/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Cybercity
Fra : snusi
Vist : 555 gange
150 point
Dato : 15-11-03 20:22

Jeg har skiftet fra TDC til Cybercity, og har kun haft problemer derefter.

Jeg har stadig min fastnettelefon hos TDC, og når jeg taler i telefonen, er det nærmest som om jeg taler i en Walkie talkie, der er utrolig meget sus og støj på linien.

Jeg har derfor haft besøg af en teknikker fra TDC, og støjen forsvandt også, men det samme gjorde min internetforbindelse.

Efter mange samtaler med Cybercity, blev de enige om at der skulle komme en teknikker fra TDC for at se om han kunne finde ud af hvad der var gået galt.

Jeg fik min internetlinie op at køre igen, men samtidig fik jeg også støjen tilbage på telefonen.

Er der andre der har været ude for noget lignende?

Snusi

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-11-03 20:50

jeg har tdc internet, hos dem er absolut nødv, at telefonerne er tilsluttet efter adsl modemet, ellers vil der være støj i telefonen
ferik

Kommentar
Fra : me67

Dato : 15-11-03 21:55

Den opkobling du har hos Cybercity - er det med Modem eller Router ???

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 15-11-03 23:36

Hvis man kører ADSL og telefon på den samme linie, så skal man normalt have et skille filter på første telefon stik, og derefter har man seperate linier til ADSL og telefon, ellers vil man opleve støj på linien.

på siden www.3iii.dk/computer/adsl-kabling.htm er der eksempler på hvordan telefon linien skal være forbundet, for at undgå støj på telefonen når adsl og telefon er på den samme linie.

mvh. Per

Kommentar
Fra : me67

Dato : 15-11-03 23:44

Hvis man har et ekstra sæt parsnoet ledninger i sin telefon-kabel kan man benytte dem til en Router fra Cybercity
og derved total undgå at sammenkøre telefoni og ADSL = støjfri telefon..... Har selv ADSL ved CC og fastnet-tlf.
ved TDC og det køre nu på 4 år uden problemer overhovedet - så mit bedste råd vil altså være at køre tlf. på èn
kabel og Bredbånd på en anden...... Fortsat god weekend.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-03 07:01

Hej snusi
Et lille råd... bliv ved CyberCity, det er langt bedre end hos TDC (jeg har selv skiftet for flere år siden).
Dit problem med telefonen, skal jeg ikke gøre mig klog på, hertil er mit kendskab ikke stort nok, men jeg er overbevist om, at det nok kan/skal blive løst.
Vi droppede TDC 100% og fik vores fastnetstelefon overført til DLG... ja Dansk Landbrugs Grovvarer Selskab, hvor tosset det end måtte lyde. Her får man min. 10% rabatter på alle TDC's dagspriser - abonnement, samtaler osv. Sænker TDC prisen, så følger DLG efter. Det er da en fordel, man kan tage og føle på... se http://www.dlg.dk/DLG+Tele/ og direkte til priserne på http://www.dlg.dk/DLG+Tele/Fastnet/Priser.htm
Ditto har DLG indgået aftaler med CyberCity... se http://www.cybercity.dk/presse/tidligere_pressemeddelelser/180202/
Da vi i tidernes morgen skiftede var det af internet årsager, og vi har ikke fortrudt et eneste øjeblik. Da ADSL skulle forbindes for CyberCity, ja så var det til stor mora TDC som kom og trak nye ledninger (altså helt nyt kobber til ADSL forbindelsen, og INTET med den eksisterende telefon forbindelse at gøre).
Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til CyberCitys kundeservice og få orden i tingene... en gang for alle, at ringe til TDC hjælper nok ikke en meter, de er næsten lige så "slemme" som ARLA, når man en gang har vraget dem til fordel for noget bedre.
Citat
Du kan ringe til Cybercity Kundeservice på tlf. 3398 3398 eller du kan sende en fax til 3398 3348.

Hos CyberCity har bu en fordel som ingen af de andre har, nemlig Boost... se http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/index.phtml#ppsd328 her kan du få op til 8 Mbit/s med Cybercity Boost - ingen andre udbydere har denne service... endnu, men Cyber har haft den i snart 4 år.
Du kan jo så altid overveje om det er værd at skifte til DLG hvad angår din telefon.
Hygge... og pøj - pøj med det
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-03 07:06

NB: Supporten hos CyberCity overgår TDC's med flere vognlængder (taler af erfaring)

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 150 point
Dato : 16-11-03 09:55

Hej Snusi

Har du fået opgraderet båndbredden efter dit skift ? En øget båndbredde kan godt give noget "knas", hvis man ligger lidt langt fra centralen.
Desuden er Cybercity og TDC's opkoblinger forskellige mod centralen. Cybercity benytter såvidt jeg husker ATM-25 mellem central og bruger. Ihvertfald er det sådan en router der skal benyttes, måske ligger forskellen her.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 16-11-03 17:22

Hvis vi sætter telefonen i skille filteret kan man ikke ringe til telefonen. Så får man at vide at nummeret ikke findes, og jeg ved ikke hvorfor.

Vi bruger en Zyxel Router (den har vi fået af CyberCity)

Vi har ikke opgraderet hastigheden på linien.

Snusi

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-11-03 10:15

Hej snusi

Det er ikke telefonen men routeren der skal i skillefiltreret, sådan er det ihvertfald på TDC's produkt.

Jeg tror du skal prøve at stikke telefonen i et af de oprindelige telefonstik

mvh srhansen

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 19-11-03 12:01

Hej snusi

dette er svaret på dit spørgsmål:

knas på tlf. linen er pga. du ikke har par snoet kabler og du skal også have en shifter mellem ADSL og alm. tlf.

Kærlig hilsen [ ..::.. Daniel Skovmand ..::.. ]

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 19-11-03 12:02

Jeg har også ADSL ved Cybercity men jeg er glad for min forbindelse

[ ..::.. Daniel Skovmand ..::.. ]

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 19-11-03 22:01

Hej Daniel Skovmand

Jeg har en shifter mellem ADSL og almindelig telefon. Hvad er det for nogle snoet kabler du skriver om, og hvor skal de sidde?

Snusi

Kommentar
Fra : skouw

Dato : 02-01-04 02:45

Efter som at jeg har læst alle de problemer med det forskellige internet udbydere kan i så ikke skrive hvad i synes er bedst blandt TDC...... CYBERCITY::::::TELE2::::::::og stofanet

MR XXXX

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 19-01-04 17:16

Tak for svaret srhansen.

Jeg har faktisk ikke fundet ud af hvad der var i vejen men der kom en teknikker fra TDC og han var her i næsten to timer, derefter virkede det, og det er jo det vigtigste. Han kunne ikke præcist fortælle hvad der var gået galt, desuden er teknikkerne fra TDC jo ikke helt vilde med at tale om udstyret når vi har skiftet til Cybercity.

mvh
snusi