/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
kan du højre venstre???
Fra : DeeDee
Vist : 1880 gange
50 point
Dato : 16-11-03 12:42

Hej.

vi er en gruppe på mmd. vi skal lave en edutainment produktion vi har valgt at tage problemet højre/venstre op. derfor har vi brug for at høre hvor mange voksne og unge som har et større eller mindre problem med at kende forskel.
så har du problemet, så skriv en besked her inde. for vi vil gerne snakke med dig. vi kunne også godt tænke os, og hører hvad i synes kunne være sjovt, så man kunne lære det hurtig, for vi mangler ideer. hvis det skal blive et hit.

indtil nu har vi snakket om at lave en op starts video sekvens hvor man ser hvor meget det kan gå galt at man ikke kan højre/venstre.
også nogle mindre spil hvor man skal klikke på fx katten som er til højre. og klikker man forkert kommer der en udtales "nej din anden højre."
hælp os med nogle gode ide som holde. sådanne at i ville kigge på vores produktion.

mmd mul12

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-03 13:46

Sæt dig i en bus - chauføren sidder i venstre side og passagererne kommer ind ad døren i højre side. (Danmark)
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-11-03 14:14

jeg er højre-venstreblind....
Jeg er sådan een, der siger "vi skal til højre næste gang" og så bliver jeg helt forvirret, når folk ikke drejer til venstre, som jeg egentlig mente!!!!

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 16-11-03 16:32

hej!
Jeg skriver med højre hånd, så det.....
Jeg er også ryger og sidder normalt og dingler med den i højre hånd, altså cigaretten

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 16-11-03 17:29

Jeg ser altid et kompas for mig.
vest er til venstre

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 16-11-03 23:40

He he, mit evindelige spørgsmål når jeg kører bil med codriver lyder: til venstre næste gang.......................... jeg peger til en side, øhhhhh, det er den vej, ik?

det tager mig tid at finde ud af hvad der er højre og venstre.
der er temmeligt irreterende.
jeg plejer som hovedregel at huske på at min højre arm har været brækket. LOL, det er bare ikke lige til at kigge efter ar på armen i trafikken.
Jeg vil meget gerne have sat højre/venstre på "rygrad"

skal i bruge en testperson, så er jeg helt med.

vh
dorthe

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-11-03 23:45

Da jeg tog kørekort måtte jeg bede motorsagkyndig om at pege istf at sige "næste gang det er muligt, skal vi til venstre"!!!

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 17-11-03 07:00

Hej igen

et par kommentarer til mit indslag om højre/venstre

jeg har aldrig kunnet sætte venstre/højre på plads (har erindringer om førsøg på indlæring i bh. klasse)

min øvrige rumlige intelligens er rimeligt god. rumfornemmelse, afstands og størrelsesbedømmelse mm.

vh
dorthe

Kommentar
Fra : DeeDee

Dato : 17-11-03 09:23

hej

tak for jeres kommentar
ja vi kan godt bruge test personer. så dig itgrafen (dorthe) vil vi meget gerne i kontakt med, har du icq eller en mail vi kan få fat i dig?

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 17-11-03 10:33

hej igen
mail dorthe@itgrafen.dk

det bliver spændende

vh
dorthe

Kommentar
Fra : DeeDee

Dato : 17-11-03 10:53

Hej igen.

vi har også en mail gnomerne@projektrum.dk som du kan skrive til.
og hvis der er andre som gerne vil være test bruger på vores produktion.

Kommentar
Fra : DeeDee

Dato : 20-11-03 08:43

hej dorthe

håber du læse dette. ville bare hører om du stadig er interesseret i at være test bruger??
da du ikke har svaret på min mail.???

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-02-04 23:59

Dengang jeg var soldat, lærte vores delingsfører os den meget enkle huskeregel:
Venstre hånd er der hvor tommelfingeren vender til højre, og højre hånd er der hvor tommelfingeren vender til venstre. Det er nu 55 år siden. men jeg er aldrig i tvivl om hvor højre og venstre er!! Smiler meget sødt til jer allesammen!

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 08-03-04 09:25

ha ha ha ja vi er mange der ikke kan . jeg lærte det først da jeg begyndte at træne hund. For det sjove er.
når man går til ventre Vader ofte hunden over tærerne .og når man går til højre, hiver i hundesnoren ...
altså V for vader oh H for hiver ..
en test ?? jo jeg vil gerne deltage