/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 95/98
Fra : Gybben
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 17-11-03 19:33

Jeg har en gammel PC med Windows 95, kører faktisk uden problemer, men vil gerne have opgraderet til 98, printeren kræver windows 98, dog vil jeg nødig slette mere end højst nødvendigt. Kan jeg tage en almindelig Windows 98 CD og opgradere med den? Det er ikke opgraderingsversionen!

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 17-11-03 19:43

Det kan du godt. Opgraderings versionen er den samme, den er bare billigere og kræver en tidligere version.
Når du installere skal du bare vælge opgrader. Lad endelig være med at formatere.
Men !!! For en sikkerheds skyld- tag backup af det vigtigste. Altid en god ide når man laver "større operationer"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-11-03 20:06

Når den spørger om du vil gemme den gamle opsætning så fylder det 50mb på din HD.
Og har du ikke for meget plads, kan du lade være. Også herfra.........backup af dine vigtige dokumenter.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-03 00:41

Hvis den komer med du skal have en opgrade for at komme videre, så genstart i dos "står nederst ved luk genstart" der ved femkommer >windows der skrives som her >windows del win.com enter og genstart så meldes der du ikke har noget system og kan da installere win98 som normalt og beholde din "gamle" opsætning, men som skrevet tag lige backup af det vigtigeste, det er micro$ så man ved aldrig. Når du får hvor den skal placeres sletter du .000 foran c:\windows og så skulle det virke.

frostys say have a nice day

Godkendelse af svar
Fra : Gybben

Dato : 30-11-03 19:31

Tak for svaret frostys.