/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
APG
Fra : Industri
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 17-11-03 18:07

Såfremt man downloader udenlandske film, kan APG så have nogen interesse i det, eller taler VI kun danske film. Hvordan spores det, og hvilke rettigheder har APG??

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 17-11-03 18:12

Hey

der er selvfølgelig copyrights på alle film uanset oprindelses land. Al trafik på netttet spores og ISP'erne skal gemme loggen i 10 år .
Hvis APG overvåger P2P tjenesten du bruger, napper de din IP adresse, og får navn og adresse fra ISP.
(ISP er din inet udbyder)
Ang. APG's rettigheder er det lidt "uldent", tror ikke de helt holder alle regler.
Så pas på.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 17-11-03 18:18

Hej!

Internettet er ikke og har aldrig været anonymt. Det er naivt at tro - sorry.

Hvert ting du gør på nettet can trackes på dit ip-nummer. Gør du noget ulovligt, så kan man med en dommerkendelse få udleveret den fysiske adresse på den som var koblet op fra ISP'en

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 17-11-03 18:52

Fængsel til amerikanske filmpirater

Internetbrugere, der lægger film eller musik på nettet før den officielle lanceringsdato, skal kunne få op til fem års fængsel, lyder et amerikansk lovforslag.

Læg et endnu ikke-udkommet Madonna-nummer på nettet eller smid en kopi af den kommende Ringenes Herre-film inden premieren. I begge tilfælde er der tale om en grov forbrydelse, der ifølge et amerikansk lovforslag skal kunne straffes med op til fem års fængsel.

Også hemmelige videooptagelser af film vist i biografen skal på den sorte liste over ulovligheden. Den form for kopiering er i dag ulovligt i fire amerikanske stater, men bliver lovforslaget vedtaget, skal forbuddet udbredes.

Filmindustrifolk en del af problemet
Baggrunden for de barske forslag er, at den amerikanske filmindustri vurderer, at den taber tre milliarder dollar – omkring 20 milliarder kroner - årligt på uautoriseret kopiering af deres værker. Filmindustrien er da også blandt de ivrige lobbyister for de nye forslag.

Selv forsøger industrien at dæmme op for kopieringen ved kun at sende deres film ud inden premiere til ganske få professionelle bedømmere. Jurymedlemmer har som ansatte i filmindustrien vist sig at være blandt dem, der lægger uautoriserede kopier af kommende film ud.

Kilde: Pol

Kommentar
Fra : cytoplasma

Dato : 22-06-04 12:55

ja, det er ulovligt. Kortere kan det ikke siges.
Gruppens rettigheder kan du læse mere om inde på deres side som vist nok er
www.antipiratgruppen.dk

Jeg er sikker på at det er ulovligt, idet en af mine kammerater fik et lille brev fra dem, om venligt at lade være med at downloade agent cody banks fra emule.

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 23-06-04 17:11

tak for svarene og jeg behøver ikke flere indlæg.

Accepteret svar
Fra : torbenvinter

Modtaget 200 point
Dato : 02-11-04 10:02

www.piratgruppen.org

:) sjov hjemmeside.. men ja det er fuldt ud ulovligt...

Godkendelse af svar
Fra : Industri

Dato : 02-11-04 19:40

Tak for svaret torbenvinter.