/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Blinklys på SR 50 Ditech..
Fra : Aetherius
Vist : 351 gange
147 point
Dato : 17-11-03 15:30

Hej

Jeg tænker lidt på at få fjernet bagskærmen på min Aprilia SR 50 Ditech.. Ville høre om der er nogle der har erfaringer med dette..

Bliver man ramt af vandet når skærmen ikke er der? og hvordan anbefaler du/i at tage den af? skære den af eller..?

Har hørt at blinklysene ikke virker, hvis jeg tager bagskærmen af, passer det? Er det både for og bag blinklysene der ikke virker? Eller kun de bagerste? hvad med baglygten, vil den stadig virke..?

Hvordan skal jeg tage blinklysene af? skal jeg bare klippe ledningerne over? Kan man ikke klippe dem, sætte ledningerne sammen og så tage tape ud over, og så kunne det være de foreste stadig virker..?

Håber på nogle gode og hurtige svar..

MVH..
Aetherius..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 157 point
Dato : 17-11-03 16:14

Ja man bliver ramt af vandet.
Skruer den af.
Ja blinklysene, skal køre 2 og 2, dvs der er for lidt modstand i kun forblinklyset, du kan evnt montere andre fra THansen til at fatgøre et andet sted, du kan få nogle på en gummiarm.
Baglygten virker stadig hvis du beholder den på.
Som det fremgår virker blinklysene foran ikke, så hjælper det ikke du kortslutter ledningerne bagi, din sikring går og du brænder blinkrelæet af.
Hvis du kun har monteret de forreste, skal du have pærer i dem, på dobbelt watt, og du skal isolere ledningerne bagi, hver for sig, eller skille dem fra i et stik (følg ledningerne)
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Aetherius

Dato : 17-11-03 16:19

THX...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-11-03 16:31

I øvrigt syntes jeg det er noget fis, at fjerne alle mulige ting på sin scooter, hvis man ikke syntes den er rap nok, så sælg og køb en der er rap. Men sælg før alle ting er pillet af, for den falder i værdi, når der mangler en hel masse.
Det er bare min mening!
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Aetherius

Dato : 17-11-03 16:36

Skal have stylet min scooter, så har lige nogle spørgsmål..

Kan man male på læder? Altså sædet.. og hvordan? Skal have skiftet farve, men kan det best betale sig at købe et nyt sæde betræk, hvis man kan?

Skal også have farvet fælgerne, de skal vel lakeres og males, men kunne godt bruge en lille guide..

skal også have lavet nogle andre små ting i alu og neon lys og lign, tror det bliver ret nice..

tror heller ikke jeg fjerner den, den skal nemlig skæres af.. Så vil blinklysene heller ikke virke og jeg får vand på mig, så jeg dropper den ide..

THX..
MVH..
Aetherius..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-11-03 18:42

Jeg tror ikke at malingen holder særlig godt på det "fedtlag", som læder indeholder.
Jeg tror ikke man kan købe et nyt sæde betræk, men er nok nødt til at købe et helt sæde, originalt, hvis det fåes i en anden farve. Men du eller en saddelmager/møbelpolster kan hæfte nyt betræk på. Du kan se underneden hvordan det er hæftet.
Fælgene laves pænest ved en autolakere, men ellers slibes de overalt, sådan overfladen er ru,(bare med fint korn 100 sandpapir). Hjulet tages af, dækkene bør tages af, men ellers afdækkes de med malertape. En farve (nok 2 dåser) købes fra feks. THansen. Der sprøjtes i et rent støvfrit (om sommeren ude) og varmt rum, ad mange gange så det ikke løber, til sidst sprøjtes der med en extra dåse klar lak, i flere omgange.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Aetherius

Dato : 17-11-03 22:25

Mange tak igen pallebhansen, du er min helt.. :D

hehe ^^

MVH..
Aetherius..