/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvilket grafikkort ?
Fra : fredag
Vist : 296 gange
100 point
Dato : 18-11-03 08:28

Hej.

Jeg har sat min pc sammen med en 42 tommer plasmaskærm, men kan ikke se bund og top af billedet.
Findes der ikke et grafikkort, hvor man kan indstille den til 16 x 9 så man kan se de hele.

Mit kort er Intel (R) 82815 Graphics Controller

Kommentar
Fra : OVC_

Dato : 18-11-03 08:42

Umildbart vil jeg da tro at man kan gøre en eller ande ting så det kommer til at fylde lidt mere af skærmen men ved ikke lige hvad du skal stille på.Jeg har fks et tv kort,det kan jeg sagtes sætte til 16x9 så det burde man da næsten osse på et godt GFX.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 09:45

Jeg vil bare tro du kan lave indstillingen: Højreklik på skrivebord/egenskaber/indstillinger/avanceret her inde et sted, nok i dit skærmkort, skal der ændres indstilling, måske skal der ikke være valgt PAL.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 18-11-03 10:31

Hej Palle.

Jeg kan ikke finde PAL nogensteder ?????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 17:50

Jeg har ikke den store forstand på plastmaskærme, men der må da følge en vejledning med på CD, eller på skærmens hjemmeside, måske skal du læse de vejledninger der er med igennem igen?
Er der ingen indstillingsmuligheder på skærmen?
Eller ring til leverandøren.
Har du hentet en ny driver til dit skærmkort.
Har du lagt driver for skærmen ind? (Det må være det første du gør)
Hvad sker der hvis du ændrer indstillingen for opløsningen: Højreklik på skrivebord/egenskaber/indstillinger og skubber skærmopløsningsskyderen ned til 600*800 eller mindre.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-04 17:25

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest, du har jo allerede mistet dine point.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 12-03-04 08:01

Tak for svaret pallebhansen.
Har desværre ikke haft tid til at prøve dine forslag.