/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvorfor drypper min karburator på min su~
Fra : Jonn87
Vist : 795 gange
20 point
Dato : 16-11-03 14:05

hvorfor drypper min karburator på min suzuki samurai?
Først dryppede der benzin ud af min udstødning!
så fik jeg renset min karburator en smule, satte den på og nu drypper den ud af overløbsslangen i bunden af karburatoren, hullet der går ind til svømmeren! kan der være noget galt med min svømmer? den sidder ellers helt frit og kan vippe op og ned, så den kan lukke for benzinen!??

Håber at få svar!

Mvh Jonn

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 16-11-03 14:10

Din svømmer er i stykker... Den lukker ikke for benzinen...

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 16-11-03 14:17

Hvordan kan den være i stykker? svømmeren er ikke utæt? den går frit op og ned!

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 16-11-03 14:18

Er du sikker på at nålen lukker ordenligt...

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 16-11-03 14:20

Pild bundkaret af og se om du kan lukke for benzinen ved at skubbe svømmeren op...

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 16-11-03 14:25

Det sad jeg også at spikulerede lidt over!
hvordan fungere nålen?

/\
I-I
I_I
.I. <-- denne ting bliver skubbet i bund når karburatoren bliver fyldt!
men andet sker der ikke på nålen! toppen bliver ikke skubbet
ud eller ligende! skulle der ske andet?

håber du forstår hvad jeg mener!

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 16-11-03 14:50

Nålen lukker for benzinen når bundkaret er fyldt op af benzin. Den åbner igen efter hånden som benzinen bliver brugt...
Du kan sammenligne det med en svømmer i et toilet. Du skyller ud, hvorefter svømmeren åbner og lukker når toiletet igen er fyldt med vand...

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 16-11-03 14:57

Ps: Hvor fik vi egentligt svar på alle vores spørgsmål før "kandu" blev opfundet...

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 16-11-03 14:58

Ok...
Jeg fik prøvet det med at pille bundkaret af og så åbne for benzinhanen mens jeg
holdte svømmeren oppe! Der var ingen problemer med svømmeren og nålen men derimod dryppede der benzin ud af dyssen! her kan i se et billed:
http://rll.dk/jonn/karb.jpg

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 16-11-03 15:01

Der vil altid være en lille smule i dysen, men det må ikke blive ved med at drybbe...

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 16-11-03 15:03

og det er det der sker! der bliver ved med at dryppe benz ud af dyssen!

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 16-11-03 15:58

Problemet er løst jeg tror det var svømmeren der kan have sat sig lidt fast! for da satte karburatoren på igen dryppede den ikke mere!!
Meeen nu har jeg fået et nyt problem!
opretter et nyt spørgsmål!!

Accepteret svar
Fra : Caam2

Modtaget 20 point
Dato : 16-11-03 18:41

Husk at afslutte de gamle spørgsmål, inden du stiller nogle nye...

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 16-11-03 18:59

okay...