/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
annonce med tekst og billeder
Fra : k.j.k
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 15-11-03 22:20

Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvordan og hvor jeg laver en annonce med tekst og billeder som skal sendes pr. e.mail. Det kan ikke lade sig gøre at sende et word dokument. Jeg har Adobe fotoshop elements 2.0 Adobe fotoshop 7.0 Design pro Jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre. Jeg ved godt spørgsmålet er rodet.

Karin

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-11-03 22:39

du kan godt lave det hel inde i word, for så at markere det hele og kopier. Start din e-mail op, og gå hen i feltet hvor du vil skrive. Høreklik og sæt ind. De nyeste word kan sendes direkte. du kan også bare sende som vedhæftet fil.

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 15-11-03 22:59

du kan oss lave det hele i photoshop, lægge billederne ind, og tekst, med tekst værktøjet,
text-værktøjet opretter et nyt lag, så du skal huske at sammen kopiere billedet ( i lag og så allenederst) gem det som jpeg. så skulle det være klar til at sende.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 15-11-03 23:06

Jeg er helt nybegynder, men nu prøver jeg jeres forslag, og ser om jeg kan finde ud af det, tak for jeres hurtige svar

Karin

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-11-03 23:10

Lige som tilføjelse. Du kan som regel kun sende en vedhæftet fil på omkring en Mb.

ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 01:09

Du kan da sagtens sende et worddokument, højreklik på det og tryk send til postmodtager.
Prøv så at sende den til dig selv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 16-11-03 01:14

Vi kan ikke sende det, men måske er billederne for store, de er lagt ind fra digitalkamera.

Karin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 01:46

Ja i skal bare når i har åbnet dem, og i filer trykke gem som, og i et rullepanel nederst, skal være en mulighed for at vælge jpg/jepg, så fylder de kun 1/10 del.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 16-11-03 10:37

hvor langt er du nået, hvad har du gjort, hvilket program har du brugt?? Photoshop 7
Mindre billeder får du ved at højre-klikke i bjælken - billedestørrelse. men at dublere,(lav en kopi)for at hele tiden have originalen, men som vi siger Palle og jeg, jpeg- skal de hedde.
så hvis de stadig hedder psd til efternavn, så er der ingen tvivl om at de er for store. gå ind i Lag i photoshop ned i bunden-sammenkopier billede, så fylder det oz væsentligt mindre

KH Plugster

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 16-11-03 11:20

Hej alle sammen, og tak for interessen, Vi er to der arbejder med problemet. Når jeg kigger på egenskaber for billedet er størrelsen 511 KB og Diskforbrug 512 KB. Jeg har prøvet at printe det ud, men det var kun en lille del af billedet der kom,
Hvordan gør man billedet mindre. Der står det er Jpeg,

Karin

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 16-11-03 11:45

Det er pæne små billeder du har der. Hiv dem over på en side, så er det meget nemmere at printe ud i fornuftig størrelse. Luk det program op du vil bruge.F. eks. word, og sæt ind, billede fra fil, mellemrum, og proceduren en gang til . print.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 16-11-03 12:15

Du kan hente et program, der kan komprimere billederne ned til den kb størrelse du vil have.
http://www.xat.com/ her er der nr 2 4 5 der alle kan det.Ellers brug http://teliadk.tucows.com/ det er en rigtig god programdatabase, hvor man kan læse om programmerne, søg på feks. jpeg og i vinduet til højre vælges Windows
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 16-11-03 12:22

photoshop: mindre billeder får du ved at højreklikke i bjælken (det øverste af rammen), billedestørrelse, find det antal cm. du vil have billedet skal være, men husk først at dublere, billedet for altid at have, originalen tilbage, og dublere er jo samme sted, nemlig i bjælken.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-03 12:51

At gøre billederne mindre rent fysisk, gør ikke størrelsen automatisk mindre, jeg har forstået spørgsmålet sådan: Ikke mindre i størrelsen, men mindre i KB.
Iøvrigt er et JPEG billede på 50kb, stadig i så god kvalitet, at det fint kan bruges i aviser mm.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : k.j.k

Dato : 16-11-03 19:29

Tak for svaret pallebhansen.