/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
markedsføring
Fra : ticka
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 14-11-03 22:08

er det lovligt/tilladt at nævne firmanavne i forbindelse med sponsorering?? Feks. Jeg spørger 10 forskellige firmaer om de vil sponsorerer, et godt formål, hvorefter jeg offentliggør hvem der vil yde og hvem der ikke vil yde???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-11-03 22:20

Kun med deres samtykke.
Eleers ville der ikke være noget der hed sponsorer i løbet af kort tid.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-11-03 23:20

I forlængelse af >Teil svar, vil det nok være smart ikke at nævne eventuelle der IKKE ønsker at sponsorere.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-11-03 09:34

I forlængelse af ellebye svar vi har selv en foretning (blomster) der ringer tit foreninger over 50 km
fra vores by som vi naturligvis ikke vil sponsore da vores kunder kommer mest fra lokalt områder,
så vil det da ikke være rart blive sat på nettet for ikke at ville støtte dem ps.vi støtter alle hvor
vi kan se de også støtter os noget for noget

Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-03 11:07

De sponsorer som støtter forventer naturligvis at få en positiv omtale.
En positiv omtale kan være en sælgende tekst eller placering af et banner/ en annonce.
Hvis du bruger plads til at nævne dem som ikke giver noget opnår du i princippet to ting.
For det første bliver dem der herved omtales negativt selv negative og vil derfor aldrig give noget i fremtiden.
For det andet får du blandet negativ omtale (af dem der ikke gav) sammen med positiv (dem der gav) Det efterlader den tanke at reklamen er der af tvang og ikke at gavn. Dem der ser/læser reklamen skal jo gerne få det indtryk at der reklameres for et eller andet produkt fordi det er det eneste rigtige og ikke fordi du skal tjene penge på det (selvom det er det egentlige formål)

Kan man ikke finde på noget positivt at sige, bør man slet ikke sige noget.

Om det er lovligt? - Tjaa, det kan vel ikke være ulovligt at fortælle at et eller andet firma ikke ville sponsorere hvis det passer.
Men om det er klogt? - Nej det er særdeles uklogt at "brænde broerne" eller "smække med døren" som man siger.

Med venlig hilsen
Kim

Godkendelse af svar
Fra : ticka

Dato : 15-11-03 11:46

Tak for svaret Marchwitz.