/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Explorer contra "de andre"
Fra : Reset
Vist : 568 gange
50 point
Dato : 17-11-03 06:23

Vil der være nogen sikkerhedsmæssig fordel ved at bruge en anden browser end Explorer.Har igennem kortere tid kørt med Avant (gratis),som ligner Explorer meget og vel fungerer ok,men er den lige så sikker/usikker som Explorer.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 17-11-03 07:59

Tidligere sukkede jeg over Internet Explorer, hver gang skidtet gik ned. jeg har brugt Avant-browseren i over et år nu, og det helt uden problemer. I øvrigt synes jeg, at den har nogle funktioner, som IE mangler.
Mvh. heidi

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-11-03 09:56

Hej.

Hvis du mener med at blive angrebet af enten vira eller trojan horses er der ingen forskel. Denne sikkerhed bliver du stadig nød til at have med antivirus- og spyware programmer.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-03 10:07

Hej Reset
Din profil fik mig til at tænke på Ctrl+Alt+Delete
Spørgsmåler er pokkers svært at besvare, du vil med garanti få 117 forsk. meninger og erfaringer. Det er nok noget hen a'la at spørge, om du skal vælge Windows, Linux eller Mac...
Der er jo en årsag til, at de fleste benytter ME, den følger jo med pakken (Windows) - altså også "gratis". Fordelen ved at vælge ME, er at du opdatere samtidigt med dit Windows... og skal ikke til at hente fra 117 steder. Ditto så er Bill Gates nok også den sidste af dem alle sammen, som lukker og slukker.
Vi kan så al'tid diskutere hvor vidt den ene er bedre eller dårligere end den anden... jeg ved med sikkerhed hvor økonomien er bedst til at forbedre og udvikle, og det gør du sikkert også selv - dybest inderst inde (om vi så kan li' det, ja det er en helt anden sag).
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-03 11:46

Reset -> Nej.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 50 point
Dato : 16-01-04 02:48

JO, Avant browseren er bedre, op til 40 % hurtigere, og har færre sikkerhedshuller end IE, desuden er der popupbloker samt flere andre features, absolut en bedre browser end IE.

Desuden opdateres / forbedres den jævnligt.

Er selv HELT færdig med Ie, og har nu brugt Avant i ca. 1 år TOTALT uden problemer. Desuden er det dejligt nemt at slette oversigter, kodeord m.m. direkte fra en funktion i browseren. Der er ligeledes flere forskellige skins i de versioner du kan downloade, for ikke at tale op alle de sprog den kan skiftes til fra browseren. En kanon feature er opdeling af flere åbne sider, så man ikke skal klikke frem og tilbage...... dette bare for at nævne lidt om hvad Avant er i stand til.

Er du i tvivl, så gå på nettet og find informationer om de forskellige browsere, det gjorde jeg - og valgte derud fra Avantbrowseren.

Godkendelse af svar
Fra : Reset

Dato : 31-01-04 14:55

Tak for svaret yoogi.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-04 15:02

Dét var smart yoogi. En lang lirum-larum om almindeligheder alle moderne browsere indeholder

No offence...?

Sikkerhedsmæssig fordel ? ..som der spørges efter? Næppe !!!

</MOLOKYLE>