/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
opladning
Fra : jon3rup
Vist : 251 gange
100 point
Dato : 16-11-03 23:27

Jeg har en siemens c35i mobil og en siemens gigaset 4010 micro til fastnet. Fornylig opdagede jeg, at de tilsyneladende bruger samme batteri. Betyder det, at jeg kan bruge samme oplader til dem? Det er laderen til 4010'eren jeg også vil bruge til c35i'eren. På 4010'erens lader står output til 9,5V/300mA og på laderen til c35i'eren står der 5V/300mA/1,5VA.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 16-11-03 23:48

Der er indbygget noget elektronik i telefonerne, som regulerer spændingen, og det kræver at du bruger den lader de er født med.
Men du kan oplade begge batterier i begge telefoner, så længe telefonen bruger den lader den er født med.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-11-03 06:16

Hvad hedder batterierne??

MVH

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 09:13

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jon3rup

Dato : 04-02-04 13:02

Du har fuldstændig ret Palle Hansen, sorry. Du har dog ikke ret i dit svar. Ifg. Siemens kan man godt bruge forskellige opladere til batterierne, når bare hver lader er til samme type batteri!

Godkendelse af svar
Fra : jon3rup

Dato : 04-02-04 13:03

Tak for svaret pallebhansen.