/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
LAN over MEGET LANG afstand
Fra : dcedata
Vist : 328 gange
25 point
Dato : 16-11-03 19:00

Hejsa.

Jeg er ved at undersøge hvilke muligheder jeg har med at få min LAN til at køre over MEGET lange afstande UDEN BRUG AF INTERNETTET !!!!! eller telefon. det er KM jeg snakker om ca 100km eller mindre

Jeg ved at det er muligt med en alm CB 27Mhz walkie talkie.
er det muligt med større radioer (hvor man skal have en cerfikat til )

jeg vil gerne kunne transmitere med ca 32 kbit

Nogle som kender andre muligheder ??

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 16-11-03 21:44

Med adgang til passende høje antenner, så kan du bruge laser eller FWA.

100km er muligvis langt nok for gode parabol antenner, men ellers så kan almindeligt WiFi udstyr med en præcis og special designet parabol antenne, godt sende mange kilometer. Mindst 20km, men jeg ved ikke om du kan få standard udstyr (der er betaleligt) som kan række ud over 50km.

Med udstyr til 2m båndet, så kan du i princippet sende over hele verden. 2m udstyr kræver som du er inde på sendetilladelse. Men hvad som helst der kan sende tele i en rimelig kvalitet, vil også kunne tilsluttes et fx. 19Kbps modem. Hvis du skal op på 32kbps, så skal forbindelsen være ualmindeligt klar for at du kan sende med et lydmodem. Normalt så skal man ikke forvente at kunne køre meget over 9600kbps.

mvh. Per