/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt køkken
Fra : tom34
Vist : 1017 gange
150 point
Dato : 15-11-03 13:41

Hejsa
Vi har lige fået lov til at låne en hel del penge af nykredit og vil gerne havde nyt køkken,
det jeg vil spørge om er hvad et indvita køkken sådan ca koster lad os sige med nyt fliseguld og komfur-emhætte osv (ved at indvita lægger i prisklasse 5.)
det vil være fint hvis der var nogle der lige eller har prøvet at få et sat ind og det skal bare være ca priser
på forhånd tak
Mvh Tom

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-03 14:15

tom34
Er der nogen her på kandu, som kender dit køkken?
Kontakt invita, hvis det er et sådant køkken, som du vil have. de kan give dig et tilbud.
Gulvet kan en murer give dig et tilbud på. Hårde hvidevarer kan du være heldig at få på tilbud. Invita vil sikkert tage for meget.
At indhente tilbud er gratis. Få kun et tilbud på køkkenelementerne. HTH køkkenet har en efterligning af Invita, måske skulle du også spørge der. Få tilbud fra mere end et firma.
Her er et link til invita http://www.invita.dk/
Her er et link til HTH http://www.hth.dk/default.asp?id=18

mvh ans

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-11-03 14:46

Vi har selv renoveret køkken fra bunden, og lavet alting selv. vi fandt ud af at Kvik, var langt de billigste. Flere ting sparede vi min. 50% på

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-11-03 15:27

Det vil altid være en dog ide at indhente tilbud fra flere butikker. Måske stirrer man sig blind på eet køkken, men finder måske et andet som måske er både bedre og billigere.

ellebye

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 15-11-03 15:30

Til ans
jeg spurte om hvis der var nogle der lige eller har prøvet at få et sat ind ??
om hvor meget de har givet sådan ca,
jeg er da godt klar over at der ikke er nogen her på kandu, som kender mit køkken?
H Tom

Kommentar
Fra : PSX

Dato : 15-11-03 15:52

hej du

jeg kan fortælle dig at et køkket ca koster mellem 40000 og 60000 selvfølgelig efter hvor stor det er og om du selv laver noget af det selv

´psx

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 15-11-03 16:56

tak pxs
det var sådane tal jeg var ude efter (bare ca tal)

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-11-03 16:58

selvom den synlige del kun koster 20.000 kr., så skal du regne med et tilsvarende beløb til alt det usynlige, idet der sikkert både skal laves om på vand og el. Det snyder de fleste. Mange glemmer, at flytter du en vask eller lignende, så SKAL alle rørene skiftes, og det er dyrt. så skal der stilles en opvaskemaskine ind, og de gamle instalationer passer heller ikke ordentligt mere. Så 20 - 30.000 til alt det usynlige er ikke usædvanligt.

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 15-11-03 18:16

Hej tom 34
Du skriver indledningsvis, at du overvejer et Invita-køkken.

For kort tid siden var der i forbrugerprogrammet "Kontanten" på DR TV1, en omtale/gennemgang af fejl og mangler fra utilfredse Invita-kunder, af programmet fremgik det, at klager over Invita var dominerende i forhold til andre køkken-leverandører.

Det fleste køkkener sælges af såkaldte franchise-tagere derfor kan servicen variere, og mange gange er den ikke i overensstemmelse med de flotte løfter køkken-producenterne viser i deres salgsmateriale.

Der findes også mindre køkken-leverandører der kan "skræddersy" et køkken, ofte er det ligeså billigt som et "standardkøkken" i den sidste ende. Og så ved man hvem man skal brokke sig til vis noget går galt.
Prøv at søg på nettet, så finder du nemt nogle i dit område.

Held og lykke med projektet

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 150 point
Dato : 15-11-03 19:35

Ca. 10m2 køkken modulia.
Alt udskiftet. Gammelt køkken fungerede et andet sted.
støbning - gulvvarme - fliser - el - skabe - loft - køl - ovn - induktionsplade - emhætte - vask.
ca. 100.000 - materialepris. Her af skabe ca. 50.000
Egen montering - tid = ½ år

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 15-11-03 20:41

Hej emesen

100,000-det lyder jo ikke så vilt, vi tænker også på at få guldvarme i nu når der skal fiser på, vi har så lidt mere end 10m2 som består af køkken-alrum ca 25m2 hvor det meste vil blive brugt til køkken (måske) og med en lille spise plas.
Mvh Tom

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 20:44

Alt absolut alt arbejde, har jeg og min kone selv lavet. Derfor denne pris.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-11-03 22:33

emesen, hvad så med autorisationer, el, vand, kloak?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 22:55

Jeg glemte lige at nævne mine venner. Ja det tænkte jeg jo ikke på, for selvfølgelig har jeg brugt deres viden og autorisationer (de har også tilsluttet).
Det er ikke en pris jeg regner med, for der er ikke nogen.
Emesen.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 16-11-03 10:53

OK, for er autoritationerne ikke i orden, kan man vist nok få kæmpe problemer.

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 17-11-03 07:36

Tak for svaret emesen.