/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Indsugnings forstærker (4-gear)
Fra : Bonny14
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 15-11-03 22:37

Jeg har tænkt på at sætte en indsugnings forstærker på min 4-gaer.
Så er spørsmålet
1 Vil det give noget?
2 Og hvis, hvor er det bedst og sætte den?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 00:04

Det er ikke værd at ofre tid på, der er 1000 andre ting der giver mere, feks. at finde den rigtige dysestørrelse(strålespids)
Den en "ballontype" skal sættes mellem karburator, og indsugning, hvis der er plads. Den virker ved, at første gang, du giver gas, klapper den sammen på grund af vaccumet, men når du så slipper gassen, vil den fyldes med benzin/luftblandingen, og ved næste acceleration, kan cylinderen så hurtigt få en rigtig blanding i stor mængde, hvilket angiveligt kan give en noget hurtigere acceleration.
Man kan også få en type der kun giver lidt extra luft, som sættes parallel med luftfilter, evnt. som en slags luftfilter.
Ingen af typerne giver noget hvis de ikke er monteret(eller kan), rigtigt.
Selv om de er monteret rigtigt, kan de aldrig give mere topfart.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Gybsen

Dato : 16-11-03 11:54

Jeg har selv en yamaha 4-gear.... Det kan ikke lade sig gøre at sætte indsugnings forstærker på svinet da der ikke er noget plads... Der er jo ingen studs på en 4-gear.. Men køb en cylinder i stedet, og en anden udsødning.... Så skulle den være klaret.... Så er det ikke nødvendigt at prøve sig frem med indsugnings forstærker......! Held og lykke....

Kommentar
Fra : Bonny14

Dato : 16-11-03 17:35

Hej jeg har allerede 45mm cylinder, Proma udstødning, 16mm kaburater og jeg har poleret hele motoren indvendig.
Så det næste der kunne hjælpe, tænkte jeg var en indsugnings forstærker.

Der er en studs på 4-gear!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 20:31

Stud og studs, der er et membranhus, hvor der i hvert fald ikke er plads. Og i stedet for det orginale luftfilter, kan jeg heller ikke se skulle kunne lade sig gøre. Men kan du bore og skære gevind ,mm kan du måske bruge dette:
http://www.knallert-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=7175&ItemStart=&Level=
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Banshee

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-03 11:10

hej hej man kan jo bare lave sin egen indsugningsplade....
jeg lavede en 21mm indsugningsplade med en 20mm kaburator til min gamle yamaha. men da jeg prøvede at sætte en indsugningsforstærker kunne jeg ikke mærke forskel. det er spild af penge!!! bare sæt en større kaburator på så bliver den mega vild hvis du har den rigtige cyllinder!

hilsen Anders
suzuki gs 500E

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-03 20:26

Du skal lukke spørgsmålet, ved at acceptere ud for kommentar ved et af svarene.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bonny14

Dato : 25-11-03 20:41

Ja det ved jeg godt!!!

Tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : Bonny14

Dato : 25-11-03 20:43

Tak for svaret Banshee.

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 27-11-03 20:23

det var da så lidt og skulle det være en anden gang :)