/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp til min Bravo...
Fra : vespabravo
Vist : 284 gange
50 point
Dato : 16-11-03 14:28

Hej...
Jeg har en SuperBravo, med ciao-motor... Når den har stået stille i mindst 3 timer, skal jeg til at starte den mange gange, for at varme den op. Men nogle af mine venner skal ikke varme den op, deres starter bare første gang... Jeg har prøvet at skille den ad, men det er som om cylinderen er rustet fast... Hvad skal jeg gøre???

På Forhånd Tak...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 20:55

Husker du at lukke for benzinen, når du stiller den fra dig?
Har du set efter tændrøret, og er det den rigtige varmegrad det har?
Hvad mener du med varme op, husker du ikke at give chocker, og ved du at den slår fra når du giver for meget gas.
Dit problem kan være for lille dyse i karburatoren, hvis den skal have chocker om sommeren.
Er det nu her om vinteren at det kniber at starte?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vespabravo

Dato : 18-11-03 15:09

Jeg tror Benzin-hanen er gået i stykker. Jamen, skal jeg altid give choker, når jeg starter den? Ja det er om vinteren, at den ikke gider at starte med det samme. Nu har jeg ikke haft den i så lang tid, men jeg mener at den starter om sommeren. Men nu har jeg fået et nyt problem: Når jeg har fået den startet, og kører en lille tur på den, og derefter giver fuld gas. Så siger den som om den lukker luft ud, og så går den død... Hvad mon der er galt?

På Forhånd Tak...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 18-11-03 17:29

Ja de har nogle dårlige benzinhaner, men de kan skilles ad med omløberen (benzinen fosser ud), hvis du tør, ellers køb en ny.
Dit problem er for lidt benzin i forhold til luft.
Der er 4 mulige problemer, det ene er 1. skidt i karburatoren og dysen, 2. utæt mellem karburator og cylinder, 3. dit luftfilter mangler eller er monteret forkert, 4. for lille dyse (strålespids)
Der er også en anden mulighed: Snøfteren hænger, det er det kabel der går ned til cylinderen, og som (når snøfterhåndtaget trykkes ind), giver falsk luft foroven i cylinderen (virker ligesom når tændrøret er taget af). For at afprøve om det er den der står lidt åben, tager du bare yderkabelet ud af bøjlen nede ved cylinderen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-11-03 23:42

Skal du ikke have lukket spørgsmålet?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : vespabravo

Dato : 25-11-03 14:30

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 30-11-03 16:48

DU skal tage, at sælge knallerten til mig. Jeg bangler netop nogle reservedele til den model!!

kontakt mig på Stumpo@mailme.dk