/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Avanceret form?
Fra : Kennyrl
Vist : 331 gange
60 point
Dato : 15-11-03 14:41

Hej!
Jeg vil gerne kunne have forskellige farver og noget tekst fed i en form istedet for standard. Endvidere skulle der være sådan at indhold i form ikke skulle kunne ændres, og man skulle kunne bruge html koder i form'en.

Hvis jeg ikke har forklaret godt nok, eller i skal have mere info, så bare skriv igen :)

på forhånd tak
/Kenny

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 15-11-03 18:45

Forklar lidt bedre.

Smorch

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 15-11-03 19:45

Prøv at se dette billede www.lyngberg.dk/form.gif

Og så forestil dig at man skal kunne skrive html koder ind i denne form så netop overskriften bliver fed eller en anden farve.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-03 09:29

Billedet du har sat ind ligner mere en iframe? Er det ene iframe du vil lave?

En <form> ser da sådan ud : http://www.w3schools.com/tags/tag_form.asp

..og her en iframe : http://www.htmlhelp.com/reference/html40/special/iframe.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-11-03 10:32

Jeg har noget på vej i løbet af dagen idag.

Mvh

Smorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-11-03 14:00

Er det dette du mener?

www.morch.dk/s2all/editor.htm

Hent koden på adressen
www.morch.dk/s2all/editor.zip

Mvh

sMorch

P.S.: burde koste 100 point!

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 16-11-03 19:35

Smorch-> Jeg tror ikke du har forstået spørgsmålet. Den skal vise det som der bliver vist på mit billede, ikke sende nogle oplysninger videre. (hvis jeg tager fejl, så ret mig)
Jeg tror jeg bliver nød til at bruge Iframe, men det indbære en side som skal være denne Iframe, ikke?

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 60 point
Dato : 16-11-03 20:21

Det er så ikke en form du skal bruge, men en IFRAME

Jo det kræver en side der skal være i IFRAME'en og inputtet til den er jo så html.

Men jeg forstår vist stadig ikke hvad det er du vil bruge det til.

Du kunne også ruge en div som dette eksempel :http://www.morch.dk/s2all/div.htm

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 16-11-03 20:28

smorch-> Ja det er dét! (div) Hvordan laver jeg dette?

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-11-03 21:04

Her er koden:
Effekten får man ved at lave et style sheet (det der står efter <style type="text/css">),
og bruger det i <div> en ved at tilføje class="saenket"

Bredden kan ændres i width="50%" til enten en fast bredde i pixel elle en anden procent.

Jeg har lagt div'en ind i en enkeltcellet tabel for at have den centreret.

Mvh

sMorch

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
.saenket {
   border: thin inset;
   color: #FFFFFF;
}
-->
</style>
</head>

<body>
<table align="center" width="50%">
   <tr>
      <td>
      <div align="center" class="saenket" width="50%">
<p><font color="#FF0000">Test af div Test af div Test af div Test af div
Test af div Test af div Test af div Test af div Test af div Test af
div Test af div Test af div</font><font color="#333333"> <br>
<strong>Test af div Test af div Test af div Test af div Test af div
Test af div Test af div Test af div Test af div Test af div Test af
div Test af div</strong> </font></p>
<p><font color="#333333" face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Test af div Test af div Test af div Test af div
Test af div Test af div Test af div Test af div Test af div Test af
div Test af div Test af div </font></p>
<p><font color="#333333" face="Comic Sans MS, Verdana, Arial">Test af
div Test af div Test af div Test af div Test af div Test af div Test
af div Test af div Test af div Test af div Test af div Test af div </font></p>
<p><font color="#FF0000" face="Courier New, Courier, mono">Test af div Test af div Test af div Test af div
Test af div Test af div Test af div Test af div Test af div Test af
div Test af div Test af div </font></p>
</div>
    </td>
   </tr>
</table>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 17-11-03 00:03

Hvis jeg kun vil vise et lille vindue men vil gerne have masser af tekst i.
Jeg mener hvordan kan jeg få boksen til at forblive en størelse selvom teksten fylder mere. Altså få scrool bar i siden...

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 17-11-03 00:55

Eller ved du hvor jeg kan finde hjælp/tutorials eller andet så jeg selv kan rode med det??

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 17-11-03 07:17

Indsæt denne style i div taggen
style="OVERFLOW: auto; WIDTH: 300; HEIGHT: 200" align="left"

<div align="center" class="saenket" style="OVERFLOW: auto; WIDTH: 300; HEIGHT: 200" align="left">
bla bla bla bla bla bla bla
</div>

se eksempel på
http://www.morch.dk/s2all/div.htm

tryk på vis kilde og se koden

Mvh

SmorCh

Kommentar
Fra : Kennyrl

Dato : 17-11-03 08:34

Kan der indsættes HTML og f.eks. ASP i?

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 17-11-03 10:23

Ja - alt mellem <div></div> tagsene, (bla bla bla) kan erstattes med hvad du nu har lyst til , men skal du lave dynamisk indhold med asp, skal filen gemmes med .asp som "efternavn" og ikke htm.

Hvis du kigger i eksemplet 5 rubrikker herover, kan du se, at jeg har brugt forskellige former for formattering af teksten.

Smorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 17-11-03 10:28
Godkendelse af svar
Fra : Kennyrl

Dato : 17-11-03 10:33

Jeg takker mange gange for svaret, smorch :)