/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
spille counter strike mod bots
Fra : solgaard
Vist : 754 gange
500 point
Dato : 16-11-03 14:52

Hej alle

Jeg vil gerne spiller cs mod bots uden at skulle være på nettet

hvordan gør jeg det..?

jeg har den der steam men vil gerne prøve at spille selv mod computeren

vil gerne hvis i kan forklare hvad jeg helt præcis skal gøre med det jeg evt. skal downloade

på forhånd tak.!

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 510 point
Dato : 16-11-03 15:10

Hej Solgaard.
Du kan downloade det som hedder en Realbot. Dette skal installeres i dit cs dir.
Det kan downloades her fra: http://bot.counter-strike.net/realbot/
der står også en forklaring. Men hvis det er første gang du prøver og ønsker at jeg skal uddybe hvorledes man installerer den og får det til at virke så skriv blot igen, og jeg skal gøre, hvad jeg kan for at hjælpe.

mvh JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 16-11-03 15:20

hej tak for det..

jeg har nu hentet realbot

hvis du har tid og lyst må du meget gerne forklare hvad jeg skal gøre

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 16-11-03 15:23

den er i vinkel, skal nok lige hjælpe dig igennem med det. vær forberedt på en mindre roman. Skriver bare lige inden, hvis du nu ikke kan forstå hvorfor jeg er så lang tid om at svare.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 16-11-03 15:26

det er helt ok. glæder mig til at høre fra dig.!

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 16-11-03 15:34

først pakker du filen ud til dit Half-life steam bibliotek. f.eks: c:\spil\sierra\steam\steamapps\(din e-mailadr)\counter-strike

herefter skulle den have oprettet et bibliotek som hedder realbot. I det bibliotek er der bla. 2 filer "activatecs.bat" og "deactivatecs.bat". Når du vil spille med bots skal du køre activatecs og når du vil spille uden kører du deavtivatecs.

Du skal ændre måden dit steam bliver kørt på. dette gør du i din steam launcher, her skal du finde knappen for at køre cs, og så ændre en smule på linket til filen. du skal tilføje "-console 1" og derefter køre spillet.

når du kommer ind i spillet så prøv at trykke på knappen H dette skulle frembringe en menu over hvilke bots du vil tilføje og hvor gode de skal være.

Hvis du har problemer eller flere spørgsmål, så skriv endelig igen. Så skal jeg gøre, hvad jeg kan for at hjælpe.

mvh JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 16-11-03 15:43

hej igen tak for det ind til nu.

jeg har installeret det hvor jeg skulle men er ikke helt med på hvor jeg finder det link hvor jeg skal skrive -console 1

den opretter de 2 filer og når jeg trykker på dem kommer der noget dos vindue frem men afslutter med at skrive at et eller andet ikke blev fundet tryk på en vilkårlig tast for at komme videre og så lukker vinduet.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 16-11-03 16:13

til dit første spørgsmål. inde i steam højreklikker du på dit Counter-Strike og trykker properties.
herefter trykker du på launch options.
i denne linie skriver du -console 1

til dit andet spørgsmål:
Til syneladende er der en fejl i selve activatecs filen. det kræver mindre rettelser. selve filen skal se således ud:

@echo off
cls
echo ACTIVATING REALBOT FOR COUNTER-STRIKE 1.6
echo.
echo STEP 1. Copying Counter-Strike 1.6 INI maps.
copy data\cstrike\ini\cs16\*.ini data\cstrike\ini\

echo STEP 2. Copying RealBot's LIBLIST.GAM
rem Copy the file into cstrike as liblist.rb
copy data\cstrike\liblist.c16 cstrike\liblist.rb

echo STEP 3. Copying proper BOT.CFG file
rem Copy proper bot.cfg
copy data\cstrike\bot.c16 bot.cfg

rem Copy the commandmenu and waypoint menu to the cstrike folder
IF EXIST cstrike\commandmenu.txt echo STEP 4. Found existing COMMANDMENU.TXT, renaming to COMMANDMENU.BAK
IF EXIST cstrike\commandmenu.txt copy cstrike\commandmenu.txt cstrike\commandmenu.bak
IF EXIST cstrike\commandmenu.txt del cstrike\commandmenu.txt
IF NOT EXIST cstrike\commandmenu.txt echo STEP 4. Copying COMMANDMENU.TXT to CSTRIKE mod dir.
IF NOT EXIST cstrike\commandmenu.txt copy commandmenu.txt cstrike

rem Copy waypoint menu
echo STEP 5. Copying WPTMENU.CFG ...
IF NOT EXIST cstrike\wptmenu.cfg echo COPYING WPTMENU.CFG TO CSTRIKE MOD DIR.
IF NOT EXIST cstrike\wptmenu.cfg copy wptmenu.cfg cstrike
echo You can use the menu by pressing H in the game.
rem cd..
cd cstrike
echo STEP 6. Taking meassures on LIBLIST.GAM files, activating ...
IF EXIST liblist.rbn echo liblist.gam already backupped, overwriting
IF EXIST liblist.rbn del liblist.gam
IF NOT EXIST liblist.rbn echo Backing up your current liblist.gam (into liblist.rbn)
IF NOT EXIST liblist.rbn rename liblist.gam liblist.rbn
rename liblist.rb liblist.gam
echo DONE.
pause.

håber det kan hjælpe dig lidt.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 16-11-03 16:38

heeh, glem det sidste jeg skrev.. hehe, jeg har selv skrevet en fejl til dig... Realbot skal installeres i flg bibliotek: C:\Program Files\Steam\SteamApps\ (dinemailadresse) \counter-strike\cstrike

undskyld

mvh JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 16-11-03 17:04

hej.

nu har jeg installeret det det rigtige sted men det er stadig det samme.. jeg har også fået skrevet det der i launch options

når jeg så trykker på counter strike og den åbner det kommer der et vindue frem hvor der står console 1 man kan skrive noget men andet sker der ikke.. hvis jeg så trykker new game kører den jo over internettet men hvis jeg så prøver at add bots sker der intet der bliver ikke added nogen.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 16-11-03 17:05

skal man bruge de ikoner den laver som du omtalte som stadig bare åbner et dos vindue med tryk på envilkårlig tast for at fortsætte og så lukker.?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 16-11-03 17:22

jeg kan godt få startet et spil men jeg kan ikke få nogen bots ind..

når jeg trykker h kommer der godt nok en menu frem men der sker intet når vælger noget..

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 16-11-03 20:28

Jeg har også fuldt vejledningen her... Og ved mig virker det hellere ikke.. Jeg får fint nok menuen frem når jeg trykker på H men ellers er alt dødt. Og det er også en standartbane så dette burde hellere ikke være problemet..

Men jeg arbejder fortsat på at få det til at virke. Så hvis du finder ud af noget nyt solgaard så sig til.. Jeg gør det samme

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 16-11-03 22:47

Hej igen. Undskyld jeg ikke har svaret før nu, jeg skulle ud af døren og have ordnet nogle ting. Men nu er jeg vendt frygteligt tilbage.

Mærkeligt at i får menuen frem men ingen bots. Jeg prøver lige at installere det forfra på min egen for at se om jeg har glemt at skrive noget her..

mvh JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 16-11-03 23:59

Hej igen igen. Det er sådan at steam klienten automatisk ændrer tingene tilbage til normalt cs. gør følgene:

afinstaller realbot.

installer realbot igen i biblioteket: C:\Program Files\Steam\SteamApps\(din e-mail dresse)\counter-strike\RealBot

kør filen activatecs16

åben med notepad din liblist.gam i biblioteket C:\Program Files\Steam\SteamApps\(din e-mail dresse)\counter-strike\cstrike
vær sikker på at filen ser således ud:

game "Counter-Strike"
url_info "www.counter-strike.net"
url_dl ""
version "1.6"
size "184000000"
svonly "0"
secure "1"
type "multiplayer_only"
cldll "1"
hlversion "1111"
nomodels "1"
nohimodel "1"
mpentity "info_player_start"
gamedll "dlls\realbot.dll"
gamedll_linux "dlls/cs_i386.so"
trainmap "tr_1"

herefter gemmer du filen, da jeg gætter på at du har rettet linien "gamedll "dlls\mp.dll"" til "gamedll "dlls\realbot.dll""
luk notepad.

højreklik på filen liblist.gam
tryk egenskaber.
klik et flueben frem i skrivebeskyttet.
tryk ok.

gå til biblioteket: C:\Program Files\Steam\SteamApps\(din e-mail dresse)\counter-strike\RealBot\dll
højreklik på realbot.dll og tryk kopier

gå til biblioteket: C:\Program Files\Steam\SteamApps\(din e-mail dresse)\counter-strike\cstrike\dlls
højreklik og tryk sæt ind.

kør steam og når du endelig er inde så tryk på H. Vupti og det hele skulle virke.... Held og lykke...

hvis det heller ikke virker så skriv venligst igen.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 17-11-03 00:12

hvis der ikke sker noget når du trykker på H så tryk consolen frem ved at trykke på knappen ½ (lige til venstre fra 1 tallet)
skriv: bind "h" "+commandmenu"
tryk esc og du er tilbage i spillet igen. prøv derefter at tryk h.

og lige en tilføjelse. Jeg har lavet en tastefejl der skal selvfølgelig stå "din e-mail adresse" og ikke "din e-mail dresse".... hehe...

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 19-11-03 16:28

Virker det?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 19-11-03 17:10

må indrømme at jeg ikke har prøvet det endnu da jeg fik en masse problemer med at spille online efter jeg gik i gang med det.

det hele kørte simpelthen så dårligt at jeg ikke kunne spille..

jeg lover at jeg hurtigst muligt vil afprøve det så du kan få dine point.!

Mvh

Solgaard

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 20-11-03 17:11

Tak for svaret JudAs.J.LAiR.P.