/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Billede med transparant baggrund
Fra : BentAgent
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 15-11-03 21:17

Hej. Er der ikke en der har en smart måde, at lave et ovalt billede, hvor yderkanten er gennemsigtig?. Jeg kan godt få lavet billedet, med en farve som baggrund, men ville gerne have kantan gennemsigtis. Se mine eksempler på http://www.colliehunden.dk/skue_stestrup_03_billeder.htm.
Hilsen
Bent

Kommentar
Fra : kokjo

Dato : 15-11-03 21:20

dit link virker ikke

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-11-03 21:25

På grund af punktummet til sidst

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 15-11-03 21:29

hey BentAgent.... gem billedet som .Gif

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 21:38

Hvilke programmer har du til rådighed.
Emesen.
Her er det rigtige link:
http://www.colliehunden.dk/skue_stestrup_03_billeder.htm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-11-03 21:39

Du skal bare bruge et godt program, feks. Paint Shop Pro
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 22:29

Du kan prøve dette program:
http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jhtml
Og prøve den del der hedder elements 111 mb (det tager tid at hente)
http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jhtml#product=40
eller du kan gå her over:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=58
Main : GRAPHICS TOOLS : Graphics-Editors : I bunden af omtalen er det på dansk.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : ajohansen

Modtaget 100 point
Dato : 16-11-03 01:30

for at kunne lave en transparent baggrund skal billedet gemmes som gif. og så kan du vælge 1 farve (her den blå) som skal være gennemsigtig, men foto bliver ikke særlig gode som gif-filer. kan du ikke bruge baggrunden fra hjemmesiden og lægge ind bag billedet så bliver kontrasten ikke så tydelig

//Anne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-03 08:33
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-03 08:40
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-03 09:40

I PhotoShop kan du exportere dine billeder til Gif89a formatet. Når du vælger export i File menu'en kommer der en pop-up, hvor du kan vælge den farve (#3030ff i dit tilfælde) der skal være transparent. Vær blot opmærksom på at ALLE pixels med denne farve bliver gennemsigtige. Har hunden f.eks et blåt halsbånd på, bliver dette også gemnnemsigtigt, så der er næsten altid lidt fiflen med at gendanne pixels efter en konvertering til Gif89a.

De fleste grafiske programmer har denne feature.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : BentAgent

Dato : 16-11-03 10:21

Tak for svaret ajohansen.

Kommentar
Fra : BentAgent

Dato : 16-11-03 10:21

Tak for hjælpen til alle
Hilsen
Bent

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 16-11-03 12:07

selv tak

//Anne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 16-11-03 12:07

selv tak

//Anne