/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
arv af invalidebil
Fra : krib03
Vist : 754 gange
20 point
Dato : 16-11-03 00:22

Er der mon nogen der kan fortælle noget om: arv af en næsten ny invalidebil, når afdøde efterlader gæld. Det er regler og hvordan man forholder sig jeg er ude efter.

Accepteret svar
Fra : glad_pige

Modtaget 30 point
Dato : 16-11-03 00:36

Hvis bilen står i afdødes navn skal alt indgå i skifteretten, de sørger for at sætte en notis i avisen, der giver evt. kreditorer mulighed for kunne melde sig, hvis der melder sig kreditorer indenfor en fastsat periode, så afvikles gælden til dem udfra afdødes aktiver, herunder penge, bil og indbo mv.
Hvis der ikke er aktiver annuleres gælden. Først herefter bliver resterende aktiver fordelt mellem efterladte.

Mht. bilen vil denne automatisk indgå i betaling til kreditorer når bilen står i afdødes navn, noget andet er hvis bilen står i f.eks. dit navn og afdøde står som bruger.

Her kommer lige et ikke helt "stuerent" tip sørg for at få bodeling af værdigenstande overstået inden i kommer i skifteretten (guld, sølv mm.)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-03 00:38

På denne side kan du læse om "invalidebiler". Start ved §14 og du bliver henvist til flere
http://www.handiinfo.dk/lovstof_invalidebil.shtml
Som jeg fortolker det kan man ikke arve en invalidebil.

mvh ans

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 00:53

Du eller nogen anden, kan ikke arve en invalidebil, den tilhører kommunen"amtskommunen", og det må skyldes en forglemmelse at de ikke har hentet den endnu.
De har nemlig ydet et støttebeløb på halvdelen af bilens beløb.
Anderledes er det hvis bilen er over 6 år, så er den nemlig frikøbt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-03 08:29

ans og pallebhansen har ret,kender en der har været igennem det.

Manse9933

Kommentar
Fra : glad_pige

Dato : 16-11-03 09:16

Hey hey.

Mit udgangspunkt i svaret er at vi tidligere har været igennem det....hvor gammel min onkels bil var, aner jeg ikke, ved kun at den indgik i skifteretten til betaling af hans kreditorer..
Men man skal lære så længe man lever...heldigvis:-K

Kommentar
Fra : glad_pige

Dato : 16-11-03 09:17

Nå øv ville have lavet et kys:-K, men så får i lige et istedet

Godkendelse af svar
Fra : krib03

Dato : 16-11-03 11:20

Tak for svaret glad_pige. Det var også det jeg havde regnet med.