/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
skæl /eksem langs rygsøjlen
Fra : kamik
Vist : 888 gange
20 point
Dato : 25-02-02 15:11

Hej NG
jeg har lige fundet ud af af denne fantastiske gruppe findes, så jeg må hellere lige præsentere mig selv og mine katte. Jeg hedder Eva og er 24 år gammel, jeg bor sammen med min kæreste og vores to dejlige huskatte; Linux på 2 år (hankillingen som voksede sig til en flot stor hunmis *S*) og krudtuglen Terkel på 4½ md.
Mit spørgsmål drejer sig om Linux, hun har i ca 5 md haft en masse skæl langs rygsøjlen, mest på den nederste del. Vi tog selvfølgelig til dyrlæge da vi opdagede det, vi fik den besked at det skyltes for meget protein i foderet, og at damen var alt for godt i stand. De næste 3 måneder fik hun diæt kost, som hun også tabte sig af..... det hjalp bare kun lidt på skældene, så jeg tog til dyrelægen igen, hun tog en prøve af skældene for at se om det var "vandrende skæl". Det var det heldigvis ikke, men hun kunne ikke give et svar på hvad vi skulle gøre, hun mente at katten nok vil have lidt skæl resten af livet og det eneste vi kunne gøre var at rede og vaske hende når det bliver for slemt.... Det har vi også gjort men for det første er Linux skrækslagende for vand og for det andet hjælper det ikke, så nu tar jeg det jeg kan med kam og børste. Da jeg for 14 dage siden var ude med hende til en vaccination, spurgte jeg igen og fik samme svar. Og så var det jo at jeg læste svarene til indlæget "katten plukker sig".... hvor der er nævnt en masse ting, som kan give eksem /skæl HMMMMHH tænkte jeg så, er min dyrlæge dybt debil, kan hun ikke lide katte eller hvad ?
Hvad synnes i?
Er det nogen, som kender en god dyrlæge i Holstebro området?

Mvh Eva og Misserne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-02-02 16:59

"kamik" <kamik.news@kandu.dk> wrote in message
news:ltre8.7408$Rz2.273513@news010.worldonline.dk...
> Hej NG
> jeg har lige fundet ud af af denne fantastiske gruppe findes, så jeg må
> hellere lige præsentere mig selv og mine katte. Jeg hedder Eva og er 24
> år gammel, jeg bor sammen med min kæreste og vores to dejlige huskatte;
> Linux på 2 år (hankillingen som voksede sig til en flot stor hunmis *S*)
> og krudtuglen Terkel på 4½ md.

Hej Eva og velkommen!

Altså jeg ved (heldigvis kan man vel sige) ikke noget om skæl, men jeg vil
bare fortælle dig om et par ekstra "features" der er i denne her gruppe,
nemlig vores egen gruppe-hjemmeside: http://www.omnix.dk/~jni/kat/ hvor du
bland andet kan se billeder af en del af os og vores katte (og vi vil også
mægtig gerne se dig og dine dér) og vores billedside på
http://community.webshots.com/user/dkfritiddyrkat, hvor du er velkommen til
at uploade billeder af dine katte - siden er lavet som et alternativ til
alle os der ikke (eller kun med besvær) kan se dk.binaer.
Brugernavnet til billedsiden er: dkfritiddyrkat og password'et er miauw.

Så tag for dig af retterne *G*

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.home7.dk3.com / http://cutiecats.tripod.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-02-02 21:11

Hej Eva

Vores Tulle har også haft en del skæl langs rygraden. Hun er også en
hunkat, som er lidt godt i stand og er på diætkost permanent, og skælen er
vist en følge af den fedtfattige kost. Jeg var lidt bange for at de mange
skæl kunne fremprovokere eksem hos os mennesker, så Tulle kom i bad! Hun
talte ikke til os i en hel dag! *GGG* Men det hjalp!
Jeg købte shampooen hos en dyrehandler, og den skulle være specielt til skæl
hos katte. Den lugtede også lidt af den shampoo, som jeg blev tvunget til at
bruge som lille, da jeg havde skæl *addrr badrrr*. Men ind på badeværelset,
lukke døren forsvarligt og vær endelig 2 til missionen! Det er nemlig en
smule besværligt at skulle holde katten fast, undgå bid og sømposerne og
samtidig få AL shampooen ud af pelsen. Men det lykkedes og Tulles pels er
dejlig blød og skælfri nu

Held og lykke med det.
Hilsen
Fie
"kamik" <kamik.news@kandu.dk> wrote in message
news:ltre8.7408$Rz2.273513@news010.worldonline.dk...
> Hej NG
> jeg har lige fundet ud af af denne fantastiske gruppe findes, så jeg må
> hellere lige præsentere mig selv og mine katte. Jeg hedder Eva og er 24
> år gammel, jeg bor sammen med min kæreste og vores to dejlige huskatte;
> Linux på 2 år (hankillingen som voksede sig til en flot stor hunmis *S*)
> og krudtuglen Terkel på 4½ md.
> Mit spørgsmål drejer sig om Linux, hun har i ca 5 md haft en masse skæl
> langs rygsøjlen, mest på den nederste del. Vi tog selvfølgelig til
> dyrlæge da vi opdagede det, vi fik den besked at det skyltes for meget
> protein i foderet, og at damen var alt for godt i stand. De næste 3
> måneder fik hun diæt kost, som hun også tabte sig af..... det hjalp bare
> kun lidt på skældene, så jeg tog til dyrelægen igen, hun tog en prøve af
> skældene for at se om det var "vandrende skæl". Det var det heldigvis
> ikke, men hun kunne ikke give et svar på hvad vi skulle gøre, hun mente
> at katten nok vil have lidt skæl resten af livet og det eneste vi kunne
> gøre var at rede og vaske hende når det bliver for slemt.... Det har vi
> også gjort men for det første er Linux skrækslagende for vand og for det
> andet hjælper det ikke, så nu tar jeg det jeg kan med kam og børste. Da
> jeg for 14 dage siden var ude med hende til en vaccination, spurgte jeg
> igen og fik samme svar. Og så var det jo at jeg læste svarene til
> indlæget "katten plukker sig".... hvor der er nævnt en masse ting, som
> kan give eksem /skæl HMMMMHH tænkte jeg så, er min dyrlæge dybt debil,
> kan hun ikke lide katte eller hvad ?
> Hvad synnes i?
> Er det nogen, som kender en god dyrlæge i Holstebro området?
>
> Mvh Eva og Misserne
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 12:08

"Lisbeth Hviid Jakobsen" skrev d. 25-02-02 16:59 dette indlæg :
> Hej Eva og velkommen!
>
> Altså jeg ved (heldigvis kan man vel sige) ikke noget om skæl, men jeg
vil
> bare fortælle dig om et par ekstra "features" der er i denne her
gruppe,
> nemlig vores egen gruppe-hjemmeside: http://www.omnix.dk/~jni/kat/
hvor du
> bland andet kan se billeder af en del af os og vores katte (og vi vil
også
> mægtig gerne se dig og dine dér) og vores billedside på
> http://community.webshots.com/user/dkfritiddyrkat, hvor du er
velkommen til
> at uploade billeder af dine katte - siden er lavet som et alternativ
til
> alle os der ikke (eller kun med besvær) kan se dk.binaer.
> Brugernavnet til billedsiden er: dkfritiddyrkat og password'et er
miauw.
>
> Så tag for dig af retterne *G*
>
> Hilsen
> Lisbeth
> --
> ~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
> http://cutiecats.home7.dk3.com / http://cutiecats.tripod.com
>
> Hej lisbeth
tak for den fine velkomst, og linkene, (fyldt med skønne katte
(+ejere)), jeg må igang med scanneren så i også kan se mine to
guldklumper!

hilsen fra
Eva

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 12:20

"Fie" skrev d. 25-02-02 21:11 dette indlæg :
> Hej Eva
>
> Vores Tulle har også haft en del skæl langs rygraden. Hun er også en
> hunkat, som er lidt godt i stand og er på diætkost permanent, og
skælen er
> vist en følge af den fedtfattige kost. Jeg var lidt bange for at de
mange
> skæl kunne fremprovokere eksem hos os mennesker, så Tulle kom i bad!
Hun
> talte ikke til os i en hel dag! *GGG* Men det hjalp!
> Jeg købte shampooen hos en dyrehandler, og den skulle være specielt
til skæl
> hos katte. Den lugtede også lidt af den shampoo, som jeg blev tvunget
til at
> bruge som lille, da jeg havde skæl *addrr badrrr*. Men ind på
badeværelset,
> lukke døren forsvarligt og vær endelig 2 til missionen! Det er nemlig
en
> smule besværligt at skulle holde katten fast, undgå bid og sømposerne
og
> samtidig få AL shampooen ud af pelsen. Men det lykkedes og Tulles pels
er
> dejlig blød og skælfri nu
>
> Held og lykke med det.
> Hilsen
> Fie
>
Hej Fie
tak for dit svar, jeg vil prøve at købe noget andet shampoo, end den vi
allerede har prøvet. Hun får stadig fedtfattig kost, men hun stjæler den
lækre killingekost fra Terkel ;) så det er ret svært at kontrollere for
tiden, men som sagt fik hun det i over 3 måneder inden vi fik Terkel,
uden synlig forbedring af skælene. Men vi bliver naturligvis ved med at
lede efter en løsning, for det er synd for hende, og det ser heller ikke
pænt ud, med hvide skæl ned af en sort ryg :(
Hvad hedder det diet foder du bruger? Linux får det fra Hills.
Mvh
Eva

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 26-02-02 15:56

Tulle får Hills light med kylling og får en lille smule "krydderi" i form af
Thomas' killingefoder fra Hills ovenpå

"kamik" <kamik.news@kandu.dk> wrote in message
news:s1Ke8.10737$PE.340558@news000.worldonline.dk...
> "Fie" skrev d. 25-02-02 21:11 dette indlæg :
> > Hej Eva
> >
> > Vores Tulle har også haft en del skæl langs rygraden. Hun er også en
> > hunkat, som er lidt godt i stand og er på diætkost permanent, og
> skælen er
> > vist en følge af den fedtfattige kost. Jeg var lidt bange for at de
> mange
> > skæl kunne fremprovokere eksem hos os mennesker, så Tulle kom i bad!
> Hun
> > talte ikke til os i en hel dag! *GGG* Men det hjalp!
> > Jeg købte shampooen hos en dyrehandler, og den skulle være specielt
> til skæl
> > hos katte. Den lugtede også lidt af den shampoo, som jeg blev tvunget
> til at
> > bruge som lille, da jeg havde skæl *addrr badrrr*. Men ind på
> badeværelset,
> > lukke døren forsvarligt og vær endelig 2 til missionen! Det er nemlig
> en
> > smule besværligt at skulle holde katten fast, undgå bid og sømposerne
> og
> > samtidig få AL shampooen ud af pelsen. Men det lykkedes og Tulles pels
> er
> > dejlig blød og skælfri nu
> >
> > Held og lykke med det.
> > Hilsen
> > Fie
> >
> Hej Fie
> tak for dit svar, jeg vil prøve at købe noget andet shampoo, end den vi
> allerede har prøvet. Hun får stadig fedtfattig kost, men hun stjæler den
> lækre killingekost fra Terkel ;) så det er ret svært at kontrollere for
> tiden, men som sagt fik hun det i over 3 måneder inden vi fik Terkel,
> uden synlig forbedring af skælene. Men vi bliver naturligvis ved med at
> lede efter en løsning, for det er synd for hende, og det ser heller ikke
> pænt ud, med hvide skæl ned af en sort ryg :(
> Hvad hedder det diet foder du bruger? Linux får det fra Hills.
> Mvh
> Eva
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : kamik

Dato : 01-03-02 07:54

Tak for svaret Fie, jeg skulle lige finde ud af det her pointsystem ;)
mvh eva