/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Monster spørgsmålet
Fra : svendgiversen
Vist : 346 gange
50 point
Dato : 15-11-03 20:47

Hvis man har stillet et så svært spørgsmål i Kandu, at ingen kan svare,
og der foreligger nogle forsøg på svar, der slet ikke er fyldestgørende,
hvordan afslutter man så spørgsmålet?

Svend

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 60 point
Dato : 15-11-03 20:51

Så kan du enten lade spørgsmålet forblive åbent
eller acceptere den bedste kommentar som svar.

Hvis du foretrækker at lade spørgsmålet
forblive åbent, er det nok en god idé at
begrunde hvorfor, så folk ikke tror,
at du bare har glemt det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-11-03 21:26

>Hvis du foretrækker at lade spørgsmålet forblive åbent...

Det var lige netop det jeg ville undgå:

Hovedparten af de ubesvarede er jo glemte ,
(eller stillet af engangs kandu brugere).

Hvorfor kan "Forøg Point" ikke være "Juster Point"?

Et oprindeligt svært spørgsmål bliver med nye oplysninger pærelet.
Et oprindeligt svært spørgsmål lader sig ikke besvare.

Svend

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-11-03 21:34

Det er desværre kun muligt at forhøje pointtallet,
man kan ikke nedsætte det.

Ejheller er det muligt at acceptere mere end én
kommentar som svar.

Der er derfor ikke anden mulighed end at give
pointene til en enkelt og så takke de øvrige for
deres medvirken.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-11-03 21:43

PS! Grunden til at man ikke kan nedsætte pointtallet, er nok, at det giver
for store muligheder for misbrug.

Man kan forestille sig mindre heldige typer, som ville stille spørgsmål
til 500 point - og så justere til ét point, når de havde fået svaret.

Så den bedste løsning ville efter min mening være, at man simpelthen
fik mulighed for at lukke spørgsmålet - uden at hverken én selv eller
andre fik pointene.

Men Kandu har efter sigende store forandringer på vej, som vil
træde i kraft medio december, så måske er der en løsning på
pointproblemet i anmarch.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 23:16

Du kan faktisk lukke et spørgsmål, uden at nogen får point.
Men om det er særligt pænt, overfor seriøse kommentarer, ved jeg ikke rigtigt.
Uden at blive kaldt snyder, kan du oprette en ekstra alm. bruger hvor dennes kommentar accepteres af dig. Den alm. bruger (ikke superbruger) kan ikke bruge sine point ved accept.
Men igen - hvis nogen har forsøgt at give dig svar - tja jeg ved ikke rigtig.
Emesen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-11-03 23:36

>Men Kandu har efter sigende store forandringer på vej, som vil
>træde i kraft medio december, så måske er der en løsning på ...

Nu troede jeg lige, at du repræsenterede Kandu, Rellom?

Hvorfra ved du "efter sigende"??
(måske repræsenterer du en anden slægts organisation, med insider viden).

Hvem repræsenterer egentlig kandu???

Og emesen,

jeg vil selvfølgelig ikke snyde nogen for hæderlige points for hæderlige kommentarer,
men vil helst ikke belønne fejlagtige svar.

Svend

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-11-03 23:50

Svend, jeg repræsenterer hverken Kandu eller andre
organisationer med insider-viden.
De "store forandringer" er noget, de selv har oplyst om.
Derfor bruger jeg udtrykket "efter sigende".

Kandu repræsenteres af en gruppe, som kalder sig
"teamet bag kandu.dk".

Ingen af dem er aktive her på Kandu
- lige bortset fra brugeren Gandalf, som dog tilsyneladende
er holdt op med at være aktiv, efter 1) han blev medlem af
det pågældende team, eller 2) det kom frem, at han var
medlem af det pågældende team.

Om 1) eller 2) er det rigtige, aner jeg ikke.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-11-03 23:59

PS! Hvis du ikke ønsker at give nogen pointene, synes jeg, du
skal lade spørgsmålet stå åbent.

En bruger, som tildeler sig selv point, kan let komme til at stå
i et odiøst skær - med det resultat, at brugere, som godt kan
svare, ikke længere gider svare på dine spørgsmål.

Tænk blot lige på, at den såkaldte "belønning" - pointene -
ingen reel værdi har.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-11-03 09:17

>den såkaldte "belønning" - pointene - ingen reel værdi har.

Så er det jo fantastisk, så meget man kan få udført for disse Matador point.
De må jo i hvert fald have en vis prestige værdi, hvorfor ellers top ti?
Og der er jo mulighed for præmier, for de førende i de forskellige afsnit, mon det er store gaver??
(de point jeg taler om, ændrer netop ved topplaceringen i vor gruppe).

Det fører til spørgsmålet om hvordan Kandu finansieres??? Der er jo ikke mange reklamer,
(måske er de mere udbredt i andre "Gør det selv" grupper)

I Usenet, som jeg troede var en del af Kandu, antydes noget økonomisk odiøst?
Se her hvad en Poul Erik skrev som et svar på mit "HvemHvor" spørgsmål:
Og hvad er det for et forlag??
Svend.
"
IMHO er det netmisbrug når folkene bag kandu
http://www.betaling-forlaget.dk udnytter den almindelige brugers
manglende indsigt til at manipulere dem til at tro noget andet end
virkeligheden. Kandu-brugere narres til at være ubetalte statister i
kandu-cirkuset for bagmændnes økonomisk vinding - hvad der naturligvis
ikke er interesse i at informere om. Jo flere kandu'er jo flere
reklamekroner.
At kandu samtidigt snylter på Usenettet og dets brugerne til formålet
burde være strafbart.
"

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 16-11-03 10:40

Hej Svend!
Hvis du ser på mængden af ubesvarede spørgsmål inden for denne gruppe, vil du se, at der er mange spørgsmål, som ikke er løst. Derfor er det vel helt reelt, at de stadig er åbne?

Hvis du føler trang til at sige tak til nogen, fordi de trods alt har gjort et "stykke arbejde", kan du stille et ny spørgsmål, der hedder point til "personens navn", og når de så har svaret på det, accepterer du deres bemærkning som svar. Spørgsmålet bør dog indeholde en begrundelse for tildeling af point til netop den person.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : gerdar

Dato : 16-11-03 14:13

som ny bruger af kandu har jeg nok gjort mig skyldig i den fejl, ikke at sætte sig ind i reglerne for points osv. jeg har bare ganske enfoldigt spurgt om noget,der var vigtigt for mig. Jeg har takket for indlæggene, men må se at finde ud af det pointsystem mvh gerdar

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-03 14:17

Du har ret i, at pointene tillægges en vis symbolværdi, men
det er jo ikke det samme som reel værdi.
Iøvrigt tillægges denne symbolværdi almindeligvis superpointene
og ikke de såkaldt ledige point, som man "betaler" med for at
få hjælp til et spørgsmål.

Den omtalte Poul Erik kender jeg ikke, og jeg kan derfor heller
ikke regøre for hans synspunkter. Dog forekommer de mig
noget overspændte og paranoide.
I hvert fald er det helt sikkert nonsens, når han hævder, at
folkene bag kandu.dk kommer fra betalingsforlaget.

Det er forholdsvis kort tid siden, at Kandu indførte bannerreklamerne
foroven, og disse er der næppe de store penge i. I hvert fald ikke
målt med, hvad det koster af tid og kapital at opretholde og udvikle sitet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-11-03 20:19

Jeg har heller ikke indtrykket af at nogen bag kandu opererer som beskrevet:
>bagmændnes økonomisk vinding

Tværtimod forstår jeg ikke hvordan Kandu finansieres?

>mulighed for præmier, for de førende i de forskellige afsnit, mon det er store gaver??

Er det på niveau: udlandsrejser eller kuglepenne, vi kan jo spørge:

Jeannie, du har længe været førende i vor del af kandu,
hvor mange gaver har du modtaget?
og vil du røbe den omtrenlige værdi??

Hvis det pågældende forlag intet har med Kandu at gøre,
er det så ikke injurie..

Svend

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-03 21:27

Jeg har da prøvet at vinde en præmie - en HP farveprinter værdi ukendt.
På det tidspunkt hvor jeg vandt, lå jeg øverst i månedens pointscala, men nu er det lavet om så der er lodtrækning blandt alle point - så nu bare større chancer med fleste point.
Emesen.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 16-11-03 22:33

Hej Svend!
Øhh- præmier hvad er det, er det ikke noget de andre får?
Kandu er vel 3-4 år gammel, 12 vindere pr. år giver 36-48 vindere i alt. Jeg ved ikke hvor stor chancen er for at vinde, men den er vel større end at vinde i Lotto?
Jeannie

Kommentar
Fra : gerdar

Dato : 17-11-03 08:59

mine points kan gå til jeannie farvel og tak gerdar

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-03 18:20

Nu håber jeg ikke at gerdar forlod kandu på grund af mit spørgsmål om præmier,
(det er jo kun et spinoff, for at kunne vurdere værdien af point).

Hoved spørgsmålet, om at afslutte ikke besvarede spørgsmål på en ordentlig måde, er vel relevant nok?
(måske synes han ikke om den ret komplicerede udvælgeses procedure)

Ideen med at tildele point er jo god nok, idet den begrænser "snakkebassers" spørgelyst.

Er der tale om en gave pr måned, af størelses ordenen en farveprinter,
er der vel tale om årlige omkostninger på ca 25.000 kr.
For hele kandu, ganske vist, men alligevel en post på budgettet.

Da ingen af os har betalt en krone for at være med,
er omtalen "bagmændnes økonomisk vinding" jo helt ved siden af.

Hvorfor skal kandu' s ledelse iøvrigt være så hemmelig, Gandalf m.fl.?
Nu skal jeg nok stoppe, og holde mig til slægtsspørgsmål,

Svend

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-11-03 18:39

Information om domænet kandu.dk

--------------------------------------------------------------------------------
# Hello 194.255.15.4. Your session has been logged.
#
# Copyright (c) 2002 - 2003 by DK Hostmaster A/S
#
# The Data in DK Whois database is provided by DK Hostmaster A/S
# for information purposes only, and to assist persons in obtaining
# information about or related to a domain name registration record.
# We do not guarantee its accuracy. We will reserve the right to remove
# access for entities abusing the data, without notice.
#
# Any use of this material to target advertising or similar activities
# are explicitly forbidden and will be prosecuted. The DK Hostmaster A/S
# requests to be notified of any such activities or suspicions thereof.
#

Domain: kandu.dk
Registered: 2000-09-13

Registrant
Handle: EA2059-DK
Name: Estreet ApS
Address: Klosterparken 22,
Postalcode: 2680
City: Solrød Strand
Country: Danmark
Phone: +45 56 13 10 13
Email: pawel@finkielman.dk

Administrator
Handle: PF154-DK
Name: Estreet ApS
Attention: Pawel Finkielman
Address: Klosterparken 22,
Postalcode: 2680
City: Solrød Strand
Country: Danmark
Phone: +45 56 13 10 13
Email: Pawel@Finkielman.dk

Billing contact
Handle: KA2676-DK
Name: Knowledge-Maker ApS
Attention: Pawel Finkielman
Address: Klosterparken 22
Postalcode: 2680
City: Solrød Strand
Country: Danmark
Phone: +45 56 13 10 13
Email: pawel@finkielman.dk

Nameservers
Hostname: ns1.gratisdns.dk
Handle: PL302-DK
Hostname: ns2.gratisdns.dk
Handle: PL302-DK
Hostname: ns3.gratisdns.dk
Handle: PL302-DK
Hostname: ns4.gratisdns.dk
Handle: PL302-DK

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-03 19:20

Tak for svaret Rellom.