/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
benzinhane på gs 500
Fra : Banshee
Vist : 1740 gange
150 point
Dato : 16-11-03 18:21

hej alle sammen. der er en ting der undre mig! på min benzinhane er der tre indstillinger. der er On, Reserve og så er der en der hedder PRI. hvad er den til????
jeg har også lige et andet sprøgsmål.
vil et jetkit og et kn-filter og en tur på rullefelt være en fornuftig investering, giver det bedre træk eller er det bare noget fis??

håber i gider at svare!!!!!!
hilsen Anders

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 20:46

PRI er lukket.
Ja måske, men turen på rullefeltet, skulle gerne resultere i finjusteringer, kurver, og sammenligning af ydelse i forhold til en ny maskine.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mercury99

Dato : 21-11-03 20:21

Hvis du kan læse tysk
http://ezwebz.com/gs-classic/index1e.htm
VH Mani

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 22-11-03 12:02

hov jeg skulle måske lige fortælle at min mc er en suzuki gs 500 E fra ´95

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 14-12-03 10:10

Hej´Banshee

Pri er ikke lukket , men derimod helt åben !!!!!!!!!!
Din benzinhane er en membranhane og på on og res åbner den automatisk når din motor begynder at rotere , d.v.s. når du aktiverer elstarteren.Dette betyder at den ved stilstand altid er lukket , prøv selv at tage fødeslangen af når den er stoppet så må benzinen ikke løbe ud(hvis den gør er din hane defekt)
Stillingen PRI er til hvis du af en eller anden grund skal have tanken tømt.
Kn filter og dysning giver ikke meget på en GS500 , men hvis du vil beholde den i mange år er filteret en god investering , da det har en garanti på 1.600.000 km (ja du læste rigtigt!!).

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 15-12-03 12:24

tak for svaret.
når du siger at det ikke giver ret meget. mener du så i toppen eller generalt. jeg kender er siger at det giver et bedre træk, hvis man sætter kn og jet kit på, og lige en fed udstødningen oven i hatten.
er der noget om snakken???

hilsen Banshee

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 23-12-03 16:29

Jeg kører på min Yamaha R1 og R6, der har jeg Jet-Kit, K&N filter + Micron carbon slip on udstødning ! og det har helt sikkert givet ekstra fart og optræk, MEGET MÆRKBART! Vi monteret for sjovs skyld et jet-kit samt K&N filter på min kollegas suzuki chopper, 1400cc, den rev på baghjulet lige med det samme ! det havde den aldrig gjordt før! Det er tydeligt at mærke når jet kittet bliver sat på. Selvom du har en GS 500, så vil du stadigvæk kunne mærke et jet-kit! Selvfølgelig vil det ikke gøre noget hvis du satte en ekstra god tun udstødning på, Jeg kender desvære ingen med GS500, såå kan ikke rigtig anbefale nogle udstødning, men K&N og jet-kit bliver en fornøjelse på din MCér.

-Det giver langt bedre træk! og lidt mere topfart !

MVH
Thomas