/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Knallert alder-problem...
Fra : BoTsY
Vist : 401 gange
50 point
Dato : 18-11-03 08:06

Jeg er kun 13 år, men jeg er blevet taget af politiet: -hjelm, Jeg var ikke gammel nok, -kørekort, den var tunet, men det var min vens...
Så er spørgsmålet, tager de mig også på en anden knallert?

NB. Køre aldrig uden hjelm eller på en tunet knallert igen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-03 08:24

Det vil tiden vise.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-11-03 09:32

Prøv lige at formulere spørgsmålet igen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-11-03 09:40

http://www.politi.dk/PUBL/Rigsadvokaten/RM_4-2000_Boedekatalog_faerdsel.pdf

som udgangspunkt er du som trettenårig under den kriminelle lavalder, dvs erstatningsansvar mv havner hos dine forældre. Når du runder de femten er din strafattest ren som sne (uanset om du har været en skurk).

13 år på en tunet knallert på vejen?!?!?? Da jeg var dreng henlagde vi den slags ræs til grusgrave og marker, lær lidt af det.

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 18-11-03 15:19

Jeg venter med at virkelig at Inverstere noget til jeg har fået kørekort..
Men mit spørgsmål var: Tager de knallerten hvis de kan genkende mig men ikk knallert?

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 18-11-03 15:20

Jeg venter med at virkelig at Inverstere noget til jeg har fået kørekort..
Men mit spørgsmål var: Tager de knallerten hvis de kan genkende mig men ikk knallert?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 18-11-03 18:00

For det første kan de nok ikke på afstand genkende dig, og da slet ikke hvis du kører med hjelm.
Alle dem de stopper bliver kontrolleret, og det plejer knallerten også at blive, hvis de har den mindste mistanke til knallerten er ulovlig bliver den i de fleste tilfælde sendt til synshallen, for at blive tjekket for ulovlige dele. Det giver bøde for 1. Ikke gammel nok, 2 manglende hjælm, 3.manglende lys, 4. Defekte bremser. Regning for kørsel til synshal, regning for adskillelse. Så tager de alle ulovlige dele og "smadre", og resten af motordelene får du i en plastpose.
Desværre sådan er det.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : BoTsY

Dato : 18-11-03 18:48

Tak for svaret pallebhansen. Ja "Desværre"

Kommentar
Fra : dx_4gear

Dato : 02-12-03 21:31

jeg køre rundt på en knallert, og jeg er 14, jeg køre for det meste på en crossbane! det tog mig lidt tid at finde en men det var søgningen værd! prøv at finde en for det er ikke ulovligt og det er max fedt!.... prøv det!