/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med RAM
Fra : l.Wils
Vist : 349 gange
200 point
Dato : 17-11-03 18:25

Jeg er rasende- nu har jeg Fået min nye PC repareret 5-6 gange de sidste 1,5 år
Noget af det sidste der var i vejen var bundkortet der blev udskiftet.
Så nu skulle den være i orden.
MEN! Når jeg vil installere et spil ( som der tidligere har været installeret)
står der et vindue på klem som siger,
at jeg skal lukke alle andre programmer ned, da der ikke er nok Ram fri til installeringen af: Microsoft Puzzle Collection Trial.
Spillet hedder noget hel andet nemlig: Microsoft Crimson Skies.
Nu kikkede jeg så efter inholdet af RAM og blev meget forbavset over at se der er 96 MGB RAM, Der skal være 128 SD-RAM Efter købs beskrivelsen.
Så nu spørger jeg.
1. ER de sidste ram brugt til noget andet
2. Eller er de itu.
3. hvis jeg vil sætte flere ram i hvor mange RAM skal der i
Henholsvis, hvis der er 96 MGB RAM
Eller, hvis der er de 128 MGB RAM i.
Jeg køre på
Windows 98
nedenstående er fra (egenskaber for System)

AuthenticAMD AMD Duron(tmprocessor 96,o MB RAM

Ydelsesstatus

Hukommelse 96,0 MB RAM
Systemressourcer 56% Ledig
Filsystem 32-bit
Virtuel hukommelse 32-bit

Diskkomprimering ikke instaleret
PC cart (PCMCIA): Der er ingen PCMCIA-sokkel installeret
Dit system er Kongfigureret til optimal Ydelse

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 17-11-03 18:33

Tjek dine ram, lige for en sikkerheds skyld:http://hcidesign.com/memtest/download.html

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 210 point
Dato : 17-11-03 18:39

Hvis dit bundkort er med on-board-grafikkort og de 32 mb er shared/delt passer det udmærket med at du kun har 96 mb til rådighed ud af en blok på 128 mb.
Men gør som langberg skriver og tjek dine ram.
Et andet er at 128MB ram ikke lyder af meget. Jeg ville selv køre med min. 256 mb og allerhelst 512 mb på et system at din type.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 17-11-03 19:18

Hey
Catbody har ret. Det er dit onboard grafik der "spiser ", dine ram.
Du har sikkert også flere start programmer installeret end sidst spillet kørte.
Du køre win98, der skal rettes lidt til på den for at den kan styre mere end 128Mb ram.
256Mb er fint til win98 512Mb er lidt rigeligt.
Prøv denne side for rette din win til. http://www.wintip.dk/9x/trimning/memtrim.htm

Godkendelse af svar
Fra : l.Wils

Dato : 26-11-03 10:47

Tak for svaret catbody.
Det skal nok passe med de 32 ram til Grafikkort.
Men nu prøver jeg at tilkalde en person Uden fra, der kan efterse P.C.'en, med melmrum.