/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan gemmer man billede af fx. skrive~
Fra : Agent2002
Vist : 408 gange
50 point
Dato : 14-11-03 21:08

Hejsa.

Jeg ved ikke lige hvordan man kan forklare det...men??

Se dette links http://www.digitalempire.frac.dk/avisvcd.shtml

Når man er rundt på nette er der mange forskellige guide, hvor hjemmesidenejeren har insat billeder i deres guider. Jeg kunne godt tænke mig fx. at lave en Winam guide.
Når man åbner Winam (det kan også være andre programmer) kommer afspilleren frem på skrivebordet. Her vil jeg godt gemme et billede af Winam afspilleren/skrivebordet, så jeg kan bruge afspilleren til min guide. Hvordan gør man det??
Er der noget software til dette??

Mvh Agent2002

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 14-11-03 21:16

Hvis du vil have det "vindue" du står i.
tast ctrl+printscrn>gå til power point>indsæt
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-11-03 21:17

hov det er Alt+printscreen
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-11-03 21:48

I forlængelse af >emesen svar kan man i visse tilfælde nøjes med blot at holde musens markør over billedet, og "gem som", så vil man kunne gemme billedet seperat.

ellebye

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 14-11-03 21:48

Jeps
Alt+printscreen (eller "prt scr" som der ofte står på knappen) for at tage et billede af de aktive vindue og Shift+printsreen for at tage et billede af det hele

mvh
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-11-03 22:07

>MouseKeeperX

emesen vil nok give mig ret i, at der er forskel på hvad du får med ved at bruge enten Alt+printscreen og print screen. Ved det sidste får du hele siden med, ved det første får du kun det aktive eller markerede med.

Godkendelse af svar
Fra : Agent2002

Dato : 14-11-03 23:59

Tak for svaret emesen.
Lige hvad jeg havde brug for.
Har du andre fif i samme skuffe???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 17:00

Ja - ellebye.
shift+print scrn = billede af hele skærmen
ctrl+print scrn = billede af hele skærmen
Alt+print scrn = billede af markeret vindue.
Hvis jeg finder ud af en makro i powerPoint som du kan bruge lægger jeg den her.
Men lige nu har denne makro drillet lidt.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 20:29

Det går ikke så godt med at lave makro, som skal ud og ind af PowerPoint.
Så det må jeg foreløbig opgive.
Emesen.