/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Vægt konsulenterne
Fra : k.j.k
Vist : 2422 gange
50 point
Dato : 17-11-03 01:09

Er der nogen derude som har erfaringer med vægtkonsulenterne. Jeg overvejer at starte der efter jul.

Karin

Accepteret svar
Fra : Thorendal

Modtaget 50 point
Dato : 17-11-03 10:29

Vægtkonsulenterne er en markant ændring i spisevaner, men på en rigtig fornuftig måde! Generelt går det ud på at skære det overflødige fedt væk og samtidgi spise kød og grøntsager, der sætter forbrændigen op. Jeg har haft rigtige gode resultater med dem. Det tager lidt tid at leve sig ind i de nye vaner man skal tillægge sig, men når først man har vænnet sig til rammerne, er det let og ret normalt at leve efter. Naturligvis tager det et stykke tid at vænne sig til at spise efter "et skema", men der er meget frie grænser.
Når man (når jeg i hvert fald) spiser fuldstændigt efter reglerne i en uges tid, så taber jeg mig omkring 1 kilo. Men nu er jeg ikke i den situation at jeg trænger til at tabe mig voldsomt meget, hvorfor jeg ikke holder den 7 dage om ugen. Men jeg formår stadig at tabe mig minimum ½ kilo om ugen selvom at jeg ikke følger den overhovedet i weekenderne (drikker alkohol og spiser fastfood og den slags).
Som med alle andre diæter gælder det om ikke at lyve for sig selv om hvad man spiser. Og hvis man følger spillets regler kan man med sikkerhed tabe sig med vægtkonsulenterne!

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 17-11-03 10:59

Mig og min kæreste har været på kuren siden i ca 3måneder, vi har tabt 13,5kg hver ca et kilo om ugen.

Og vi har faktisk snydt ihvertfald en gang hver uge!

Jeg syntes det er en utrolig god kur, man har mulighed for at lave meget forskeligt mad!

Her er en hjemmeside der har været en stor hjælp: http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/

Vi har ikke tilmeldt os hos dem men kun fulgt kuren og vejet os en gang om ugen!

Held&Lykke!

Kommentar
Fra : JannieP

Dato : 17-11-03 11:06

Hejsa
For nogen er det en rigtig god kur. Der er stramme regler om alt. Jeg var selv på den i 3 måneder og tabte mig også. Men det er ikke en måde jeg kan blive ved at leve på, så jeg har taget det hele+ på igen.
De sidste måneder har jeg så levet efter WeightWatchers. Det er meget mere mig, det vil jeg godt kunne blive ved med.
Men det er et spørgelsmål om hvem man er og hvor stramt man vil have det. Begge metoder virker godt.
MVH Jannie

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 17-11-03 11:19

Hvis man tager på efterfølgende og mere end hvad man har tabt vil jeg nu nok mene, at det er fordi man intet har lært - vægtvogterne er ikke en kur - det er en omælgning af sin kost. Det er ikke meningen at man skal være på diæt resten af sit liv, men man skal tage ved lære af de principper de følger. Man kan jo altså heller ikke bare tage på med mindre man spiser fedende ting uden at enten motionere eller tænke over hvad man putter i munden. Det kan man altså aldrig beskylde vægtkonsulenterne (eller andre for den sags skyld) for at være medskyldig i. Ens vægt er et resultat af den livsstil man vælger, og det er den man får godt tips til ved at følge vægtkosulenterne.

Kommentar
Fra : JannieP

Dato : 17-11-03 16:13

Hej Thorendal
Jeg har aldrig beskyldt noget for at jeg har taget på. Det jeg skriver er at jeg syntes at DDV er for stram en kostomlægning til mig. Jeg kan ikke bruge den resten af mit liv.
Hvor jeg har det fint med WeightWachers. Men vi er alle forskællinge og hvad den ene syntes er godt kan den anden ikke med, sådan er det bare.
MVH Jannie

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 17-11-03 20:01

Hej
her er vi også begyndt at spise mere efter ddv, men er på ingen måde fanatiske, det er mere fordi jeg har et kolostorol tal der sparker røv (øv).jeg er ikke den store grøntfoder elsker, så de 300 gr til hvert måltid holder ikke, men noget grønt til alle måltider og Masser af frugt har gjort at der ryger ca. 500 gr om ugen. Vi tænker da lidt over ikke at bruge mere fedtstof end højst nødvendig og har bla. købt en Gastrolux pande så alt kan steges uden fedt, fløden i sovsen er skiftet ud med græsk yoghurt hvis der ikke er fest , osv. , det er de små ting der gør den store forskel her hos os.
opskrifterne ved Heedes .dk er gode, de kan tilpasses alle, og så er der meget større udvalg end hos ddv.
held og lykke og pas på det ikke kun bliver dit gode humør du taber.

Godkendelse af svar
Fra : k.j.k

Dato : 19-11-03 20:39

Tak for svaret Thorendal.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 19-11-03 20:43

Selv tak, håber du får gode resultater - giv det et par uger, så skal det nok komme.

VH Thorendal