/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Matrox G450 vs. Asus v6800 Deluxe
Fra : donlon
Vist : 875 gange
40 point
Dato : 25-04-01 11:17

Jeg overvejer at købe et nyt grafikkort, og jeg vil gerne have et med god 2d grafik og så er mit
spørgsmål, vil jeg kunne se nævneværdig forskel på et Matrox G450 og det jeg har nu Asus V6800
jeg har en 21" Sony E500 FD Trinitron monitor

Accepteret svar
Fra : fehaar

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-01 11:41

Der er en forskel i billedkvaliteten på de to kort, men om du kan se den kommer meget an på hvad du bruger kortet til. Billedet står en tand skarpere og fraverene er flottere på Matrox kortet. Så hvis du laver meget billedbehandling osv. er Matrox et bedre kort. Spørgsmålet er så bare om det kan betlae sig at købe et nyt Matrox kort for at erstatte dit V6800 kort.... Der vil jeg mene at det kun kan betale sig hvis du kan bytte næsten lige over, eller alligevel kan bruge dit V6800 kort i en anden sammenhæng. Jeg vil ikke mene det kan betale sig for dig at købe et Matrox kort og så lægge dit 6800 på hylden.

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 25-04-01 13:18

Der er stor forskel i hvad de to kort kan/skal bruges til. Dit ASUS er beregnet primært til 3D grafik, spil og lignende, hvor Matrox kortet er til hård 2d samt rendering af grafik. Altså hvis du arbejder med grafikprogrammer som fx Adope Photoshop og skal rendere dine billeder. Der kan du mærke tydeligt forskel på Matrox og ASUS kortet.

PO.