/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Glad amatør søger digitalkamera
Fra : Mussekat
Vist : 593 gange
40 point
Dato : 16-11-03 09:35

Er der nogen der kan hjælpe en glad amatør.
Jeg skal spendere hårdt tjente penge på et digitalkamera. Men hvilket et?
Hvilket kamera med minimum 3,2 mill pix bør jeg købe:

Er der nogen der har et godt bud på et kamera til omkring 2000kr. og et kamera til omkring 3000kr.?

Umiddelbart er mine egne bud følgende:

Canon A300 til 1771kr.
Canon A70 eller Nikon Coolpix 3100 til ca. 2700kr.

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : pan2

Modtaget 50 point
Dato : 16-11-03 09:50

hejsa der er ingen tvivl hvis jeg skal vælge
så er det canon a 70 der vinder
canon har ikke snyt mig jeg har selv en g2
kig evt på www.powershot.com
vh
per andersen
www.fotoper.dk

Kommentar
Fra : stj

Dato : 16-11-03 11:07

hej
Olympus er også et godt kamera, se her
http://www.olympus.dk/digital/c720uz.htm
En stor fordel ved dette kamera er f.eks. 8 x optisk zoom.
Du kan evt se priser på www.edbpriser.dk
stj

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-03 13:13

Du skal også tænke lidt på lagermediet - om det er dyrt.
CF-kort som jeg bruger til mit Canon, er rimeligt billigt at købe.
Emesen.

Kommentar
Fra : jdynastiet

Dato : 16-11-03 14:42

Jeg er canonglad for mit Canon Ixus3 ! Det kan købes for omkring 3.000 og Ixus400 for omkring 3500. De er kompakte, dansk menu, hurtige at betjene og med lynoplader ! Min svigerfar faldt over et tilbud i Føtex til 2.000 - og de kameraer er ikke pengene værd. Langsomme at betjene og dårligt sofware samt elendig batterikapacitet.
Gå efter opladeligt lithiumbatteri som ixus har - det holder næsten en uge ved almindeligt brug. Softwaren er canongo'

Tjek evt www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-03 16:19

Hvis du køber over nettet, så læg mærke til om der er Dansk manual.
Emesen.

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 20-11-03 23:55

Hej Plixglade, jeg har desværre ikke løsningen til dig, men har i fire år brugt et Nikon som jeg har været godt tjent med, har dog lige fået et Fuji S7000 og er lidt overrasket over forskellen på de fire år der er mellem dem. Find et kamera som ikke er ret lang tid om at tage billedet, det er nok det nærmeste jeg kan komme på når du skal vælge et digital-kamera. God fornøjelse, og klik. J.Hæggelin

Godkendelse af svar
Fra : Mussekat

Dato : 24-11-03 07:29

Tak for svaret pan2.