windowslyde ellers kan teste det der.
Emesen.

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 21-11-03 21:14

hej emesen

jeg har været i kontrolpanel og kigget under lyd-multimedier og om det er slået til det er det ikke da jeg IKKE kan slåe det til og jeg har ikke alm windowslyde på

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-11-03 23:09

Jeg tror ikke der er andet at gøre end,opgradering/reparation, Dato : 19-11-03 21:39,det er ikke det store problem,bare
følg anvisningerne når de dukker op,du mister ikke data/dokumenter o.s.v
måske et programmer skal gendindstalleres.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-11-03 23:10

måske et par programmer

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-11-03 23:39

Hej peremilolsen
Rolig nu, lige et øjeblik, jeg har flere gange haft samme problem som dig.
Hver gang har det været fordi windows xp har ment at den havde en bedre driver til mit sb live lydkort end den driver creative selv har lavet
prøv en gang at starte "creative diagnostics" (jeg går ud fra at du HAR installeret creatives driver og ikke bare brugt den win xp selv har indbygget)
den fortæller dig om lydkortet sidder i maskinen, om driverne virker og om mixeren virker

hvis den finder hardwaren men finder fejl i driverne kan du trykke på fix errors, men det er nu ikke sikkert at den kan reparere fejlen. istedet instalerer du driveren fra creative igen og vupti, problem løst
du behøver ikke fjerne de drivere du allerede har installeret da den selv overskriver dem
MVH.
EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-11-03 23:53

vis du laver en reperation så skal du ind og hente dine opdateringer på winupdat på ny.
EXTERMINATOR>jeg tror han har af og genindstalleret driverne op til flere gange,kig opad,og så vidt jeg kan læse så er det originaldriverne han benytter.
Manse9933

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-11-03 00:12

@manse9933
Citat
Hej Manse9933 jeg har prøvet i computeradministration enhedshåndtering enheder til lyd og video
og fjernt det og window har indstallere den automatisk igen men mixerenheder er der IKKE
der kommer

ifølge den beskrivelse er det netop IKKE creatives egen driver der bliver installeret men nok om det, jeg foreslog at bruge creative diagnose der bla. tester selve hardwaren. Bare en ide inden man går igang med reperation af xp blot for at finde ud af at kortet er brændt sammen
MVH.
EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-11-03 00:23

det var før jeg fandt ud af at han kørte med originaldrivere
Dato : 20-11-03 15:31
Dato : 20-11-03 17:20
Det er da også kun godt med nogle nye ider,jeg tror at vi har været igennem de fleste,
Manse9933

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-11-03 00:53

manse9933, det eneste jeg prøver at sige er at jeg har haft præcis samme problem som beskrevet.
win xp pro, sb live -> kørte fint -> satte webcam til -> mixerdriveren virkede ikke ->kørte diagnose, prøvede fix -> virkede ikke -> kørte instfilen til sb live ->alt virkede igen
måtte igennem samme tur da jeg flyttede webcamet over på den anden computer
men der var jeg forberedt på problemet, første gang fik jeg en del grå hår
MVH.
EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 22-11-03 06:33

Hej Manse9933 & EXTERMINATOR

det er originaldriverne jeg benytter fra creatives egen side og når de er bliver installeret
får jeg at vide i computeradministration>enhedshåndtering>enheder til lyd,video og spil
at de funger men jeg kan hverken afspille midi samplinger eller mp3 filer
og mit kortet er IKKE brændt sammen da det virker når jeg booter op i win 98 eller me
jeg har da også prøver med et nyt lydkort det er det samme problem
her også prøvet creative diagnostics program hvor jeg får den samme fejl
jeg har også prøvet at flytte lydkortet til et nyt slot prøvet at tag det ud af maskinen genstarte den luk den ned installeret det på ny intet virker
ifølge den beskrivelse er det netop IKKE men nok om det, jeg foreslog at bruge creative diagnose der bla. tester selve hardwaren. Bare en ide inden man går igang med reperation af

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : jokap

Dato : 23-11-03 22:00

Kan du ikke have fået en virus som optager dit lydkort

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-11-03 22:22

Har du overvejet om der måske er noget i vejen med dit web-kamera der tilsyneladende ødelægger det hele, eller får andet til at "gå ned"?
ellebye

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 24-11-03 19:04

hej jokap og ellebye ( det er ikke en virus det ved jeg ) og der er ikke noget i vejen med web-kamera da det er solgt
( HVORDAN FÅR JEG MIXEREN FREM IGEN ???? )
PS jeg booter op i win 98 i går og der var ikke nogen problemer

HILSEN
PER OLSEN

Kommentar
Fra : penny

Dato : 08-12-03 12:07

Hvad med at prøve "systemrestore"

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 08-12-03 12:37

Hej penny
jeg har prøvet med en systemrestore
Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 09-12-03 11:11

Hej Per...
Jeg har prøvet noget der ligner dit, prøv at tage dit lydkort ud af den sokkel den sidder i og sætte det i en anden, hvis du ikke har en der er fri bytter bu bare rundt på kortet med et andet, det plejer at virke. det du event. bytter med vil stadig virke..

Thomas

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 09-12-03 11:32

Hej thomas356
jeg har prøvet at tage mit lydkort ud og sætte det i et anden slot ( det er det samme ) og jeg har prøvet med et nyt lydkort

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : resten

Dato : 09-12-03 11:48

Hvad med at prøve en repration af xp og se om det ville hjælpe.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-03 18:58

Forslag!
Deaktiver alt hvad der har med lyddrivere at gøre.
sluk comp. og tag lydkortet ud.
Start comp - sluk comp. start comp. sluk comp. (normal start - sluk)
Læg cd-rom med driver/program for lydkortet.
Sæt lydkortet i comp. og start.
Hvis windows selv vil finde drivere så nej
Start>kør>gennemse>find setup>åben>ok
Emesen.

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 17-12-03 13:16

Hej emesen

det du skriver har jeg prøvet

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 17-12-03 13:16

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-12-03 13:36

Hej.

Jeg kan ikke se noget sted hvad dit lydkort hedder ud over "SB live". Er der ikke noget mere entydigt at gå efter??

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-12-03 16:47

Hvad med systemgendannelse tilbage fra før du installerede dit webcam.

Fijala

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 20:29

Gør det der er det nemmeste. Afinstaller alt hvad der har med dit lydkort at gøre, og geninstaller windows. Du skal hverken formatere eller noget andet blot set din cd-rom i drevet og tast setup.
Hvis der ikke er noget galt med lydkortet, så vil installationen højst sandsynlig finde lydkortet og indstalere driverne hertil.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 24-12-03 23:46

Prøv at af-installer dit lyd kort og slukke for pc'en, start den uden drivercd'en og lad Windows selv installere driveren uden cd.

Hilsen Morten

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 27-12-03 20:07

Hej ellebye og morten
de forslag i kommer med har jeg prøvet uden held
ellebye kan jeg godt geninstaller windows xp uden at jeg mister mine data

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-03 20:19

Hej peremilolsen>Du kan kun lave en repair unden at miste data,du vil kun skulle hente opdateringer/hotfix på winupdate på ny, og nogle programmer skal genindstalleres.
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-03 20:26

Det kan du godt, men se lige her hvordan du gør:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm >rul ned til "Installering/Repair"
Marker teksten, print det ud og læs.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-03 20:31

Det har jeg foreslået 3 gange,jeg gir op,det er da lettere at gøre det indefra

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-03 20:39

Ja det du jo også Manse9933.........
Men måske er fejlen en helt anden som vi ikke har kunne gætte os frem til.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-03 20:43

jeg gætter på at det er en eller anden system fil i xp som mangler,så vis det var mig så ville jeg lave en ny indstallation

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-03 20:47

det er ikke altid at sfc /scannow kan gøre det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-03 20:50

Vis du skulle vælge dette så lav en backup af dine data til CD og>

(1) Det første du skal gøre er at boote op på
din Windows XP cd husk
at din bios skal stå til at være first
bootdevice cdrom kan du ikke
boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i
bios kan du hente
bootdisketter til xp.Husk at være hurtig med at
trykke på en vilkårlig tast
på tastaturet når du booter op.
(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende
Licens' (F8)
(3) Spring det første tilbud om repair i
Consolemode over og fortsæt
din installation (nyinstallation)vælg ntfs
(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye
installation skal ligge
på og her er det gerne dit C drev med mindre du
kører dualboot.
(5) Og nu fortæller den dig der er et
styresystem på dette drev og
om du vil slette det (L = formatering) eller du
vil lave en repair
(R) og nu skal du trykke på L.
(6) Og du vil nu se at den går igang med at
formater dit drev og
bagefter starter den op med at lave en helt ny
installation.

Hvordan kommer jeg ind i BIOS,hold en af disse
taster nede under
opstart.

ESC, DELETE, F1, F2,F10, CTRL-ESC, eller CTRL-
ALT-ESC.
Inde i Bios går du til>Advanced Setup Page
Der sætter du(1'st Boot Device
......til.........CDROM) med Tasterne
page up og page down.
Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil
højre,pil venstre,ESC
tibage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N ( tryk
Y tasten for ja) (N
tasten for nej)
Når det hele er overstået,sættes (1'st Boot
Device) tilbage til (IDE-
0)Det er nr.1
MASTER.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb
;da;315341
Hvis du ikke kan Boote fra Cdrom>
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
http://www.bootdisk.com
Manse9933
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348#4

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-03 20:51
Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 28-12-03 06:13

hej Manse9933 & Emesen
jeg prøver lige at se på det

Hilsen
Per Olsen
ps
den / de driver jeg installeret til web karmarer var ikke godkendt at Microsoft
det var der det gik galt for mig

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 28-12-03 06:15

kan man ikke gå ind et sted og se hvilket driver der ikke er godkendt og slette dem ?????????????????

Hilsen
Per olsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 06:33

man kan se hvad software og hardware der er kompatibel med xp,du finder det samme link under hjælp og support i start>
http://www.microsoft.com/windows/catalog/default.aspx?subid=22
klik på under kategorierene.
Du kan også gå ind i>start>alle programmer>tilbehør>system værktøjer>systemoplysninger>funktioner>værktøj til bekræftelse af fil signature.
Her kan du også tjekke om du har hardware og software der konfligter.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 06:38

du kan også søge på produktet oppe i venstre hjørne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 06:54

forresten,værktøj til bekræftelse af fil signature skal have adgang til nettet og når den har lavet søgningen så er der flere mulighedder under avanceret

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-12-03 19:40

Nu har jeg ledt efter active mixer missing ude på nettet, og det eneste løsningsforslag der går igen (sjovt nok alle med creative lydkort) Er at geninstalle windows! Så der er nok ingen vej uden om!

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 28-12-03 19:59

det kan da ikke være rigtig at man skal slette alt barer fordi at man kommer til at lave noget LORT ???? er det ikke for nemt at bare slette det hele ?????

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 28-12-03 20:02

Ps
det andet lydkort var ikke et creative og det kunne jeg heller ikke få lyd uf af

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-03 20:05

Jammen Per Olsen det kan du jo også uden at det hele ryger.
Emesen.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 28-12-03 23:08

Hej Alle!

Nu har jeg kun lige kigget det her igennem hurtigt - og måske er det her helt forkert - men hvis du siger et virker fint, når du starter op i win98, kunne du så ikk afinstallere XP starte op i 98 - opgradere til XP og lade computeren klare resten... (det virkede ved mig)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-12-03 23:24

Jo du har da ret i at det er for nemt, men du behøver jo netop ikke bare at slette det hele hvis du følger nogle af de forslag der er blevet nævnt!

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 01-01-04 21:12

Dette kan godt lyde lidt usandsynligt, da du køre med WinXP, men jeg vil råde dig til at gå ind og finde ud af om der er et IRQ-sammenstød, mellem dit lydkort og dit web-cam. Det kan være muligt at du skal ind og tildele dit lydkort en fast IRQ, så windows kan finde en anden adresse til dit web-cam. Jeg har før oplevet at en IRQ-fejl mellem et netværkskort og et analogt modem, bevirkede at der kom en masse streger på skærmen ( ca halvdelen var dækket af sort ) så bliv ikke forbavset. Håber at dit problem snart vil blive løst.
Hilsen Freja

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 02-01-04 12:20

Hej freja
det er da ikke usandsynligt at der kan være irq sammenstød mellem mit lydkort og web-kamera
men da web-kamera er solgt skulle der ikke være irq problemer med det ???

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-04 15:01

Freja kunne godt have ret i at irq til lydkort er flyttet, og bliver der selvom webcam er taget ud.
Men har du prøvet at følge nogle af alle de gode forslag.
Emesen.

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 02-01-04 17:21

Hej emesen
ja jeg har prøvet så godt som alle de gode forslag dog ikke at slette min hardisk det vil jeg IKKE
men jeg prøver da lige at se mine irq igemmen igen dog ikke i dag

Hilsen
Per Olsen

PS
og et Godt nytår til alle som der prøver at hjælp mig

Kommentar
Fra : mogas

Dato : 04-01-04 22:43

prøv og gå i enhedshåndteringen og derefter i enheder til lyd video og spil og se om der er en midi enhed der og se om de er aktiveret
hvis den ikke er der plejer den og være på cdén med drivere til lydkortet ellers må du kunne hente det på nettet jeg mener at min den hedder mpu-401-kompatibel MIDI-enhed

hilsen mogas

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-01-04 02:40

Gad vide hvor mange gange man kunne ha nået at geninstallere windows siden den 18-11-03?

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 05-01-04 16:49

Hej mogas

i enhedshåndteringen er alle enheder til lyd såsom midi video og hvad der nu er alle ( aktiveret ) og der ingen fejl

Hilsen
per Olsen

Hej tedd
CA 100

Kommentar
Fra : mogas

Dato : 05-01-04 17:59

kan det eventuelt have noget med codecs til lydenheder at gøre

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-01-04 20:00

Har du prøvet det per?

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 07-01-04 15:56

hej tedd nej det har jeg ikke prøvet da der ikke var lyd på mit web karmarer

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-01-04 16:37

jeg kom til at tænke på om du har prøvet at gå ind i din bios og slå ondbord lydkortet Til/fra og så aktiver i enhedshåndteringen,nu ved jeg ikke hvad det hedder i din bios men i min hedder det,siden>Features Setup Page>
AC'97 Sound prøv dig frem fra og Til + gå ind i enhedshåndteringen, din lyddriver egenskaber aktiver/deaktiver,det er bedre at have lyd på dit onboard,ind på et lydkortet der ikke funker eller kun funker i 98.
Jeg har selv lydkort og har slået AC'97 Sound fra i bios.
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-04 19:16

Så vidt jeg kan se er det det eneste du IKKE har prøvet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-04 19:19

Så vidt jeg kan se er det det eneste du IKKE har prøvet!

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 08-01-04 19:54

hej Manse9933 jeg har ikke ondbord lydkortet på min computer så det kan ikke være det ??
hej tedd jeg ser lige se på det

Hilsen
Per Olsen

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 23-05-04 21:22

hvordan stater jeg den driver når der under egenskaber for creative SB live mixer
står ( STATUS DRIVEREN ER AKTIVERET MED IKKE STARTE

Hilsen
per olsen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-05-04 21:39

Hej Per Olsen

Vil det sige at du ikke har haft lyd på siden d 18-11 03 da du stillede spørgsmålet og så indtil nu. Du er da tålmodig.
Har selv engang haft problemet med et lydkort og undværede også lyd i meeegggeeettt lllaaaaaannnnggg tid. Den gang prøvede jeg også alt men uden resultat. Da jeg så skulle rense pc-en for rod, formaterede jeg og lavede en ny install af XP og vupti så var lyden tilbage.

Hilsen
Fijala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-05-04 21:42

Glemte at sige at mit lydkort er et Trust 5.1 som ikke altid går lige godt i spænd med XP, men med lidt fix faxerier så går det.

Hilsen
Fijala

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 23-05-04 21:47

var det ikke på tide
at få lukket dette inlæg

Kommentar
Fra : peremilolsen

Dato : 24-05-04 09:48

hej Fijala ja tålmodig er jeg da og nej 1133 jeg lukker da ikke får mit problem er løst vel
men hvordan stater jeg den driver ?????????????????????????????+

Hilsen
Per Olsen