/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
hvilke porte benytter Kazaa?
Fra : thbala
Vist : 316 gange
171 point
Dato : 16-11-03 15:52

Hvilke porte benytter Kazaa??
Hvis man er bag en firewall er det så helt umuligt at blive connected til kazaa??
Hvis ja hvilke alternativer er der så??

mvh Thbala

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-11-03 16:49

Hej thbala

Den benytter port 1214 tcp/udp så det er disse porte du skal forwarde i din firewall/router

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 28-11-03 19:08

Hey thbala...

Jeg vil sige srhansen har til dels ret...
kazaa bruger port 1214 men i forholdsvise nye versioner er det sådan at kan kazaa ikke connecte gør den ganske smart det at den skifter til port 80 hvis man har sat det til...

Jeg forstår ikke hvorfor du skriver man skal forwarde nogle porte eftersom det er sådan når kazaa først har etableret en forbindelse er der lige hul mellem firewallen....

Det er meget få routere der kan standse kazaa....medmindre de selvfølgelig blokere alle porte udgående tror ikke der er interresse i eftersom alt internet ville være væk så...

Du kan selv vælge porte i de nye kazaa versioner
Altså kort sagt nej til langt det fleste opsætninger af almene firewalls og routere....
Jeg ved at jeg personligt har en firewall der kan blokke kazaa....
hvad vil du så vælge tjaa der er jo så mange andre så det er bare om at søge lidt rundt...

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 01-12-03 17:08

Hey Try_to_help...

kan du beskrive hvordan man sætter kazaa op til at benytte en bestemt port. Jeg kan nemlig ikke finde ud af det.
Ved du om man også kan sætte kazaa lite op til at benytte en bestemt port?
den nyeste version af kazaa er så vidt jeg kan se 2.6 men da den et stykke tid selv havde prøvet på at connecte kom den med et meddelse om jeg skulle downloade en nyere version af kazaa :o/

Håber du vil hjælpe!!!

Med venlig hilsen
Thbala

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-12-03 09:46

Hej Try_to_help

Den benytter ganske rigtigt også port 80 tcp, men det er jo til reklamerne og bannerne der kører http protocol og ikke socks . Lukker man port 80, så slipper man for reklamerne. Det gjorde man ihvert tilfælde på de forige versioner.
En langt bedre ide er da at snuppe Lite udgaven. Den rigtige version indeholder ingen spyware og reklamer. Den fås her: http://www.k-lite.tk/ eller her http://www.tweakers.net/meuktracker/4405 eller her http://www.dslteam.de/kazaa.html

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 03-12-03 15:08

Det skulle meget gerne være inde i settings i toppen eller sådan noget...

til Srhansen...

jeg er overbevidst om at du også ved det men bare har glemt det...
blokere du port 80 tcp bliver IE blokeret...altså ingen internet....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-12-03 15:17

Hej Try_to_help
Med mindre man bruger en proxy på port 8080, 3128, 2282 eller andet

Nej det er jeg klar over, men det er jo netop min pointe. Personligt undværer jeg gerne reklamerne på bekostning af min browser. Nu benytter jeg ikke kazaa ret ofte, så jeg har ikke oplevet det som et problem. Jeg vil dog stadig holde på lite udgaven er langt bedre.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 03-12-03 15:21

Ja jeg har også hørt meget mere positiv omtale af lite udgaven....

jeg det er jeg også informeret om...men eftersom jeg ser han ikke har nævnt en proxy undlod jeg bare at sige det=)

Men hvis han er bag den rigtige eller forkerte firewall afhænger af fra hvilken side man ser det...Er det pt umuligt at komme igennem...

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 03-12-03 22:32

nu er jeg ikke den vilde computernørd.... (dog kunne jeg godt regne ud at det var noget man skulle lave om i settings)

Men hvad skal man lave om?? der står noget med SOCKS5 Proxy Server og Authentication i options-->firewall....
jeg kunne forestille med at det var noget der jeg skulle lave om, men hvad skal der stå??

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 05-12-03 21:10

Hej thbala

Der skal stå adressen på den socks 5 proxy du ønsker at benytte. Vær opmærksom på at proxy servere sjældent er aktive særligt lang tid af gangen og at de kan sløve din båndbredde.
Hvis du insisterer på at prøve kan du prøve denne jeg lige har testet:
200.44.202.53 i feltet port skal der blot stå 1080. Authentication skal du ikke tjekke af.
Når du er færdig med at leje med proxyen kan du istedet prøve at vælge port 80 for indkommende trafik nederst.

Har du held med proxyen får du lige en liste du kan boltre dig med, det er alle socks 5 proxyer, men det er sikkert ikke alle der virker.

mvh srhansen