/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
manglende driver
Fra : catbody
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 16-11-03 23:33

Har lige formateret HD og lagt WindowsME ind igen.
Det er en "gammel" Medion-PC med en skærm der har betegnelsen MD1786LH.
Efter installation af ME har skærmen fået samme indstillinger som man normalt kun ser i fejlsikker tilstand. Altså stor opløsning med store ikoner og kun i 16 farver.
Har downloadet en fuld driverpakker fra Medion, Tyskland (3,32 mb) hvori der skulle ligge drivere til adskillige modeller, herunder MD1786LH. Har udpakket den samlede "pakke" til C:/Medion og heri ligger så en mappe med 1786LH som består af 2 filer: MD1786LH.icm og MD1786LH.inf.
Jeg går ud fra at det er driver til skærmen.
Har prøvet at gå via enhedshåndtering ->skærm -> opdater driver ->angiv placering o.s.v.
Intet virker. Der kan absolut intet ændres vedr. opløsning, antal farver o.s.v. Hvad kan der være gået galt???
Jeg har peget på den samlede driverpakke før udpakning, efter udpakning o.s.v.
Et andet problem er også at jeg sidder i Nordlylland og PC'en befinder sig i Nordsjælland, så jeg har forsøgt at guide igennem pr. tlf.
Skærmen virkede i formiddags. Men systemet var totalt fucked-up med spy-ware, vira, trojans, hi-jacking o.s.v.. så derfor blev der (via tlf.-vejledning) lavet en komplet formatering samt clean install.
m v h
Catbody

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 23:57

Når du siger intet virker, betyder det så at angiv placering ikke blev godtaget.? Hvis ikke noget virker, plejer man at sige fjern til driveren, for derefter at installere den "rigtige"
Fulgte der ikke en recover cd med til comp.? Så kan den installeres, eller henvise installationen til den MD1786LH.inf der ligger der.
Er der prøvet at højreklikke på skrivebordet, og ændre indstillingerne?
For mig lyder det ikke som det er skærmdriveren der er problemet, men skærmkortet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-03 00:13

Hejsa

Det er ikke skærmen der driller, men selve skærmkortet
så du skal finde ud af hvilket skærmkort der sidder i
og så installere drivere dertil. så burde det virke igen.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 17-11-03 01:21

Ja glem alt om drivere til din skærm, men koncetrer dig om drivere til grafikkort og evt. directX, før kan du ikke få vist 16/32 bit farver. Der er ingen skærme der absolut kræver drivere.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-03 08:54

>>catbody
driverne fra Medion, Tyskland (3,32 mb)
fortæller dit styresystem i dette tilfælde Windows Me
at det er en medion skærm der er tilsluttet systemet.

hvilket motherboard og grafik-kort sidder der i ?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-11-03 16:43

Så er vi kommet skridt nærmere.
Har fundet ud af hvilket grafikkort det drejer sig om:

Grafik Processor Egenskaber
Grafik Kort   nVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (MSI
GPU Kode Navn   NV11
PCI Enhed   10DE / 0110
Transistorer   19 million
Proces Teknologi   0.18u
Bus Type   AGP
Hukommelses Størrelse   64 MB
GPU Hastighed   200 MHz
RAMDAC Hastighed   350 MHz
Pixel Forbindelser   2
TMU per Forbindelse   2
Vertex Shaders   Ikke Understøttet
Pixel Shaders   1 (v0.5)
DirectX Hardware Understøttelse   DirectX v7.0
Pixel Fillrate   400 MPixel/s
Texel Fillrate   800 MTexel/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type   SDR
Bus Bredde   128 bit
Virkelig Hastighed   167 MHz
Effektiv Hastighed   167 MHz
Båndbredde   2672 MB/s

Grafik Processor Producent
Firma Navn   NVIDIA Corporation
Produkt Information   http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=products
Hentning af Driver   http://www.nvidia.com/drivers

hvad er så proceduren nu??
1. download ny driver
2. ??
3. ??

Det skal desværre pensles ud, da det hele skal klares over telefon.
m v h
hc

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-03 17:07

Hejsa

klik dig ind her
http://www.nvidia.com

klik på download drivers
der kommer så en ny side hvor du skal vælge 3 punkter
1. start here
grapichs drivers
2. geforce and TNT2 drivers
3. vælg styresystem (windows XP/2ooo - windows 95/98Me
4. klik på "Go"
5. klik på download from primary site
6. vælg enten gem på disk eller åbn
7. hvis du vælger at gemme filen på computeren skal du bare dobbeltklikke på den
og installationen sørger selv for at opdatere drivere mv.
filen fylder ca. 20 MB

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-11-03 17:09

hov glemte lige
der kommer en ny side op hvor du skal skrolle ned til bunden
og klikke på "ACCEPT"
og download begynder så...

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 21-11-03 17:31

Tak for svaret dk.
lige som det skulle bruges
Ville bare være 200 pct. sikker

m v h
hc