/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Instrumentering i Vectra B
Fra : Wrongstyler
Vist : 498 gange
200 point
Dato : 17-11-03 21:33

Jeg skal ind og skifte pærer i instrumenterne på min Vectra B 1.8 glplus fra 98. stort set alle pærer skal skiftes.. ved luft/varme regulering, bag visere osv..
Jeg er i tvivl om hvor jeg kommer ind til det hele for der er umiddelbart ingen skruer at se nogle steder..

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 18-11-03 00:59

En bajonetsav klarere nemt problemet:-
Nogle gange hjælper det også at skifte det som sidder mellem den foreste og bagerste nummerplade!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-11-03 05:25

En værkstedsbog, lån den på bib, kan måske hjælpe dig.

Kommentar
Fra : oz12

Dato : 18-11-03 11:30

Jeg mener at det skulle være ligetil du skal skrue kåben af der sidder bag dit rat og så skulle skruerne være til at se

Kommentar
Fra : kaasing

Dato : 18-11-03 17:02

det er lidt triggy der sidder nogle skruger inde bag luft dysserne men fat mod
der er 4 modhagere 2 i hver side dem vipper du lidt ud og sitter et søgeblad ind bag ved hver modhager og så kan du trække dem ud ellers er det lige til

Hilsen opel mekker

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 18-11-03 20:57

Har fået fortalt at man generelt starte med at tage afdækningen af ratstammen så det lyder ok.. har lidt svært ved at se hvordan jeg skal komme ind bag luftreguleringen ved at tage luft dysserne ud.. men den ene er trykket ca 5 cm ind i luftrøret så uanset er jeg taknemmelig.. Alle teorier bliver afprøvet i weekenden så jeg accepterer ikke før da.. <-- kunne jo være at der var nogen der havde nopget at tilføje.

Accepteret svar
Fra : Michael.K

Modtaget 200 point
Dato : 19-11-03 23:52

Det er korrekt at luftdyserne skal ud. Benyt 4 søgerblade. Der sidder skruer inde bag. Men det er også korrekt at der sidder skruer under ratafdækningen. Det er nemmere at komme til at trække instrumenthuset ud hvis du afmonterer det gule stik til ratkontakten, men lad for guds skyld være med at sætte tænding på med af brudt stik, da det koster en tur forbi et værksted for at få slettet fejlkoder på airbag'en.
Pas også på ikke at ridse glasset i huset.

Kommentar
Fra : bulesmeden

Dato : 28-12-03 17:08

Luk tilgangen til luftdyserne før du afmonterer skruerne.
Så er det nemmere at samle tabte skruer op

Godkendelse af svar
Fra : Wrongstyler

Dato : 29-12-04 21:24

Tak for svaret Michael.K.