/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Chihuahua, Kennel Bygstubbens
Fra : 25
Vist : 2707 gange
150 point
Dato : 15-11-03 20:24

Er der nogen, der kender denne kennel? Hvor den er i landet. o.s.v.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-11-03 21:34

Hej.

Her er den.

http://www.sitecenter.dk/www.chihuahua.dk/

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-11-03 22:20

På denne side er kun Kennel Birkedal med utroligt mange racer hunde samme sted. Det gør mig lidt utryg.

;-/

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-11-03 22:56

Jeg kan godt følge dig. Jeg har lige købt en coccer spaniel men det var fra en kennel der kun opdrættede disse.
Det vi gjorde var at besøge kennelen før vi bestemte os, på den måde får man et bedre syn på hvordan hvalpene har det og i hvilke omgivelser.

Selvfølgelig kan man ikke skære alle kenneler over een kam, selv om de opdrætter flere racer samtidig, det du kan gøre, er at søge gennem google på selve racen og se hvad andre kenneler der er. Det var denne måde vi fandt vores.

mvh
ellebye

NB! selve den kennel du henviser til, findes tilsyneladende ikke på nettet.
Og lige til sidat, de kenneler der annoncerer på nettet er forpligtet til at være medlem af en forening, samt at der skal følge stambog med til hunden, ellers må de ikke annoncere med deres hjemmeside, hvilket giver en vis tryghed.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-11-03 23:26

Jeg er slev medlem af DKK og Retriever klubben, og nu også Chihuahua Klubben, men der er kennnel Birkedal der annoncerer, og dem jeg fandt i DKK var solgt. Jeg har været på nettet på Goougle og søge, men det ærger mig, jeg ikke kan finde netop denne kennel. Men det er selvfølgelig ikke værre end, at jeg kan vente til damen svarer på min E-mail. Jeg ved at de skal have hvalpe den 13. december, og de er medlem af DKK, så jeg regner helt klart med at de er seriøse. - Men inderst inde vil jeg meget gerne bare snuse lidt og se kennelen, man skal jo ikke købe hvad som helst. En hund har man trods alt mange år, vores sidtse Golden Retriever blev 14 år. Hende vi har nu er snart 2 år. Vi kender også Coccer Spaniel, det havde mine svigerforældre, dengang jeg mødte min mand.

Hun blev - desværre kun 8 år.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-11-03 23:28

sidtse= sidste

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-11-03 23:33

Det syntes jeg du skulle gøre, altså se kennelen før du køber, uanset om de er medlem af DKK, som du selv siger er det ikke blot en ting man køber. Men hvis du eventuel har et telefonnummer så prøv at ringe, jeg tror det har en større betydning at man på den måde viser interessen end hvis man sender en mail.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-11-03 23:36

Jeg tror jeg kunne skrive en hel bog over de ord jeg i tiden har tastet/skrevet forkert.

(Tyrkfejl eller mus i tastaturet)

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-11-03 12:00

HA HA ja du har ret, sommentider går det nok for stærkt.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-11-03 12:02

NB: Jeg har desværre ingen tlf. nr. endnu - men håber at kennelejeren vil E-maile det til mig.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-11-03 12:25

Hvis ejeren er interesseret tror jeg også at de vil henvende sig. Måske først efter fødslen for at se hvor mange hvalpe der kommer.
Det kunne ligge i at der måske i forvejen er skrevet andre op, så man ikke på forhånd tør love noget.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-11-03 12:26

Hej, 25. Næh, jeg kan ikke finde lige den kennel. -Det undrer mig, at du skriver, at du er medlem af Dansk Kennelklub, men at du så ikke forsøger at finde en hvalp i Dansk Kennelklub?????
Hvad med DKK´s "klubben for små selskabshunde" -kik på deres hjemmeside.
Jeg kan da godt forstå, at du ikke er tryg ved Kennel Birkedal. Pas på med den anden kennel, du har kontaktet, -Kennel Bygstubbens... Den er måske heller ikke medlem af DKK. Jeg har kikket på deres udstillingsbilleder (Dansk RacehundeUnions), og jeg synes ærlig talt, at Chihuahuaerne ser lidt mærkelige ud..... Sådan ser de da ikke ud i DKK. --Find racerepræsentanten, som hedder Ulla Graulund, og kik engang på hendes hunde... Det er da sådan, de skal se ud. Har du prøvet at ringe og snakke med hende?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-11-03 12:39

Hende der har mailet til mig påstod at hun var medlem af DKK, men hun er ikke på hvalpelisten endnu, da hendes hund først skal føde den 13. december. Jeg er skrevet op i DKK til en hvalp, de henviser så til dem der har hvalpe. Min Chihuahua`s bror Oliver har også fået præmie, den ejes af Anette Lund Andersen. Jeg har kigget på udstillingerne, men min hund er ikke udstillingshund, og jeg har tænkt mig den lille nye også bare skal være familiehund.
Ja, det kan godt være at du syntes racen ser mærkelig ud, men den Chihuaua jeg har nu er skyld i at jeg stadig har min bil, den er forsøgt stjålet 3 gange, og Chihuahua er en god vagthund, det er en lille hund med et meget stort hjerte. Og den kan komme med allevegne, den fylder ikke noget. Vi har også en Golden Retriever på 2 år, det er en glad og legesyg hund, men bestemt ikke nogen vagthund.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-11-03 13:03

For at en kennel må annoncere med hunde på internettet kræves det, at de er medlem af DKK, som er en form for garenti over for købere. Samtidig kræves der at der bogført en stamtavle, samt at deres hvalpe bliver registreret i DKK.

Jeg læste i et andet link om en der havde købt en schæfer hund privat til 1000 kr. Det viste sig dog at hvalpen langt fra var "ren", så man skal nok passe på hvor man køber.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-11-03 14:48

Jeg synes ikke, at racen ser specielt mærkelig ud!!! Men hvis du prøver at sammenligne billederne af udstillingshundene på chihuahuaklubbens hjemmeside -med billederne af DKK's udstillingshunde, så må du da indrømme, at der er en forskel!! Chihuahuaklubben er IKKE medlem af Dansk kennel Klub!

Og Ellebye... Det er desværre ikke rigtigt, det du skriver med at alle kenneler på nettet skal være medlem af Dansk kennel Klub. Det link, du selv henviser til, er medlem af Dansk Racehundeunion (DRU).

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-11-03 14:57

---25, Hvorfor kontakter du ikke opdrætteren af din lille pigehund? Jeg kan se, at det må være Henrik og Majbritt Larsen. De må da kunne hjælpe dig. Det ser da ud som om, de har flere hunde, og selv om de ikke har anskaffet kennelnavn, så er de alligevel medlem af DKK.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-11-03 16:03

Jeg kan ikke kontakte hende der er ingen tlf. nr. eller adresse.
opdrætteren hedder Dorte Madsen, jeg har ikke set hendes navn nogen som helst sted.
Chihuahuaklubben er ikke medlem af DKK, men det er jeg, jeg er medlem af 3 klubber. Men Dorte Madsen påstod ar hun var registreret i DKK, og det ville de kommende hvalpe også blive, fødselen skulle være den 13. december.
De hvalpe der er annonceret er allerede solgt. Alle steder hvor jeg har henvendt mig ,er der ingen hvalpe eller også er de solgt eller reserveret.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-11-03 16:14

Det er ikke efter udseendet af Chihuahua, d.v.s. den behøver ikke være til udstilling, jeg ser på det sådan at det er hundens egenskaber, at jeg syntes så godt om. Jeg har en på 3 år, som jeg er meget glad for.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 150 point
Dato : 16-11-03 16:34

Har du prøvet den kennel her?
http://hjem.get2net.dk/kennelmexi/racen1.htm

Kennel Mexi hedder den, hvis linket ikke skulle virke... -De har vist hvalpe nu..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-11-03 16:49

Kennel Mexis adresse: Elkjærvej 2 Langskov, 8370 Hadsten. Tlf 87 61 39 45
Ejeren hedder Birgit Sørensen.

Godkendelse af svar
Fra : 25

Dato : 16-11-03 17:08

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-11-03 17:14

Tak for accepten af mit svar. Jeg håber, at det lykkes dig at finde en sund lille hvalp.

Kommentar
Fra : nusta

Dato : 25-06-04 12:45

til 25

Hej det er mig der hedder Dorthe Madsen og har kennel Bygstubben´s. Grunden til at I ikke har kunnet finde mig er at først nu har fået egen hjemmeside. Den er ikke til færdig endnu men I er velkomne til at kikke ind på www.kennelbygstubben.dk. Jeg er reg i DKK og har kennelmærke i DKK ligsom jeg er den eneste Chihuahua opdrætter i DKK der har gennemført DKK`s opdrætter uddannelse. Så jeg synes faktisk selv jeg er meget seriøs. Jeg har 4 chihuahuaer der er reg i DKK. Alle er testet patella fri. Og ja jeg fik hvalpe den 13/12-2003 hvor jeg fik 6 stk som er et utroligt godt resultat. Jeg vil gerne kontaktes via tlf da jeg er meget kræsen med hvem jeg sælger en lille hvalp til så derfor vil jeg helst snakke med køberne end bare at modtage en mail. Jeg synes det er utroligt ubehagelig at blive hængt ud på denne måde. Men hvis der er nogle der har lyst til at kontakte mig og ikke kan finde mig nogle steder. Hvorfor ringede I ikke til vores racerep Ulla Graulund eller søgte hvalpeliste hos DKK ? så ville I have fåer oplyst mit tlf. nr.
Men ellers er det her 98277619 og jeg bor ca 20 km. fra Ålborg.

Hilsen Dorthe/Nusta

Kommentar
Fra : nusta

Dato : 25-06-04 12:55

en lille fejl er sneget sig ind. Hjemmesiden hedder www.kennelbygstubben.dk

hilsen Dorthe/nusta

Kommentar
Fra : JohnnyLouis

Dato : 25-06-04 15:15

Vi har købt vores Chihuahua hos Dorthe Madsen der har Kennel Bygstubben, og mere seriøs opdrætter skal man lede længe efter, hun lever og ånder for sine Chihuahuaer der lever med i familiens liv dag og nat.
Som tidligere katteejere har der opstået mange spørgsmål undervejs vedrørende det at have en hundehvalp og der har vi fået stor støtte af Dorthe, til tider med halve og hele timers tlf. samtaler.
For at være sikker på at komme i betragtning da vi skulle købe en hvalp tilbød vi at betale mere end dagsprisen men kunne meget hurtigt mærke på Dorthe at det ikke var vores penge der kunne afgøre om hun syntes vi var egnede eller ej til at få lov til at købe en at hendes hvalpe, så det nævnte vi aldrig mere.
Vi har fået os en lille elskelig Chihuahua som bærer tydelige præg af at være opdrættet/opvokset i en kærlig og harmonisk familie.

Med venlig hilsen Rita & Johnny Louis IT ansvarlige hos Dansk Dyreværn.